• SPOILERS: Graag alles na seizoen vier in spoiler knopjes!

    Topic 1

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk 2015
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S6, verwacht lente 2016
    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:30 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    (...)
    Weet ik, maar zij heeft altijd gelijk, bedoel ik. Wat zij zegt gebeurd ook. Net als Old Nan.
    Ik baseer me op The Princess and the Queen, waar maester Gyldayn (one of them Greens) beweerde dat alleen de 'dragonseeds' de draken konden berijden. Maar dit meidje Nettles kreeg het vertrouwen van de wilde draak Sheepstealer omdat ze hem elke dag schapen voerde, en niemand weet of zij daadwerkelijk Varyrisch bloed heeft. Ik bedoel, het is cirkelredenering. Hoe weet je dat iemand Valyrisch bloed heeft? Omdat ze draken bereden. Hoe weet je dat alleen mensen met Valyrisch bloed draken kunnen berijden? Want alleen mensen met Valyrisch bloed hebben draken bereden.


    Oh, terugkomen op de theorieën, ik geloof ook in de Icedragon-theorie...in de boeken dan.
    Want je moet bedenken dat ze al problemen hebben met de SFX bij Direwolves en normale Draken. Dus hoe zouden ze een draak die waarschijnlijk drie keer zo groot is als Balerion op je tv-scherm moeten krijgen? Antwoord is, niet.
    En over dat Valyrian niet alleen draken kunnen rijden klopt, maar ze geloven het ook omdat de Valyrians zelf dat ook dachten, daarom was er ook incest tussen de Targaryens.
    Maar ik vind het raar dat The Faith of the Seven Cersei en Jaime niet gevangen zetten of exencuteren, want technisch gezien zijn ze geboren uit incest omdat Tywin het deed met zijn nicht Joanna.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    He, sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen. Maar ik zou heel graag de boeken lezen, maar ik lees niet zo vaak. Zijn ze te doen? Of moet je jezelf er echt doorheen worstelen?


    You save everyone, but who saves you?

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Oh, terugkomen op de theorieën, ik geloof ook in de Icedragon-theorie...in de boeken dan.
    Want je moet bedenken dat ze al problemen hebben met de SFX bij Direwolves en normale Draken. Dus hoe zouden ze een draak die waarschijnlijk drie keer zo groot is als Balerion op je tv-scherm moeten krijgen? Antwoord is, niet.
    En over dat Valyrian niet alleen draken kunnen rijden klopt, maar ze geloven het ook omdat de Valyrians zelf dat ook dachten, daarom was er ook incest tussen de Targaryens.
    Maar ik vind het raar dat The Faith of the Seven Cersei en Jaime niet gevangen zetten of executeren, want technisch gezien zijn ze geboren uit incest omdat Tywin het deed met zijn nicht Joanna.

    Ah, maar Eddie ook. x) Eddards ouders zijn Rickard en Lyarra, en zij waren ook neef en nicht. Blijkbaar is dat wel acceptabel, maar tussen broer en zus niet. Tenzij Targaryen, hoewel zij aanvankelijk hun macht hielden met hun draken natuurlijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    serein schreef:
    He, sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen. Maar ik zou heel graag de boeken lezen, maar ik lees niet zo vaak. Zijn ze te doen? Of moet je jezelf er echt doorheen worstelen?


    Elk boek is te doen, maar als je een fan bent van de serie moet je de serie in het Engels lezen,grootste reden is omdat de namen worden vertaald naar het Nederlands met als voorbeelden:
    Dreadfort -> Fort Gruw
    Kingslanding -> Koningslanding
    Greyjoy -> Grauwvreugd
    The Eyrie -> Het Adelaarsnest


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Elk boek is te doen, maar als je een fan bent van de serie moet je de serie in het Engels lezen,grootste reden is omdat de namen worden vertaald naar het Nederlands met als voorbeelden:
    Dreadfort -> Fort Gruw
    Kingslanding -> Koningslanding
    Greyjoy -> Grauwvreugd
    The Eyrie -> Het Adelaarsnest

    Het probleem is, ik heb de serie ook nog niet gezien. Ook al wil ik het wel!


    You save everyone, but who saves you?

    Manderly schreef:
    (...)
    Ah, maar Eddie ook. x) Eddards ouders zijn Rickard en Lyarra, en zij waren ook neef en nicht. Blijkbaar is dat wel acceptabel, maar tussen broer en zus niet. Tenzij Targaryen, hoewel zij aanvankelijk hun macht hielden met hun draken natuurlijk.



    Eddie wist ik niet, lol. Maare, de Stark volgen the Old Gods, niet de Faith of the Seven.
    Sowieso vind ik het meest grote poepgeloof the Faith of the Seven, van alle goden in de boeken doen die het minst en verbieden het meest.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    En Littlefinger - Pinkje. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    serein schreef:
    He, sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen. Maar ik zou heel graag de boeken lezen, maar ik lees niet zo vaak. Zijn ze te doen? Of moet je jezelf er echt doorheen worstelen?

    Hoi! Iedereen mag binnenvallen hoor. ^^
    Ik denk dat de boeken wel een uitdaging zijn. Ze zijn ontzettend dik, en Martin schrijft telkens uit anders pov's (negen in A Game of Thrones, bijvoorbeeld). Ik vond niet alle pov's even leuk om te lezen, en daar moest ik me ook doorheen worstelen, maar de boeken hadden me wel enorm in hun ban. Ik heb ze zelfs meerdere keren herlezen, omdat er zoveel details zijn die je gewoon niet opvallen als je ze voor het eerst leest. En dat is wel mooi. Je krijgt een heel volledig beeld van het verhaal, met personages die je door en door leert kennen en waar je gehecht aan raakt. Er zijn profeties, voorspellingen en dromen, heel veel symboliek. Ik raad je ze zeker aan om te lezen, ze zijn prachtig, maar je moet wel weten waar je aan begint.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Eddie wist ik niet, lol. Maare, de Stark volgen the Old Gods, niet de Faith of the Seven.
    Sowieso vind ik het meest grote poepgeloof the Faith of the Seven, van alle goden in de boeken doen die het minst en verbieden het meest.

    Ja, dat is ook zo. Had ik even niet bij stil gestaan. :'D Iedereen vindt the Seven poep, want die heeft geen magie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    serein schreef:
    (...)
    Het probleem is, ik heb de serie ook nog niet gezien. Ook al wil ik het wel!


    Hmm, als je Engels beter is dan gemiddeld en je Fantasy leuker dan leuk vind raad ik je aan de Engelse versie te lezen.
    Daarbij, de hele serie is bij bol.com in de korting voor 42-47% dus alle boeken kun je nu hallen voor 25 of 50 euro, in het Engels.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Manderly schreef:
    (...)
    Hoi! Iedereen mag binnenvallen hoor. ^^
    Ik denk dat de boeken wel een uitdaging zijn. Ze zijn ontzettend dik, en Martin schrijft telkens uit anders pov's (negen in A Game of Thrones, bijvoorbeeld). Ik vond niet alle pov's even leuk om te lezen, en daar moest ik me ook doorheen worstelen, maar de boeken hadden me wel enorm in hun ban. Ik heb ze zelfs meerdere keren herlezen, omdat er zoveel details zijn die je gewoon niet opvallen als je ze voor het eerst leest. En dat is wel mooi. Je krijgt een heel volledig beeld van het verhaal, met personages die je door en door leert kennen en waar je gehecht aan raakt. Er zijn profeties, voorspellingen en dromen, heel veel symboliek. Ik raad je ze zeker aan om te lezen, ze zijn prachtig, maar je moet wel weten waar je aan begint.

    Dankjewel ^^!


    You save everyone, but who saves you?

    Manderly schreef:
    (...)
    Ja, dat is ook zo. Had ik even niet bij stil gestaan. :'D Iedereen vindt the Seven poep, want die heeft geen magie.


    Jawel, de magie van het verbieden van homoseksualiteit en van hersenspoelen(Lancel Lannister). Cx


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Jawel, de magie van het verbieden van homoseksualiteit en van hersenspoelen(Lancel Lannister). Cx

    Ja, haha. En de verdwijntruc van Tyrek, hoewel dat ook weer Littlefinger kan zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Omg ik heb echt een mooie boxset gevonden (H)


    You save everyone, but who saves you?

    Manderly schreef:
    (...)
    Ja, haha. En de verdwijntruc van Tyrek, hoewel dat ook weer Littlefinger kan zijn.


    Volgens mij is dat ontschoten bij mij.
    Of wat dacht je van deze: Respectloos zijn tegenover andere geloven door hun relikwieën te verwoesten.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)