• Hallo iedereen!

    Ik zou graag een verhaal willen schrijven samen met iemand. Ik wil op deze manier van mijn writersblock afkomen. Hierbij heb ik iemand nodig met veel inspiratie, creativiteit en uitbundig enthousiasme. Ik ben bereid om over vele dingen te schrijven en desnoods nog wel wat research te doen. Ik schrijf echter niet over boybands als 1D en 5SOS. Justin Bieber heb ik ooit al eens geprobeerd, maar dat werd geen daverend succes dus dat heb ik liever ook niet.

    Voel je - je geroepen om samen met mij te schrijven? Laat dan gerust een reactie achter waarbij je onderstaand lijstje invult.

    Naam:
    Leeftijd:
    Stukje van je schrijfstijl (het liefst zo recent mogelijk):
    Interesses, fandoms etc:
    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt:



    NOTE1: Ik schrijf eigenlijk alleen maar in verleden tijd en in de ik-vorm. Ik sta er best voor open om iets nieuws te leren, maar mijn schrijfsels komen het best uit de verf als ik in de vorm schrijf die ik gewend ben.

    NOTE2: Een Disneyachtig iets zou ik heel erg leuk vinden om te schrijven.

    Ik kies: Paracosm, Tenace, Detrahere en Tolkien.

    Dan heb ik vier co-auteurs en dat is meer dan genoeg lijkt mij. Ik wil iedereen bedanken die een reactie heeft achtergelaten en wie weet zullen we later samen een verhaal schrijven. (
    :

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 16:08 ]


    26 - 02 - '16

    Blitzcrank schreef:
    (...)

    Heb je ook een stukje van je schrijfstijl?

    @Mirte, ik heb ooit een poging gedaan om over de zus van Assepoester een verhaal te schrijven, dat werd echter een grote flop. Al lijkt het me wel awesome om een Disney-spin-off ding te hebben, dat is hier namelijk erg origineel.


    Jahoor. Hier is het dan.
    Ik deed mijn ogen open. Ik had ze net zo goed dicht kunnen laten, want het was ontzettend donker. Ik vroeg me af hoe ik hier gekomen was. Was dit een droom? Vanbinnen wist ik dat het echt was, al hoopte ik zo van niet. Voordat ik hier kwam was ik een vrolijk, beetje stil meisje geweest. En toen wist ik wat er gebeurt was. Ik wist weer dat ik verdwaalt was in het kleine stadje. Dat ik waarschijnlijk geslaapwandeld had, en er zo terecht was gekomen. Ik wist weer dat ik een licht gezien had, en hoopte dat het hulp kon brengen. Ik had geschreeuwd, hopend op antwoord. Toen dat niet kwam, was ik naar het licht gerend. Ik was tegen iets aangebotst, en flauwgevallen. Maar hoe kwam ik dan hier? Het was te warm voor de steeg, te koud voor mijn bed. Mijn hand zocht naar mijn arm, en vond hem. Ik kneep er hard in, en gilde van schrik. Daar kreeg ik meteen spijt van. Ik hoorde paardengetrappel. Langzaam werd er een licht zichtbaar. Het licht was zwak en blauw. Er werden bomen zichtbaar. Ze waren niet van het bos, want de bomen waren te dik. Het leek wel een sprookjesbos, zoals het op de plaatjes van mijn oma's sprookjesboek stond getekend. Nee... dit kon niet... En toch stond het hier: een eenhoorn. Ik hoopte dat dit een droom was, maar wist dat het geen zin had. Ik krabbelde overeind, en toen rook ik iets. Bloed. Ik draaide me om. Er stond een grote, zwarte wolf met rode ogen. Ik stapte tussen de dieren weg. De wolf volgde me met zijn ogen, net als de eenhoorn. Ik hoopte dat ik mezelf niet heel diep in de problemen had gewerkt...


    “The worst part about dying is that you’re all alone in it, no matter how many people die also.”

    Naam: Jelena
    Leeftijd: 14
    Stukje van je schrijfstijl (het liefst zo recent mogelijk): dit is een one shot, een stukje ervan, ik heb verder geen verhalen meer op mijn profiel omdat ik het niet zag zitten een verhaal in mn uppie te schrijven.

