• Hallo allemaal

    Hier is het tweede rollentopic.
    De eerste vind je hier!

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.


    Invullijstje
    Alle personages die les volgen, zitten in de zesde klas.

    Naam:
    Leeftijd:
    Leerjaar:
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Belangrijkste karaktereigenschappen:
    Hobby’s:
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:
    Overig:

    Je kunt ervoor kiezen om de hele geschiedenis van je personage op te schrijven, maar dit mag je ook geheim houden zodat je ons ermee kunt verrassen.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van onbekend
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina, slavin van onbekend
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van Rick
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van Alicia
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Marcus Price - Lene, slaaf van Eleanor
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van Glenn
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van onbekend
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Michelle
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Rick James Blake [VB] – Jente, meester van Dean
    Rose Marlene Malfoy [VB] – Jente, meesteres van Pipkin
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van onbekend
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van Marcus
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Alicia Adriana Hale [VB] – Jente , meesteres van Gaby
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1: Yolanthe Rosanna Westfield
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3: Stef Jacob Black
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: Damon Hall[


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Het verhaal zal op maandag 4 augustus van start gaan. Aanvullingen op de privileges, andere sprankelende ideeën en vragen kunnen jullie in het ideeëntopic kwijt.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 10:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Jij mag altijd meedoen.
    Maar het is niet zo ingewikkeld hoor en je kunt gewoon even in het schrijftopic kijken om te zien hoe het werkt. En dit is verder niet onaardig bedoeld, maar het zou wel fijn zijn als je tijdens het MSV wel een beetje op je spelling en leestekengebruik wil letten. ;p


    ik ga zo kijken!
    ja snap ik mijn spelling is vaak niet zo heel goed.. en ik heb nooit echt wat geschreven
    gister voor nederlands moesten we een verhaal schrijven het verhaal was goed, maar ik haalde verleden en tegenwoordige tijd door elkaar
    daarom wil ik eingelijk beginnen met schrijven zodat ik dat een beetje leer en op let ;p


    if this is to end in fire , then we will all burn together

    Meeschrijfverhalen zijn inderdaad superhandig om je schrijfstijl te verbeteren en we helpen je natuurlijk graag. C;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hoeveel caracters mag je max?

    Op dit moment nog even drie, maar later in het verhaal kunnen we er meer nemen. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oke ik maak dan zo ff mijn 3 want die andere 2 lopen vast ivb die mensen niet antwoorden

    Naam:eva dijkstra
    Leeftijd:16
    Leerjaar:-
    Bloedstatus:mudblood
    Afdeling:-
    Belangrijkste karaktereigenschappen: eva is stil . Maar met bekende praat ze graag.
    Hobby’s: tekenen en boeken schrijven.
    Beschrijving van het uiterlijk en/of foto:


    Overig: eva praat bijna nooit over haar verleden. En vaak als iemand er over begint probeert ze van onderwerp te veranderen.
    Meester: nog niemand

    Deze is goed toch?

    Ja hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hoi allemaal, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar ik heb eindelijk weer meer dan genoeg tijd! Kan ik ergens instromen?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Hoi allemaal, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar ik heb eindelijk weer meer dan genoeg tijd! Kan ik ergens instromen?

    Volgens mij moest Castor Amelia nog vertellen wat ze allemaal moest doen idk.


    That is a perfect copy of reality.

    Denys schreef:
    (...)
    Volgens mij moest Castor Amelia nog vertellen wat ze allemaal moest doen idk.


    Ah oke, doe ik dat haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ignatius schreef:
    Om toekomstige verwarring te voorkomen heb ik maar vast een lerarenlijst samengesteld!

    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)


    Kan dit in de beginpost van het schrijftopic, Natas? (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Nog opzoek naar meester voor eva

    Naam en voornaam :


    Lucia Glina Mayn
    Leeftijd :
    17 jaar.
    Jaar :
    /
    Bloedstatus :
    Modderbloed.
    Hobby's :
    Ze houdt stukje wel van moderne dans als niemand naar haar kijkt, ook kan ze uren door blijven lezen.
    Karakter :
    Lucia is in drie woorden te beschrijven als 'Lief, verlegen, zacht'. Het is iemand die mensen niet erg snel kwaad zou doen. Ze probeert altijd lief met andere te zijn. Ze kan haar gevoelens moeilijk beheersen en ze kan soms van schreeuwen naar plotseling blij. Niemand begrijpt haar en zij zichzelf ook niet. De meeste mensen mogen haar wel, maar niet meer. Lucia is erg verlegen bij onbekende mensen en zou nooit zelf een gesprek beginnen. Ze begint ook nerveus te worden dan, en stottert een beetje. Ze zou graag dingen leren, ook al kan dat niet. Met iedereen is ze zacht en voorzichtig, ze is bang om mensen te kwetsen zoals vaak bij haar word gedaan. Niemand weet hoe gevoelig en breekbaar ze eigenlijk wel is. Lucia laat snel mensen in haar muur komen omdat ze geen 'nee' durft te zeggen. Ze komt dan in de moeilijkste situatie's terecht. Als je haar vertrouwen kwijt bent, dan zal dat ook voor altijd zijn. Ook al laat ze zichzelf doen zal ze je haten en je zelf stiekem dood willen. Ook is ze echt irritant en koppig zijn. Als ze iets niet wilt dan heb je haar het liefst dood. Ze kan zo lang door blijven zeuren. Haar ouders hebben haar Lucia genoemd omdat ze het zo uniek vonden maar Lucia haat deze naam. Maar haar familie is jammer genoeg overleden door Voldemort.
    Uiterlijk :
    Lucia is een redelijk mooi en uniek meisje. Ze is bij haar uiterlijk te beschrijven als 'charmant'. De meeste mensen vinden haar wel mooi. Ze vindt zichzelf maar niets, ook al doet ze alles aan haar uiterlijk. Het betekent veel voor haar, wat de anderen over haar denken. . Ze is niet erg groot met haar 1m65. Lucia heeft erg lichte blauwe ogen die de meeste van haar familie ook hebben. Sommige vinden het schattig anderen vinden het vreemd bij z'on haar passen. Haar haren zijn donkerbruin en komen tot net onder haar borsten. Elke dag worden ze zestig keer door haar gekamd (dat mocht bij haar oudere meester). Z3 zijn altijd netjes los, in een dot, of een hoge staart. Ze accepteert zichzelf ook niet en weet altijd de détails te vinden. Mensen vinden het meestal irritant en overgedoe, maar ze meent het echt. Haar ogen zijn omringd door niet erg lange wimpers. Ze heeft een smal neusje en roze, volle lippen.
    Overig :
    Slaaf van : Nog onbekend ?

    [ bericht aangepast op 1 okt 2014 - 19:55 ]


    Everyone is good as it is, do not change people

    Hmmm. Is dat niet verwarrend? Een Lucia/Lucie en een Lucy?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes