• SPOILERS: Graag alles na seizoen vier in spoiler knopjes!

    Topic 1

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk 2015
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S6, verwacht lente 2016
    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:30 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bij Facts was Alfie Allen (Theon) ook aanwezig, maar helaas moest je 20/30 euro betalen om een handtekening of een foto te krijgen.
    Dus heb hem helaas niet kunnen ontmoeten, vind het namelijk een beetje te veel geld voor een fotootje.


    I live for the applause, you will die for it.

    Hound schreef:
    Bij Facts was Alfie Allen (Theon) ook aanwezig, maar helaas moest je 20/30 euro betalen om een handtekening of een foto te krijgen.
    Dus heb hem helaas niet kunnen ontmoeten, vind het namelijk een beetje te veel geld voor een fotootje.

    Gaaf! (Alfie is ook erg aardig geloof ik) Al is die prijs inderdaad een nadeel. Ja.

    @blackfyre bewijst qlleen meer dat Hij een goede acteur is (:

    [ bericht aangepast op 6 nov 2015 - 1:08 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Rikiah schreef:
    (...)
    @blackfyre bewijst qlleen meer dat Hij een goede acteur is (:


    Zei ik ook. Cx
    Maar ik moet bekennen dat ik ook keihard lachte en zei 'lekker voor je' als er iets gebeurde met hem, ik haat al zijn karakter sinds ie voor het eerst in beeld was. Cx


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Zei ik ook. Cx
    Maar ik moet bekennen dat ik ook keihard lachte en zei 'lekker voor je' als er iets gebeurde met hem, ik haat al zijn karakter sinds ie voor het eerst in beeld was. Cx

    Dat klinkt erg herkenbaar, haha (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Rikiah schreef:
    (...)
    Dat klinkt erg herkenbaar, haha (:


    Tja, maar nu komt Euron eraan...hehehe :3


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik hoop zo dat het boek eerder uitkomt dan het volgende seizoen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oké, net de laatste episode van TellTale's Game of Thrones gespeeld...geweldig einde van dit seizoend, enorme cliffhangers zoals je wel verwacht bent van de boeken en de serie zelf. Geweldig.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    Oké, net de laatste episode van TellTale's Game of Thrones gespeeld...geweldig einde van dit seizoend, enorme cliffhangers zoals je wel verwacht bent van de boeken en de serie zelf. Geweldig.


    Meh, ik wil het ook graag spelen, maar ze hebben geen versie voor Mac zeker? :/


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Doet me eraan denken, er is een A Song of Ice and Fire Coloring Book uitgekomen:



    En A Knight of the Seven Kingdoms, de drie novelles over Dunk & Egg gecombineerd in één boek, met schijnbaar heel mooie illustraties:

    [ bericht aangepast op 18 nov 2015 - 14:28 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Blackfyre schreef:
    Oké, net de laatste episode van TellTale's Game of Thrones gespeeld...geweldig einde van dit seizoend, enorme cliffhangers zoals je wel verwacht bent van de boeken en de serie zelf. Geweldig.


    Ik kijk Cry's video's, maar hij heeft het nog niet geüpload. :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Ik kijk Cry's video's, maar hij heeft het nog niet geüpload. :c


    Mijn belevenis vind ik wel de beste though. Cx


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Narsil schreef:
    (...)

    Meh, ik wil het ook graag spelen, maar ze hebben geen versie voor Mac zeker? :/


    OS: Lion (10.7.X)
    Processor: 2.3 Ghz Intel
    Memory: 4 GB RAM
    Graphics: 512 MB NVidia or ATI graphics card
    Hard Drive: 3 GB available space
    Additional Notes: Not recommended for Intel integrated graphics or Mac Minis or early-generation MacBook

    Minimale eisen om de game te spelen op Mac, gewoon halen via Steam. Erg makkelijk, in ieder geval op Windows.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Mijn belevenis vind ik wel de beste though. Cx


    Tja, ik wil het wel kopen maar ik heb geen geld. :')
    Heb je Asher of Rodrik achtergelaten?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Tja, ik wil het wel kopen maar ik heb geen geld. :')
    Heb je Asher of Rodrik achtergelaten?


    Asher, vond dat wel wat meer bij the Character Arc passen, maar maakt niet heel veel uit want de gebeurtenissen kunnen met beide wel plaatsvinden. Cx Ik vraag me alleen af wat er nou gaat gebeuren met 1 personage die gaat dood of blijft leven, hangt af van je keuze(bij mij ging hij/zij dood)


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Asher, vond dat wel wat meer bij the Character Arc passen, maar maakt niet heel veel uit want de gebeurtenissen kunnen met beide wel plaatsvinden. Cx Ik vraag me alleen af wat er nou gaat gebeuren met 1 personage die gaat dood of blijft leven, hangt af van je keuze(bij mij ging hij/zij dood)


    BITCH! Just kidding, maar Asher is echt mijn fave. Ik vond het er juist meer bij passen dat Rodrik achterblijft, aangezien hij meer een ''geschiedenis'' heeft met Gryff en zo. En Asher was net terug so... :c



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    What do we say to the god of death? ''Not today.''