• SPOILERS: Graag alles na seizoen vier in spoiler knopjes!

    Topic 1

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk 2015
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S6, verwacht lente 2016
    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:30 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    GAME OF THRONES SEASON 5 TRAILER:



    Of hier op de Facebook pagina van GoT, betere kwaliteit:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    MT.
    Nieuws trouwens: Winds of Winter gaat 2015 niet halen....JAMMER!!!


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    MT.
    Nieuws trouwens: Winds of Winter gaat 2015 niet halen....JAMMER!!!

    Mwaaaa, dat vrouwtje zei eigenlijk min of meer dat ze dat vermoedde, volgens mij weet zij ook niet zoveel haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vhagar schreef:
    (...)
    Mwaaaa, dat vrouwtje zei eigenlijk min of meer dat ze dat vermoedde, volgens mij weet zij ook niet zoveel haha.


    Weet het niet zeker, maar George bevestigde daarna het nog volgens mij.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Hey y'all, ben ik weer.

    A PEEK AT WHAT WAS
    Thanks to Harper Collins Voyager, GRRM’s UK publisher, and UK bookseller Waterstones, we have a glimpse at George R.R. Martin’s very early description of his plan for the then-trilogy A Song of Ice and Fire series. Suffice it to say, it presents a very different story than what we have had so far. In a letter sent to the late Ralph Vicinanza, a literary agent who was one of GRRM’s representatives, George very loosely outlines the three prospective novels of the series, while giving a more detailed description of his plans for the first book, A Game of Thrones.

    Basically is het dus het verhaal zoals hij het toen wilde schrijven. Ik ben zooo blij dat hij het verandert heeft want (spoiler?) Robb zou bijvoorbeeld Joffrey wel verslaan maar Sansa zou een kind van Joff krijgen. En Robb zou uiteindelijk wel dood gaan (hij heeft ook nooit geluk) maar dan in een veldslag. ... Dus ja. Veel beter zoals het nu is. Hieronder de pagina's:




    Deze persoon kan geen foto's nemen. (:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Howdy folks, how ya doin'?

    Ten eerste moet ik even benadrukken hoeveel swag mijn username nu heeft.

    Ten tweede: DUNK & EGG COLLECTION DUE OCTOBER 6

    A Knight of the Seven Kingdoms now has an official release date in the UK and North America: October 6.



    While a collection of the book has been published in translation in a few countries, this will be the first English-language collection of the three Dunk & Egg novellas—“The Hedge Knight”, “The Sworn Sword”, and “The Mystery Knight”—which are set approximately 90 years prior to the A Song of Ice and Fire series. Also, unlike the foreign editions that came out in recent months, this edition will feature a bevy of interior illustrations by award-winning artist Gary Gianni, perhaps best known for his work in illustrating the stories of Robert E. Howard. This is not Gianni’s first foray into the Seven Kingdoms—he previously illustrated the 2014 A Song of Ice and Fire Calendar

    Ik weet nog dat ik moest lachen toen ik de novelles in de bieb ophaalde. Ze waren zo ontzettend dun, ongeveer 100 pagina's, terwijl het gemiddelde ASOIAF-boek 750-1000 pagina's telt. Natuurlijk verraadt het woord novelle al een heleboel, maar daar had ik niet over nagedacht. En nu worden ze dus alledrie in één boek gepubliceerd, met mooie illustraties.

    En ten derde GAME OF THRONES FANS OPGELET: WATCH A DAY IN THE LIFE

    HBO’s half-hour special, Game of Thrones: A Day in the Life, highlighting the multi-national production, has just aired and HBO has gone ahead and placed it online. See it here:



    Misschien moet ik vaker updates in één post zetten, want goh dat is handig. (krul)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."



    Tweede trailer voor Game of Thrones: The Wheel.

    Ook zijn er wat namen van afleveringen bekend:

    Episode 5.01 - The Wars to Come: Cersei and Jaime adjust to a world without Tywin. Varys reveals a conspiracy to Tyrion. Dany faces a new threat to her rule. Jon is caught between two kings. (Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Michael Slovis.)
    Episode 5.02 - The House of Black and White: Arya arrives in Braavos. Pod and Brienne run into trouble on the road. Cersei fears for her daughter’s safety in Dorne as Ellaria Sand seeks revenge for Oberyn’s death. Stannis tempts Jon. An adviser tempts Dany. (Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Michael Slovis.)
    Episode 5.03 - High Sparrow: In Braavos, Arya sees the Many-Faced God. In King’s Landing, Queen Margaery enjoys her new husband. Tyrion and Varys walk the Long Bridge of Volantis. (Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Mark Mylod.)
    Episode 5.04 - The Sons Of The Harpy


    Ok, ik ben een sucker voor de boeken, maar ik ga sowieso kijken voor Arya. Dis gun' be gooood.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het lijkt erop dat er een KANS is dat GRRM TWOW dit jaar nog afschrijft. Op zijn blog deelde hij namelijk mede dat hij twee cons van zijn lijstje ging schrappen, eentje in juli en eentje in november. Wat vooral opviel is deze laatste zin:

    (Should I complete and deliver WINDS OF WINTER before these cons roll round, I reserve the right to change my mind).

    Nu, hij weet prima hoe fans dit opvatten, en nog plaatst hij dit. Ik had nooit de hoop verloren voor een 2015 release, maar nu is er dus ook echt een kans. (:

    Verder is officieel bevestigd dat GoT het einde gaat gebruiken wat ook het einde zal zijn in de boeken, dus niet, zoals sommigen hoopten, een alternatief einde. De weg naar dit einde is (overduidelijk) anders, maar het zal dus wel een 'officeel' einde zijn. Ook is bevestigd door GRRM dat in seizoen 5 verschillende characters dood zullen gaan die niet doodgaan in de boeken; ook dat wordt even afwachten.

    Al met al dus zeer positief nieuw. Ik ben altijd in dubio over de serie, zoals jullie misschien wel weten, maar eerlijk gezegd zou ik iets missen in mijn leven als ik niet kon bitchen over de show. Ik zei al eerder dat ik heel erg benieuwd ben naar Arya in jwz, en ik ben ook wel nieuwsgierig hoe ze het Dorne-plot gaan uitwerken. Met de start van seizoen 5 op 12 april zullen hopelijk wat Unsullied (niet-boeklezers) ons (het koninklijke ons) joinen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mogelijke characters die dood kunnen gaan zijn:
    - Loras Tyrell: In de trailers zie je stukken dat hij wordt weg gevoerd, voor boeklezers zal het ook niet erg veel uitmaken als hij dood zal gaan door 'omstandigheden'.
    - Bronn Stone: Hij zal waarschijnlijk in een gevecht raken met Areo Hotah en andere Dorne strijders, HBO is dus misschien van plan het nieuwe 'topgevecht' te houden tussen Bronn en Areo waar waarschijnlijk één van hun zal sterven.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    Mogelijke characters die dood kunnen gaan zijn:
    - Loras Tyrell: In de trailers zie je stukken dat hij wordt weg gevoerd, voor boeklezers zal het ook niet erg veel uitmaken als hij dood zal gaan door 'omstandigheden'.
    - Bronn Stone: Hij zal waarschijnlijk in een gevecht raken met Areo Hotah en andere Dorne strijders, HBO is dus misschien van plan het nieuwe 'topgevecht' te houden tussen Bronn en Areo waar waarschijnlijk één van hun zal sterven.

    Bronn had ik ook al gehoord als kandidaat, ja. Loras ben ik benieuwd naar, aangezien wij ook nog niet weten wat er met hem is. Verder zou ik het niet weten, de enige die ik in mijn hoofd heb gaat ook dood in het boek namelijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kingslayers schreef:
    (...)
    Bronn had ik ook al gehoord als kandidaat, ja. Loras ben ik benieuwd naar, aangezien wij ook nog niet weten wat er met hem is. Verder zou ik het niet weten, de enige die ik in mijn hoofd heb gaat ook dood in het boek namelijk.


