• SPOILERS: Graag alles na seizoen vier in spoiler knopjes!

Topic 1

Praktische informatie:

Tot nu toe verschenen:

A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

Verwacht:

The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk 2015
    Sample Chapters:

Game of Thrones S6, verwacht lente 2016
    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF

Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.

&

[ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:30 ]

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

*Pterodactyl screech*

HIJ IS ZO PREETTYYYY

Awesome. :Y)

"I shut my eyes in order to see.'

Anomaly schreef:
    Awesome. :Y)

Jaa, hij is geweldig. *.*
    Je moet echt die binnenkant zien, zoveel mooie foto's.

Jon schreef:
    *Pterodactyl screech*

HIJ IS ZO PREETTYYYY

Omg, op die eerste foto doe je me echt denken aan Cersei O;
    + het boek ziet er echt mooi uit!

"I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

Jon schreef:
    (...)
    Jaa, hij is geweldig. *.*
    Je moet echt die binnenkant zien, zoveel mooie foto's.

Even checken.

Mijn God. Want.

"I shut my eyes in order to see.'

Tarth schreef:
    (...)

Omg, op die eerste foto doe je me echt denken aan Cersei O;
    + het boek ziet er echt mooi uit!

Not sure if compliment, haha.

Anomaly schreef:
    (...)
    Even checken.

Mijn God. Want.

Hij is duur, maar ik vind 'm dat wel waard. Plus ik heb de extraatjes nodig, met vijf jaar wachten op een nieuw boek. :W

AWESOME!

"I would have followed you, my brother... my captain... my king."

Ahhh, ik ben zo verliefd op dat boek. Sorry guys, wil jullie niet jaloers maken, maar ik kan het er met niemand over hebben verder. :'D
    Het is geschreven in dezelfde stijl als de novellen die dit jaar en vorig jaar zijn uitgekomen (TPatQ/TRP). Een maester is aan het woord, geboren 'in the tenth year of the reign of the last Targaryen king". Dit houdt in dat het boek is geschreven door een fictief iemand die ook niet alle geschiedenis kent, en dat je kunt twijfelen aan zijn woord. Niet alles klopt dus wat 'ie zegt, hij zegt bijvoorbeeld, '... and neither the Others nor the children have been seen in many centuries,' terwijl we weten dat the Others in elk geval al wel zijn gezien. Waarschijnlijk ga ik er teveel op in, maar het is interessant om te bedenken dat in het boek inconsistenties staan.

Oh, en hij is een Tommen-loyalist.

[ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 21:59 ]

Kee, ik praat hier voort een beetje tegen mezelf maar dat is ok I guess. :'D

Als iemand nog een keer een nieuwe beginpost wil maken, graag, want ik ben er geen held in. De 'nieuwe' (yay) is Others-themed, want ik was ze zojuist aan het opzoeken en leerde weer iets nieuws over ze. Wie geïnteresseerd is, ik zal het copy/pasten onder de spoiler, hoewel het niet een spoiler is.

The Others appear in the prologue to A Game of Thrones as tall and gaunt with flesh pale as milk and blue eyes, deeper and bluer than human eyes, burning like ice, as bright as blue stars, and as cold. The white walker who married the Night's King is similarly described as having skin as pale as the moon and eyes like blue stars. Old Nan declares them to be cold dead things, hating all life, but in an email to the comic-book artist Tommy Patterson George R. R. Martin wrote

“The Others are not dead. They are strange, beautiful… think, oh… the Sidhe made of ice, something like that… a different sort of life… inhuman, elegant, dangerous.”

They wear reflective armour that shifts in colour with every step - rather like the stealth armour once said to have been worn by the children of the forest. According to Patterson,

“Had many talks with George. He told me of the ice swords, and the reflective, camouflaging armor that picks up the images of the things around it like a clear, still pond. He spoke a lot about what they were not, but what they were was harder to put into words.”

The Others appear to be superior swordsmen, wielding thin crystal swords said to be so cold as to shatter any object they touch, including the steel blades favoured by the Night's Watch. The sword of the Other that Samwell Tarly slays gleams with a faint blue glow. When the ice blue blade brushes the flames of Grenn's torch a screech as sharp as a needle stabs Sam's ears. When asked if he knows what substance an Other sword is made from Martin answered,

“Ice. But not like regular old ice. The Others can do things with ice that we can't imagine and make substances of it.”

The Others go lightly on the snow and leave no prints to mark their passage. Their movements can be lighting quick. Their language is unknown, although readers have speculated that it may be the Old Tongue. When one speaks in the prologue his voice is said to sound like the cracking of ice, but this may simply have been a figure of speech. The wildlings believe the Others and their wights can smell life, or rather its warmth. Old Nan used to say that there were wildlings that would lay with the Others to birth half-human children.
    The old stories reveal uncertainty whether the Others come when it is cold or that it becomes cold when they appear, during snowstorms or mist and melt away when the skies clear. They hide from the light of the sun and emerge at night; although once again some stories claim that their coming brings the night.

Sommige dingen waren al duidelijk uit de boeken/de serie, maar dat van de zwaarden had ik me bijvoorbeeld nog niet gerealiseerd (dit kwam tot mijn attentie omdat iemand op een forum zei dat de zwaarden van the Others op eenzelfde manier werden beschreven als Dawn, het zwaard van de Daynes). Ook dat ze vrij mooi waren, op een vreemde manier dan, wist ik niet. Er is nog altijd zoveel meer te leren. *.*

Oh ja, nog een dingetje uit TWOIAF waar ik heul heul heul enthousiast over ben:
    Ice dragons! Ze worden gespot richting het einde van de wereld. Het wordt afgedaan als rumoeren maar wie weet, misschien hebben we straks een Dance (of Dragons) 2.0, maar dan vuur tegen ijs.

Raad de 300 meest genoemde personages in ASOIAF. Mijn record is 185. Het is lastiger dan je denkt. :W

Ook is hier een soort teaser voor S5 GoT: Three-eyed Raven. 't Is eigenlijk crow maar w/e. Je kan de 'sight' dan ontvangen via twitter of sms.

[ bericht aangepast op 28 nov 2014 - 21:14 ]

OK GUISE. Poging 13 om een respons te krijgen. /kidding, ik heb het allang opgegeven.

Maar voor de volledigheid:

GEORGE R.R. MARTIN is nu bezig met "12 days of Westeros" op Twitter. Het begon op woensdag, en eindigt dus op de 21ste. Dat is de eerste dag van de winter. Het volgende boek heet The Winds of Winter.

DUS. HOPELIJK kondigt hij het nieuwe boek aan! Als dat zo is word ik gek. Ook kans op een nieuwe sample chapter van TWOW, ook leuk maar ik hoop zo zo erg dat het het eerste is. Hieronder plaats ik wat er tot nu toe is gepost.

Twitter GRRM

Day 1: House Tully

Link naar Twitter: klik

Day 2: House Greyjoy

Link naar Twitter: klik

[ bericht aangepast op 12 dec 2014 - 16:29 ]

OMG, is er hier een topic over? Blijkbaar wel dus. I didn't knew that! :O

She was always looking for more..

Holy shit, een reactie! Welkom, in dit vrij dooie topic die ik toch up-to-date probeer te houden met nieuws. En onzin van mezelf, zoals bovenstaande illustreert.

Haha. Ik zie het al aan de datums van de vorige reacties. Maar goed. Stel dat Martin op de 21ste het boek aankondigt dan ga ik echt het hele huis door springen of zoiets, maar ik wil er niet al te veel op hopen.

She was always looking for more..

Vivir schreef:
    Haha. Ik zie het al aan de datums van de vorige reacties. Maar goed. Stel dat Martin op de 21ste het boek aankondigt dan ga ik echt het hele huis door springen of zoiets, maar ik wil er niet al te veel op hopen.

Ik ook niet, maar ik kan het niet helpen. D: Zeker nu zijn publishers zijn countdown zijn gaan retweeten. Kansen zijn:

0,01% release date Winds of Winter
    30% nieuw sample chapter
    69,99% random shit & dissapointment

westeros.org zit ook al op de hype train, iedereen wordt gek.

[ bericht aangepast op 12 dec 2014 - 17:30 ]