    Ik kwam deze morgen op school en liep zoals altijd meteen door naar Antonio, hij begroette me met n kus en n knuffel. Ik moest nog even naar mn kluis om boeken te dumpen dus ik zei t tegen hem, 'prima ! tot zo.' riep hij. Ik liep naar m'n kluisje en begroette Julia even, ze mompelde wat onverstaanbaars terug. Toen ik net klaar was bij m'n kluisje gillen Noëlla en Eva in m'n oor 'goeiehhhhmorgen!!' Ik knuffel ze en vraag of ze meelopen naar Antonio. Een vrolijke ja is hun antwoordt. als we bij Antonio aankomen gaat de bel net, dus lopen we gelijk door naar Geschiedenis, waar Henk onze geschiedenisleraar en tevens onze mentor, ons vrolijk begroet. We gaan het lokaal in en ik wil net aan Antonio vragen of hij naast me komt zitten als ik 'm opeens nergens meer zie, Eva ziet me kijken en roept dat ie naar de wc is. Ondertussen komt de rest van de klas binnen en Christy komt naast me zitten.

    Interesses, fandoms etc: Ik ben niet zo van het fangirlen. Ik ben bereid om over van alles te schrijven.
    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt: Laat het los - Willemijn Verkaik - frozen


    Don't worry what people think, they don't do it very often..

    Dankjewel voor de reactie! ^

    Dankjewel voor je stukje StoryGirlx.


    26 - 02 - '16

    Naam: Elianne
    Leeftijd: 16
    Stukje van je schrijfstijl (het liefst zo recent mogelijk):

    Voorbeeld van een One Shot van een request die ik pas heb geschreven:
    Harry’s ogen scannen de menigte af, op zoek naar het vertrouwde blonde haar van het meisje dat hij zo gemist heeft. Een fan trekt aan zijn mouw en hij stopt even om met haar op de foto te gaan. De nepglimlach op zijn gezicht is zo overtuigend dat hij het bijna zelf gelooft, maar de teleurstelling is overweldigend.
    “Waar is je vriendin, Harry?” vraagt een interviewer, maar hij negeert de vraag terwijl de bezorgdheid drukkender op zijn schouders voelt. Ze had beloofd dat ze hem op zou wachten en als er iets is wat ze niet doet is het haar beloftes verbreken.
    “Zie jij haar ergens?” vraagt Harry zachtjes aan Louis, maar hij schudt zijn hoofd met een medelijdende blik en een hand op Harry’s schouder. Harry zucht en haalt een hand door zijn haar. “Ik moet naar haar toe.” zegt hij terwijl hij zich een weg probeert te banen door de fans die hun graaiende handen naar hem uitsteken. Normaal zou hij ervan genoten hebben, de aandacht, de glorie van het beroemd zijn, maar nu kan hij maar aan een ding denken. Hij probeert de ergste scenario’s uit zijn hoofd te zetten, maar shit als er iets met haar was gebeurd zou hij het zichzelf nooit vergeven dat hij er niet was om haar te beschermen.
    “Harry, we hebben over een paar uur nog een show!” roept Liam hem na, maar Harry heeft al een taxi aangehouden en vertelt het adres van Ella. Hij zet zenuwachtig zijn nagels in zijn knieën als de taxichauffeur bij haar huis aankomt en geeft het geld afwezig. Hij rent naar haar voordeur en drukt een paar keer op de bel. Geen antwoord. Harry voelt zijn hart in zijn keel kloppen als hij zoekt naar de reservesleutel onder de bloempot naast de voordeur en met zwetende handen stopt hij de sleutel in het sleutelgat.
    “Ella?” roept hij door zijn huis. Hij schrikt zelf van hoe gebroken zijn stem klinkt. Het huis ziet er verlaten uit, behalve een lichtstreep die onder de badkamerdeur schijnt. “Ella?” vraagt hij nog een keer, maar nu zachter met een hand op de deur. Hij hoort een luide snik die recht door zijn hart lijkt te snijden en klopt zachtjes op de deur. “Ella, ik ben het. Wil je de deur open doen?” Als er nog geen antwoord klinkt, wordt hij ongeduldiger en klopt harder op de deur. “Ella, laat me erin.” Zijn stem is dringend en lichtelijk wanhopig. “Als je de deur nu niet open doet, Ella ik zweer dat ik hem open trap-” Harry’s dreigement wordt onderbroken door het slot dat van de binnenkant open gaat en de deur die opent. Zodra hij haar ziet trekt hij haar in een diepe omhelzing. Hij verstopt zijn hoofd in de hoek van haar nek en trekt haar dicht tegen zich aan. Hij laat haar uitsnikken in zijn schouder tot zijn shirt doorweekt is en Ella de energie niet meer heeft. Hij leidt haar voorzichtig naar de bank en trekt haar bij hem op schoot. “Shit, Ella ik was zo bezorgd toen ik je niet zag op het vliegveld. Wil je me vertellen wat er aan de hand is?” vraagt hij zachtjes terwijl hij voorzichtig met zijn handen over haar haar strijkt. Hij was hem niet ontgaan dat haar vroeger zo lichte haar nu bruin is geverfd. Niet dat ze daardoor minder mooi was, voor Harry was ze altijd al mooi geweest en nu ook.
    “Harry, waarom heb je mij gekozen? Waarom ik terwijl er zoveel mooiere meisjes zijn?” fluistert ze zachtjes terwijl ze tegen zijn borstkas aanlicht, schuilend in zijn armen. Hij schrikt van deze vraag, hij had geen idee dat ze zich zo voelde en kon zich niet voorstellen dat, in zijn ogen, het mooiste meisje van de wereld zich zo ondergeschikt kon voelen.
    “Ella, luister naar me.” zegt hij zachtjes. Hij zet zijn wijsvinger onder haar kin, zodat ze gedwongen is hem aan te kijken. Zijn ogen staan teder en liefdevol en hij drukt een vlinderzachte kus op haar voorhoofd. “Jij bent zo ontzettend mooi, van binnen en van buiten. Ik zou wensen dat je jezelf zou kunnen zien door mijn ogen, want alles wat ik zie is pure schoonheid. Ik zou voor geen goud een ander meisje willen als ik jou aan mijn zijde heb.” Met die woorden drukt hij zijn lippen op de zachte lippen van Ella en zij beantwoordt zijn kus gewillig. Als Ella zicht terugtrekt om adem te halen kijkt ze hem aan, in zijn groene bewonderen haar gezicht, dat nog steeds mooi is met de opgedroogde tranen op haar wangen.
    “Ik hou van je.” fluistert Harry en leunt zijn voorhoofd tegen de hare. Langzaam krullen haar mondhoeken omhoog en ze bijt zachtjes op haar onderlip. Hij drukt nog een kus op haar slaap en zij kruipt dichter tegen hem aan.

    Interesses, fandoms etc: The Hungergames, Divergent, Lord of the Rings, The Mortal Instruments, Hush Hush serie, Narnia.. ik ben vast wat vergeten, maar ik hou gewoon vooral veel van fantasy. Daarnaast schrijf ik ook over 1D en 5SOS
    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt: Pfft dat verschilt meestal. Op dit moment haal ik veel inspiratie uit 'Bel Air' van Lana del Rey.


    A single dream is more powerful than a thousand realities. - J.R.R. Tolkien.

    ^ Dankjewel (:


    26 - 02 - '16

    Ik ben overigens ook aardig fan van Disney ^_^
    Ik pas mijn lijstje zo eventjes voor je aan.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    ik heet Storiefan hier en ben 13 jaar
    MIJN SCHRIJFSTIJL
    ik heb meerdere schrijfstijlen dus zal van alles een deel tonen,maar ben vooral goed in derde persoon dus de ik-vorm is wat lastiger maar verleden tijd kan ik wel en ben wat stijl betreft vrij flexibel
    ik zal een deel tonen: op een plek lang geleden. Leefde er een groot zanger met een bandje. Maar helaas,op eengegeven moment steeg z'n roem hem naar het hooft. Hij begon onmogelijke eisen te stellen en als er iemand klaagde zei hij:"Doe wat ik zeg! Vergeet niet dat ik jullie betaal en dat alleen uit medelijden! Ik heb jullie helemaal niet nodig". Toen zei op een dag de pianist van de band:"Als u ons toch niet nodig heeft ga ik maar". En de rest riep"en wij ook!" en vertrok. En de zanger ging door met optreden,maar zonder muziek was z'n stem niets. Toch wilde hij z'n ongelijk niet toegeven en ging stug door. Maar steeds minder mensen luisterden naar hem. Zodoende was hij algauw arm. In wanhoop keerde hij terug naar de pianist die,zo ondekte hij een eigen band had gevormt. Hij smeekte om bij hem te mogen werken;de pianist zei:"Goed dan,nu zul je ervaren wat echte medelijden is". En toen merkte hij dat hij zich voor het eerst besefte wat een vertekend beeld hij had van medelijden. Medelijden was voor hem een statussymbool. Nu pas merkte hij wat echte medelijden was.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Naam: Bell
    Leeftijd: Achttien jaar
    Stukje van je schrijfstijl:

    "Papa, mag ik vandaag voorop lopen?"
    Het kleine meisje keek haar vader smekend aan. De man glimlachte knikkend naar zijn dochtertje. Ze lachte dankbaar terug, sloot voor enkele seconden haar armen om hem heen en rende toen zo snel mogelijk tussen de andere mensen door.
    Toen hij de drums hoorde wist hij dat het tijd was om te gaan lopen. De enorme groep begon vooruit te marcheren, iedereen tegelijk. Al snel vielen de andere instrumenten in en was het bekende liedje te horen. Elke dag weer opnieuw, aangezien er elke dag weer mensen bijkwamen. Mensen die de strijd tussen leven en dood hadden verloren. Stuk voor stuk hadden ze zo hard gevochten als ze konden. Maar ook voor hen was het tijd geworden om te gaan. Jammer genoeg zaten er ook jonge kinderen bij, die nooit een kans hadden gekregen om een eigen leven te leiden. Toch kon het hen weinig schelen. Hier, bij de Black Parade, hadden ze het goed genoeg vonden ze. Iedereen had het goed hier. Niemand was ongelukkig, want allemaal wisten ze dat ze hier vroeg of laat toch terecht kwamen. En natuurlijk kwamen hun familieleden na een tijd ook.
    Met die gedachten marcheerde iedereen op hun plaats voort.

    Interesses, fandoms etc: Harry Potter, voetbal, American Horror Story, onbekende personen
    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt: De akoestische versie van With Ears To See And Eyes To Hear van Sleeping With Sirens. De tekst beschrijft precies hoe ik me een lange tijd gevoeld heb. Ik vind het zo'n mooi liedje, het klopt gewoon helemaal.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 21:02 ]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Dankjulliewel! ^^


    26 - 02 - '16

    mijn intresses zijn muziek,schilderen,schrijven en lezen en ik ben fan van veel behalve drama en lovestories mijn lievelinglied is I don't speak Human van Omnia


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    maar dat laatste maakt niet uit


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    ik bedoel ik praat/schrijf er alleen over als er naar gevraagt word


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem, maar nu heb ik een story geactiveerd waar ik me wel dagelijks me bezighoud, ook al zijn het maar een paar regels. Hier wil ik wel even wat posten, het zou fijn zijn moest ik me opnieuw volledig in het schrijven kunnen storten. Maar op dit moment heb ik vooral veel ideeën voor onbekende personen verhalen. Is dit misschien ook iets waar je, je mee bezig zou houden of niet?

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 21:30 ]

    Naam: Maxine

    Leeftijd: 15

    Stukje van je schrijfstijl (het liefst zo recent mogelijk):
    Het licht op mijn kamer werd veroorzaakt door slechts één enkel bureaulampje dat dampend heet gloeide. Mijn schaduw volgde al mijn bewegingen secuur en tekende lange, sierlijke silhouetten die me als een spiegelbeeld nadeden. Mijn raam stond open en de koele, ijzige bries die er op dit uur stond vloog mijn raam binnen. Een heldere, wolkeloze lucht vulde de horizon. Tientallen gaten in de donkere deken vormden een prachtig sterrenstelsel met een fonkelende maan als middelpunt. Mijn eiken bureau dat zich onder mijn armen bevond voelde koud aan. Het dunne blaadje papier stond vol met gekriebelde hanenpoten die samen een woord of zin moesten voorstellen, en doorgekraste tekens. Ik schudde mijn hoofd, bijtend op de achterkant van mijn pen, diep verzonken in gedachten. Niet wetend wat ik nu eigenlijk schreef. Ik hoorde een krakend geluid dat me liet weten dat iemand de trap op liep, snel knipte ik het lichtje uit om me vervolgens vlug, maar stil als een muis naar mijn bed te begeven. Ik sloeg de dekens om mijn nog in kleren gehulde lijf, en kneep mijn ogen dicht. Het piepende geluid van de klink die langzaam naar beneden werd gedrukt en de zachte windvlaag die de openvliegende deur veroorzaakte waren duidelijk aanwezig. Ik voelde de ogen van mijn vader op mijn ‘slapende’ gedaante rusten. Ik kon het niet zien maar ik wist dat hij goedkeurend knikte, omdat hij dacht dat ik sliep. Hij had weer eens overuren gewerkt vanavond, al de zoveelste keer deze week. Het ging al maanden zo. De banenmarkt ging verschrikkelijk slecht en geen enkele werknemer kon het zich nu veroorloven om ontslagen te worden, op een enkeling na die een aantal sollicitaties had ingediend en door zijn geweldige, smetteloze cv al een paar baanaanbiedingen had gekregen. Zodoende putte zijn baas mijn vaders willende goedheid uit, en liet mijn vader nachten lang werken, letterlijk en figuurlijk. ’s Ochtends zag ik hem nooit, als ik naar school ging sliep hij nog, tien minuten voor hij weg moest ging zijn wekker altijd pas, en in het weekend sloot hij zichzelf op in zijn kamer om het achterstallige werk op te knappen, waarvan ik niet wist hoe hij in godsnaam nog achterstallig werk had. ’s Avonds kwam hij altijd pas thuis diep in de nacht, rond een uur of één, twee. Ik sliep nooit, maar ik hoorde te slapen dus ik deed maar alsof. ‘Welterusten, lieverd.’ Fluisterde mijn vader liefkozend, ik hoorde de teleurstelling in zijn stem. Hij was teleurgesteld in zichzelf. Kortom, ik zag mijn vader nooit, ik sprak hem nooit meer. Er was geen vader meer, er was alleen iemand die eten in de kastjes liet verschijnen en briefjes met magneetjes op de koelkast vastpinde om te vertellen dat er een pizza in de diepvries lag. Het gezicht van mijn vader had hij al een paar weken niet vertoond, hij durfde niet, hij schaamde zich. Maar toch kwam hij iedere avond op mijn kamer en zei hij me welterusten, ook al dacht hij dat ik hem niet hoorde. De reden ervoor is mij compleet onduidelijk, maar het raakt me. Ik weet dat hij om me geeft, ik weet dat hij van me houdt, en dat hij me liever ieder uur van iedere dag bij zich had en met me praatte. Maar ik snapte niet waarom hij niet vocht, waarom vermande hij zich niet? Waarom liet hij zich zo uitbuiten door een vent die duidelijk geen respect had voor zijn medemens, die iedere dag om tien uur binnen wandelde, vrolijk iedereen goedemorgen zei en op zijn dooie gemak aan zijn bureau ging zitten en wat handtekeningetjes zette hier en daar om vervolgens om stipt vijf uur iedereen gedag te zeggen en naar zijn vrouw en kinderen vertrok, en zaterdagen en zondagen vergat hij zijn werk volledig en richtte zich op golf? Wat een man, werkelijk. Ik hoorde de zachte voetstappen van mijn vader die me duidelijk maakte dat hij zich door mijn kamer verplaatste. Zijn handen grepen het papier waar ik net nog zo hard met mijn pen op had lopen drukken. Toen sloeg de deur dicht, en het oude vertrouwde geluid van de trap die kraakte galmde door de gang. Zachtjes ging ik weer richting mijn bureau en knipte het lampje aan dat een zoemend geluidje maakte toen het aansprong. Het papier was verdwenen. Hij had het meegenomen, maar hij kon de strepen vast niet ontcijferen. Ik zuchtte diep en opgelucht. Papa was thuis, dus ik kon slapen. Ik plofte eigenlijk iets te hard naar mijn zin neer op mijn zachte matras en gooide verdoofd het dekbed over mijn hoofd en begroef vervolgens mijn gezicht in mijn kussen. Ik sloot mijn ogen en zakte in een lange, droomloze slaap.

    Interesses, fandoms etc:
    ~Kings of Leon
    ~Artic Monkeys
    ~The Fault In Our Stars
    ~The Twilight Saga
    ~The Hunger Games
    ~The Fallen Series
    ~Paardrijden
    ~Zingen
    ~Klassiek Ballet

    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt:
    Use Somebody - Kings of Leon


    Nightmares are bad thoughts that leave your mind, once you've dreamt them, they're gone.

    Oh ik zie net in één van je reacties staan dat je wel graag over onbekende personen schrijft, dus vul ik nu even meteen in!

    Naam: Elise
    Leeftijd: 16 (bijna 17)
    Stukje van je schrijfstijl (het liefst zo recent mogelijk): Klik even op deze link want ik experimenteer nu met mijn schrijfstijl. Als je kiest iets met mij te schrijven, kun je me tips geven en zeggen welke stijl me het meeste past.
    Interesses, fandoms etc: Ik schrijf vooral onbekende personen, maar er fijn ook fandoms die me interesseren:
    • Teen Wolf, Shameless (US), Pretty Little Liars, Game Of Thrones, Vampire Diaries, Grey's Anatomy, My Mad Fat Diary, ...
    • Jonas Brothers, One Direction (vooral bromances), Demi Lovato, Taylor Swift, Selena Gomez, Ke$ha, Lana Del Rey, eh andere bekende zangers/zangeressen buiten die 5SOS of zo?
    • Zac Efron, Kristen Stewart, Emmy Rossum, Cameron Monaghan, Noel Fisher, Channing Tathum (?), Vanessa Hudgens, ezv...
    • Harry Potter, Twilight, Pirates Of The Caribbean, ...
    Lievelingsliedje/lied waardoor je veel inspiratie krijgt:
    Ik heb zoveel liedjes waar ik inspiratie van krijg, maar mijn laatste story had inspiratie door 'First Name Trouble (Vooral vanaf: 3:11)'.