• Hallo allemaal

    Hier is het tweede rollentopic.
    De eerste vind je hier!

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.


    Invullijstje
    Alle personages die les volgen, zitten in de zesde klas.

    Naam:
    Leeftijd:
    Leerjaar:
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Belangrijkste karaktereigenschappen:
    Hobby’s:
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:
    Overig:

    Je kunt ervoor kiezen om de hele geschiedenis van je personage op te schrijven, maar dit mag je ook geheim houden zodat je ons ermee kunt verrassen.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van onbekend
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina, slavin van onbekend
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van Rick
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van Alicia
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Marcus Price - Lene, slaaf van Eleanor
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van Glenn
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van onbekend
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Michelle
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Rick James Blake [VB] – Jente, meester van Dean
    Rose Marlene Malfoy [VB] – Jente, meesteres van Pipkin
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van onbekend
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van Marcus
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Alicia Adriana Hale [VB] – Jente , meesteres van Gaby
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1: Yolanthe Rosanna Westfield
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3: Stef Jacob Black
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: Damon Hall[


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Het verhaal zal op maandag 4 augustus van start gaan. Aanvullingen op de privileges, andere sprankelende ideeën en vragen kunnen jullie in het ideeëntopic kwijt.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 10:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Weet iemand iemand die geen meester heeft
    Want als ik slaaf van onbekende achterna klik hebben ze volgens die pagina allemaal een eigenaar

    Dat klopt, want iemand is gestopt en daardoor zijn er slaven vrijgekomen. Ze staan nog wel in de beschrijving, maar die klopt dus niet meer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kan ik me nog inschrijven ?


    Everyone is good as it is, do not change people

    Levinia schreef:
    Kan ik me nog inschrijven ?


    Ja, hoor.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 22:21 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    [Ik denk eigenlijk niet dat de leerlingen al zo ver gevorderd zijn dat ze dingen vanuit het niets op kunnen roepen... Tenzij ze het Sommeren, natuurlijk.]
    En het lijkt mij niet logisch als alle slaven bekend zijn meg magie en dat ook kunnen gebruiken. Eén of twee kan nog logisch zijn, maar vergeet niet dat men vindt dat Modderbloedjes het magische ras niet waardig zijn, dus ook het toveren niet. En in de boeken werd door het Ministerie gezegd dat ze toverkracht hadden gestolen, dus het lijkt me niet dat ze het oke vinden dat Dreuzeltelgen dat dan ook maar gaan gebruiken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: demy lessud
    Leeftijd:16
    Leerjaar:-
    Bloedstatus:modderbloed
    Afdeling:-
    Belangrijkste karaktereigenschappen: demy is stil. Snel maar ook heel erg gehoorzaam.
    Hobby’s: lezen en kletsen.
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:


    Overig:demy is opgevoed door haar vader. Haar moeder was een tienermoeder. En de vader heeft de moeder uit woedde vermoord. Demy haar vader heeft demy altijd alles laten doen.
    Meester; nog niemand

    (twee rollen mag toch?)

    Ja, dat mag (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mijn personage heeft nog geen slaaf(en mijn andere nog geen meester;P), dus zij kan de meester van demy zijn?


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    wizardnightM schreef:
    Mijn personage heeft nog geen slaaf(en mijn andere nog geen meester;P), dus zij kan de meester van demy zijn?


    Is goed

    Een vraagje. Kunnen slaven ook magie gebruiken net als de huiselfen? Door in vingers te knippen om bevoordeeld dingen te laten zweven? Maar natuurlijk geen dodelijke dingen enz.

    Robind19 schreef:
    Een vraagje. Kunnen slaven ook magie gebruiken net als de huiselfen? Door in vingers te knippen om bevoordeeld dingen te laten zweven? Maar natuurlijk geen dodelijke dingen enz.


    Nee, slaven zijn mensen en dus gebonden aan een toverstok. Zonder een stok kunnen ze hun magie niet goed sturen. Bovendien ziet de tovergemeenschap hen tegenwoordig als uitschot dat het niet waard is om magie te gebruiken als een volwaardige tovenaar, dus dat mogen ze niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Squirrelpaw --> Squirrelflight


    May StarClan light your path.

    okee dit lijkt me best gaaf ik zal wel eerst even wat meer moeten zoeken over hoe een MSV gaat maar kun je je nog inschrijfen? ik hoe van zwadderich maar er is best weinig griffoendor!


    if this is to end in fire , then we will all burn together

    Jij mag altijd meedoen.
    Maar het is niet zo ingewikkeld hoor en je kunt gewoon even in het schrijftopic kijken om te zien hoe het werkt. En dit is verder niet onaardig bedoeld, maar het zou wel fijn zijn als je tijdens het MSV wel een beetje op je spelling en leestekengebruik wil letten. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.