    We weten dat de High Sparrow zwaar gelovig is en dat Loras homoseksueel is. Mss daar wat mee te maken.
    Het belangrijkste punt is dat zijn dood een ruzie kan bezorgen tussen de Lannisters en de Tyrells.
    Boek spoiler:
    En in het boek is Loras ZWAAR gewond geraakt met dodelijke verwondingen, dus hij zal ook wel doodgaan in TWOW


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    (...)

    We weten dat de High Sparrow zwaar gelovig is en dat Loras homoseksueel is. Mss daar wat mee te maken.
    Het belangrijkste punt is dat zijn dood een ruzie kan bezorgen tussen de Lannisters en de Tyrells.
    Boek spoiler:
    En in het boek is Loras ZWAAR gewond geraakt met dodelijke verwondingen, dus hij zal ook wel doodgaan in TWOW

    Het zou kunnen, maar dat Loras homo is is geloof ik niet algemeen bekend.
    En ja, dat weet ik, maar dat nieuws werd gebracht door Mace geloof ik, dus dat kan ook opzettelijk valse informatie zijn. Cersei denkt namelijk nu dat niemand capabel voor Margaery kan vechten, mocht ze nog een trial by combat willen. In elk geval, niemand is dood totdat je het lichaam ziet. En zelfs dan niet. Want ja, GRRM.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kingslayers schreef:
    (...)
    Het zou kunnen, maar dat Loras homo is is geloof ik niet algemeen bekend.
    En ja, dat weet ik, maar dat nieuws werd gebracht door Mace geloof ik, dus dat kan ook opzettelijk valse informatie zijn. Cersei denkt namelijk nu dat niemand capabel voor Margaery kan vechten, mocht ze nog een trial by combat willen. In elk geval, niemand is dood totdat je het lichaam ziet. En zelfs dan niet. Want ja, GRRM.


    Jah, maar je weet het nooit oofhij betrapt zal worden.
    Cersei zal in het laatste deel dood gaan, eerst gaan Tommen en Mar dood, maar ach...Cersei zal denk ik vermoord worden door Jaime en Jaime pleegt daarna gelijk zelfmoord. In het boek werd eens gezegd door Jaime dat hij niet kan leven zonder haar, dus ja...
    En Maggy the Frog is dus blijkbaar noodzakelijk voor het einde, anders zouden ze haar ook waarschijnlijk eruit geknipt hebben.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    (...)

    Jah, maar je weet het nooit oofhij betrapt zal worden.
    Cersei zal in het laatste deel dood gaan, eerst gaan Tommen en Mar dood, maar ach...Cersei zal denk ik vermoord worden door Jaime en Jaime pleegt daarna gelijk zelfmoord. In het boek werd eens gezegd door Jaime dat hij niet kan leven zonder haar, dus ja...
    En Maggy the Frog is dus blijkbaar noodzakelijk voor het einde, anders zouden ze haar ook waarschijnlijk eruit geknipt hebben.

    "When the sun has set no candle can replace it." Maar goed, ze doen wel vaker dingen anders in de show. Het kan inderdaad dus zijn dat ze hem daarvoor gaan vervolgen.

    Arme Tommen en Myrcella. Daarom vind ik Cersei ook totaal niet sympathiek; ze kiest voor dit lot van haar kinderen. Ik denk ook dat de valonqar Jaime is, maar dat hij Cersei moet doden om Brienne te beschermen. Of andersom, dan Brienne is overleden dankzij Cersei, en dat hij haar als wraak doodt. Geen idee wat daarna komt, maar ik denk inderdaad niet dat hij met zichzelf kan leven daarna.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nu het nieuwe seizoen weer bijna begint, even MT.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )