• Calum Hood, een jongen die dag en nacht op het toneel te vinden is, Luke Hemmings, de bekende youtuber met miljoenen views per week, Michael Clifford, de straatmuziekkant die zijn brood daarmee verdient en als laatste Ashton Irwin, de jongen die zijn kans waagt bij de X-Factor. Allemaal hebben ze een ding gemeen; ze hebben de stem van een nachtegaal. Misschien is dat ook de reden dat zij degene zijn die langzaam werden ontdekt op de meeste vreemde moment. En nee, niet door zomaar iemand. De jongens van One Direction zijn op pad gestuurd om een nieuw iemand te vinden voor hun voorprogramma van de nieuwste tour. Allemaal moeten ze met iemand terugkomen om uiteindelijk de juiste beslissing te laten vallen. Maar wat als dat onmogelijk lijkt? Word het een concurrentie strijd of komt het besluit dat ze alle vier mee mogen doen als band? Gaat het geheel vlekkeloos of ontstaan er dingen wat alles moeilijker maakt en de banden van de jongens op het spel zetten?

    *De manier van de ontdekking is een voorbeeld, dus deze mag je altijd aanpassen.

    • Lijstje

    • Rol
    • Naam
    • Leeftijd
    • Nationaliteit
    • Manier van de ontdekking Alleen voor 5SOS
    • Uiterlijk
    • Wie ontdek je Alleen voor 1D en vergeet niet dat ik niet overal rekening mee kan houden, dus sommige dingen ook via randomizer gaan
    • Karakter
    • Extra


    • Rollen

    • De jongens •
    • Harry Styles • NinjaTurtle
    • Louis Tomlinson • Ashtonlrwin
    • Liam Payne • Quendolynn
    • Niall Horan • Winhood
    • Zayn Malik • NinjaIrwin
    [R]• Ashton Irwin • KodaIine
    • Michael Clifford • NinjaTurtle • Straatmuzikant
    • Luke Hemmings • OhMyLashton • Youtuber
    • Calum Hood • Mashtonx • Toneel

    • Overige Rollen •
    • Sophie Georgia Charlotte Anderson • Goede vriendin Calum • Winhood
    • Meridith Anna Feozva Vasilii • Goede vriendin Ashton • Preciado





    • Regels

    • Minimaal 7 regels, 200 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk.
    • Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    • OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    • Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan. Reservatie telt tot dat de rol helemaal af is.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • Respecteer de keuzes van de andere spelers en ga je zelf niet lopen opdringen.
    • Alleen NinjaTurtle of Ashtonlrwin maken nieuwe topics aan


    • Koppels

    • Zayn en Harry • Ashton
    • Louis • Michael
    • Niall • Calum
    • Liam • Luke


    • Begin
    De jongens van One Direction zit rustig op een terrasje het plan nog eens na te bespreken. Niet dat iedereen er nog evenveel interesse in heeft, want de een kijkt al rond voor een geschikte kandidaat terwijl de andere hem al smeert. Het laatste is het voorbeeld wat alle jongens moeten gaan volgen, want de tijd begint langzaam maar zeker nu toch de dringen na een paar mislukte dagen zonder enige resultaat.
    De jongens van 5 Seconds Of Summer daarin tegen staan weer op hun vaste plekken, weten nog niets af van het feit dat hun leven binnen enkele uren drastisch gaat veranderen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2014 - 12:42 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Sophie Anderson

    Zodra ik binnen kom, heb ik al door dat het chaos is binnen. Caitlin, beter bekend als Cait staat achter de apparaten om de koffie die de mensen hebben besteld klaar te maken en in de bekers te doen die klaar staan. Kort gezegd doet ze een poging tot. In haar ene hand heeft zij namelijk een zak met koffiebonen en haar andere rust op haar zij. Ze staart wanhopig naar de apparaten. Cait is op zich best technisch, maar koffieapparaten zijn niet haar soort apparaten. Een gefrustreerde zucht verlaat haar mond. 'Waarom doe je gewoon niet wat ik wil? Stom kutding!', komt er daarna boos uit haar mond. 'Hij verwacht gewoon een beetje liefde van je', zeg ik lachend. Cait draait zich verschrikt om als zij mijn stem hoort. 'Je bent er eindelijk, hij is gewoon stom aan het doen, dat ding', ondertussen wijst ze met haar vinger naar het koffieapparaat. 'Ja, ik ben er eindelijk. Er was wat oponthoud en nu zou ik je graag hier weg hebben, voordat je nog iets sloopt', vervolg ik nog steeds lachend. 'Ik beklaag mij wel bij Beth als zij er ook eindelijk is, die jongen zou komen maar die was er dus niet en het was nu mijn beurt om de koffie te maken. Dus ik ben al weg, laat je magie werken Soof want anders jagen wij echt klanten weg', haar gezicht staat nu op wanhopig. 'Laat mij maar begaan', stel ik haar gerust. Mijn tas leg ik ergens neer. Al snel heb ik het ritme te pakken en vul ik de bekers met gemak. Ik breng ze naar de balie. Ik zie meteen een paar gezichten een veel vrolijkere uitdrukking krijgen. Dan keer ik terug naar mijn plek bij de apparaten. Zo te horen zin Steph en Kris er ook. Officieel heten ze Stephanie en Kristin, iedereen krijgt hier een bijnaam zodra ze in vaste dienst komen hier. Steph is onze gek, altijd dol op avontuur samen met Cait en Kris is onze lesbienne volgens Cait. Anderhalf jaar geleden heeft ze ons verteld dat ze op meisjes en vrouwen valt. Voor Beth, Steph, Cait en mij was het geen enkel probleem. Kris was nog steeds Kris alleen haar seksuele voorkeur is nu anders of is eigenlijk anders die van ons geweest. Zij was heel blij met onze positieve reactie. 'Soof, we gaan vanmiddag naar het strand, ga je mee?', vraagt Kris. 'Is goed, ik ga misschien wel langs het theater eerst', beantwoord ik haar vraag. 'Moet Calum weer spelen dan?', is haar volgende vraag. 'Ja, in het theater waar hij voor het eerst heeft gespeeld', beantwoord ik ook deze vraag. Herinnert mij eraan dat ik hem nog even een smsje moet sturen. Ik pak mijn tas, daar vis ik mijn mobiel uit. Met een hand bedien ik de apparaten terwijl ik met de andere een smsje typ naar Calum. 'Kijk dan! Zij kan het gewoon met een hand en zonder te kijken', roept Cait uit. 'Wij weten het Cait, ons lukt dat ook niet', troost Steph haar. 'Wij zijn alleen wel beter dan jij', vult Kris aan. 'Kris, zoiets moet je niet zeggen', zegt Steph met een zucht.
    Hey Cal,
    Veel succes vandaag hoewel ik weet dat je dat niet nodig hebt. Ik kom misschien vanmiddag langs.
    Sophie

    Snel verstuur ik het smsje. Dan ga ik verder met mijn werk.

    Niall Horan

    Ik loop al een tijdje voordat ik bij het eerste theater aan kom. Tot mijn verbazing is er nog niemand gillend naar mij toe gerend, waarschijnlijk is iedereen op het strand of naar werk. De voordeur duw ik met gemak open. Achter de balie die vlakbij de deur ligt, zit een meisje. Ze is van ongeveer mijn leeftijd, misschien iets ouder dan ik. Ze kijkt mij verbaasd aan. 'Als u komt voor het toneelstuk dan bent u te laat', zegt ze bezorgd. 'Daar kom ik niet voor, ik ben op pad gestuurd om iemand te zoeken om iemand te vinden die goed kan zingen en die het leuk vind om te zingen. Ik hoopte hier iemand te vinden', leg ik haar uit. 'Dan ben ik bang dat je hier aan het verkeerde adres bent', vertelt zij mij. Teleurgesteld laat ik mijn schouders zakken. Ik wil haar een fijne dag toe wensen en weer gaan, dan begint ze weer te praten. 'Maar er is wel een theater hier in de buurt waar ze regelmatiger toneelstukken op voeren waar in moet worden gezongen dus daar kan je nog langs gaan', vertelt zij mij. Dan kijkt zij mij fronsend aan alsof ze zich iets probeert te herinneren. 'Ben jij niet van een band?', vraagt ze dan opeens. 'Ja, ik zit in de band One Direction', zeg ik tegen haar. Ze begint druk te zoeken in haar tas. Dan haalt ze een foto tevoorschijn en haar mobiel. 'Ik zal je uitleggen hoe je moet lopen naar het andere theater, maar zou je alsjeblieft deze foto willen signeren en mag ik een foto van je maken? Mijn zusje gelooft anders nooit dat ik je in het echt heb gezien', ratelt ze vrolijk. Ik knik als antwoord, ze overhandigt mij de foto. Het is een foto van mij en de rest van de jongens. Ze gaat weer in de weer, blijkbaar opnieuw op zoek naar iets. Ik pak mijn pen en signeer de foto. Ze staat met een pen in haar handen. Dan ziet ze dat ik de foto al heb gesigneerd. Ze pakt snel een blaadje en begint te schrijven. Ik zeg niks. Al snel overhandigt zij mij het blaadje, dan pakt ze een beetje onzeker haar mobiel. Ik ga in een pose staan en glimlach lief naar de camera. Dan geef ik haar de foto terug. 'Ontzettend bedankt, mijn zusje zal hier zo blij mee zijn. Ik hoop echt dat je bij het andere theater meer geluk hebt', zegt ze. Dan vertelt zij mij kort en bondig hoe ik bij het andere theater moet komen. 'Ik heb het voor de zekerheid ook op geschreven, ik leg routebeschrijvingen soms wat warrig uit', verontschuldigt ze zich met een glimlach. 'Heel erg bedankt, doe de groeten aan je zusje en het was aangenaam je te ontmoeten', dan verlaat ik het theater gebouw met het blaadje in mijn hand.


    Physics is awesome

    Michael Clifford
    nooit dat ik dit wilde opgeven voor een saaie kantoorbaan. Dan maar liever elke dag geld bij elkaar rapen en niet zeker zijn van een volgende dag. Want dit was wat ik het liefste deed. Nog altijd ondersteboven van de hoeveelheid geld die plots in mijn koffer lag, ronde ik mijn nummer af. Het kleine meisje dat voor me kwam zitten stapte over de koffer heen en opende haar armpjes voor een knuffel. Lachend gaf ik deze haar, waarna ze werd weggetrokken door haar moeder en ik me op de jongen kon richten, die blijkbaar geld teveel had, maar waarschijnlijk gewoon een foutje had gemaakt, waar ik hem dan ook op wees. Niemand wilde zoveel geld kwijt aan een arme straatmuzikant. Enkel bleek het geen fout te zijn. Mijn ogen werden groter en verbaast keek ik hem aan. 'Welk voorstel?' Vroeg ik iets argwanend. Langzaam stak ik ook mijn hand uit om die van hem aan te nemen. 'Ik weet niet wat ik moet zeggen om je te bedanken.' Voor hem was het misschien niet veel. Voor mij betekende dit alles. Mufin kwam naast me in actie en sprong tegen de jongen zijn been aan. 'Ik denk dat ook hij je wilt bedanken.' Glimlachte ik klein. Met dit geld kon ik ook eens fatsoenlijk eten voor hem kopen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Harry Styles
    Ik vond het eigenlijk niet zo erg om met Zayn op pad te gaan. Even wat alone time met mijn beste vriend, was namelijk ook wel weer een keer fijn. En volgens mij, vond hij het nou ook weer niet het einde van de wereld om het met mij te moeten doen vandaag. Ik lachte vrolijk bij zijn zielige puppy ogen en zacht gaf ik hem een duw. 'Niet zo slijmen jij.' Ik trok hem weer wat dichterbij toen hij zijn arm in die van mij haakten en gezellig liepen we door de straten heen. ik zuchten zachtjes en haalde mijn schouders op. 'Ik heb er nog niet echt over nagedacht. Gewoon een simpel persoon. Iemand met een goede stem en die fijn in de groep past.' Ik had er niet echt een heel idee bij in mijn hoofd. 'Jij?' Vroeg ik, nadat ik hem een ijssalon in had getrokken. Ik bestelde mijn ijsje bij het meisje achter de balie, maar het enige wat die kon doen was ons met grote ogen aankijken. Ook Zayn gaf door wat die wilde, maar er kwam enkel wat gesnotter uit. Ik giechelde zachtjes en knikte. 'Reken er maar op Zayn.' het meisje werd op haar plek gezet door haar baas en het enige wat ze kon piepen was dat wij Zayn en Harry waren en dat ze op de foto wilde. Wat zwaar werd afgewezen. Het was eigenlijk best zielig, dus pakte ik een servetje en een pen die toevallig op de toonbank lag en krabbelde mijn handtekening neer, waarna ik hem aan Zayn gaf. 'Mogen we dan wel onze ijsjes?' Vroeg ik lief, waarna het meisje meteen snel knikte en ze begon klaar te maken.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Louis Tomlinson
    Hoe kon ik dit nu negeren? Hoe kon ik me omdraaien alsof ik deze jongen nooit had gehoord, gezien en naderhand spijt krijgen, om hem niet meer terug te kunnen vinden? Juist, niet dus. Je zag dat hij hier duidelijk van genoot en al wat ervaring had, mensen hem wilde horen en meer kon ik in principe al niet vragen, want je kon niet zeggen dat hij klonk als een valse kraai. Al was de jongen wel ondersteboven van de som geld in zijn koffer, dus dat zou iets zijn waar we aan zouden moeten gaan werken, wilde hij ingaan op het aanbod, wat op mijn lippen brandde. Was het slim? Dat wist ik niet, want ik kende deze jongen niet. Maar wat ik wel wist was dat het soms ook een kwestie was van je gevoel volgen. Een gevoel wat steeds beter werd naarmate ik langer naar de jongen keek en zijn hele doen en laten. Zijn reactie, de grote ogen, op mijn woorden dat het geen fout was, lieten me toch zachtjes grinniken, al was deze wel snel ver te zoeken door zijn argwaan, die ik wel snapte. 'Wat dacht je van een koffie en even rustig bijpraten voor je anders echt flauw gaat vallen?' vroeg ik, als antwoord op zijn vraag, om hem met ietwat moeite omhoog te trekken en toen wel op te moeten kijken met mijn vragende blik. 'Je hoeft niet te zeggen, want het is allang goed, ook al hoop ik natuurlijk op een 'ja' op mijn voorstel straks.' Ik wist dat ik misschien nu als een raar iemand over moest komen, snapte best wel als de jongen nee zou zeggen, maar met heel mijn hart hoopte dat ik het deze keer toch mee zou zitten. Hij was mijn enige kans nog en voor ons beide zou het heel veel kunnen betekenen. Al betekende dit volgens mij al heel wat voor de jongen, net als voor zijn hond, die tegen me op sprong. Met mijn vrije hand aaide ik over het kopje om nog breder te glimlachen. 'Het is echt niets, echt niet. Al is het wel heel graag gedaan.' Langzaam keek ik weer naar de jongen op, om weer mijn vragende blik op te zetten. 'Dus wat dacht je ervan? Heb je een klein momentje voor me? En nee, ik zal niet bijten of iets raars doen, alleen wil ik iets met je bespreken en gewoon een beetje te komen hoe of wat.'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Zayn Malik
    Als het zo de hele dag door zou gaan, kon het wel gezellig gaan worden en dan snap ik nog steeds niet waar ik me zorgen om heb gemaakt. Harry was helemaal niet zo erg, dat wist ik ook wel, maar soms werd het een beetje vervelend als het de hele tijd doorging over Larry. Ik vond het hele verhaal niet zo erg, maar het gevoel wat bij mij opkwam zetten en alles wat dan door mijn hoofd begon te spoken, het hele jaloerse gedrag, wat ik zo min mogelijk liet merken. Tot nu toe mocht het niet duidelijk zijn, maar het was er wel degelijk en dat nam ik mezelf ook al heel erg kwalijk, want ik gunde het mijn twee vrienden nog altijd van harte. Bij het gelach van Harry kwam er bij mij ook nog een pruillipje bij, om met een zielig stemmetje 'Lach je me nu nog uit ook?' over mijn lippen te laten rollen waarna niet veel later toch weer een lach over mijn lippen rolde. 'Ik heb veel over voor een ijsje.' Het was bijna erg, maar dat nam niet weg dat ik niet zou klagen, als ik het nu niet zou krijgen. Tenminste dat dacht ik, want ik wist het niet zeker, omdat het altijd wel weer geregeld zou worden en goed zou uitpakken. Ik luisterde dan ook naar het volgend aangesnede onderwerp. 'Sowieso zijn dat wel twee eisen, want anders gaan we een groot probleem krijgen. We zitten langer met diegene opgescheept en we willen geen kraaien.' Ondertussen kwam het beeld van mijn schetsen weer in mijn gedachten opgedoemd. 'Ik denk een jongen met dezelfde twee eisen als jou sowieso. Maar ergens ook iemand met ervaring, die weet hoe die het publiek stil kan krijgen en weet wat er te wachten staat voor een deel, er niet te makkelijk over denkt om in onze schoenen te staan,' verliet mijn mond, wetende dat het misschien wel het belangrijkste kon zijn. Als je een clown had, dan was het ook snel over. Net als iemand als het meisje achter de balie, want dan kon je ook niet veel verwachten. 'Oh, en niet zo'n iemand, Hazza, maar dan moet ik dat maar doen. Doe jij dat dan ook, want dan valt het niet tegen.' Ik snapte het hysterische gedoe niet, maar het betekende niet dat ik er soms niet van genoot en er wel om kon lachen. Ik zette dan ook met liefde mijn handtekening bij die van Harry op het servetje, om erna het flesje water te pakken en naar Harry te kijken. 'Neem jij mijn ijsje mee?' vroeg ik, om zonder antwoord al naar de deur te lopen waar een piepende Harley zat, om hem een beetje water te geven. Mijn zonnebril voor mijn ogen zettende en wachtende tot Harry terugkwam, ondertussen goed oplettende dat er niet nog meer fans waren.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    [I'm sorry. Wat heb ik gemist?]


    Reality's overrated.

    Quendolynn schreef:
    [I'm sorry. Wat heb ik gemist?]


    {De meeste jongens van 1D zijn al op zoek naar iemand voor het voorprogramma, de andere jongens zijn met andere dingen bezig}


    Physics is awesome

    Calum Thomas Hood




    Ik zat langer in de stoel dan ik had verwacht. Ik voelde mijn mobiel in mijn zak trillen, maar ik kon niet kijken wat er aan de hand was omdat ik compleet stil moest zitten, wat me alleen nog maar meer irriteerde. Er zat dus niets anders op dan wachten tot dit klaar was.
    Na nog eens tien minuten in dezelfde stoel in exact dezelfde houding te hebben gezeten was het eindelijk klaar. Met een glimlach bedankte ik de visagist en stond op uit mijn stoel. Aller eerst maar eens kijken wat me gestuurd is. Mijn rug zet ik tegen een muur aan en haal voor een moment mijn mobiel uit mijn broekzak. Als ik het scherm aan zet zie ik gelijk Nieuw bericht van Sophie verschijnen. Met een glimlach op mijn lippen ontgrendel ik mijn telefoon en tik het berichtje aan. De glimlach blijft op mijn lippen staan als ik het berichtje lees. Ik besluit nog snel wat terug te typen voordat ik er straks geen tijd meer voor heb.

    Hey Soof,
    Succes is altijd welkom en ik ben er bovendien ook niet zeker van dat ik dat niet nodig zal heb. Ik kan nu al niet wachten tot vanmiddag.
    Maar ik moet nu gaan, anders wordt iedereen hier boos op me omdat ik dan niet op tijd klaar ben. Doeii!
    Cal


    Ik steek mijn mobiel weer diep in mijn zak en vervolg mijn reis dan maar weer, op weg naar de kleding die ik straks aan zal moeten.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 18:06 ]


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Michael Clifford
    Natuurlijk zat er iets achter het geld. De jongen bleek iets van me te willen. Niemand gaf zomaar zo'n geldsom aan een zielige straatmuzikant met geen vooruitzicht op een normale toekomst. De jongen trok me omhoog en ik bleef iets argwanend staan. Ik snapte totaal niet waar de jongen heen wilde, maar toch knikte ik uiteindelijk langzaam. 'Ik heb thuis koffie.' Mompelde ik wat bedachtzaam. Het was mijn kijk op de wereld, maar waarom zoveel betalen voor een bakkie prut, als je het thuis had. Ik kon me die luxe van een koffietentje gewoon niet veroorloven. En het geld dat ik van hem had gekregen en wat ik verder gespaard had, kon ik aan betere dingen uitgeven. Maar misschien klonk het voor de jongen nu ook een beetje raar. 'Sorry, ik snap dat je daar niet op zit te wachten en anders haal ik wel twee koppen, maar voor die 3 euro kan ik ook avondeten.' Voor ieder ander zou het beschamend zijn, maar ik was het gewoon niet anders gewent en ik kon me er daarom ook moeilijk voor schamen. Mensen moesten maar eens in gaan zien, dat niet iedereen het even makkelijk was. Ik raapte het geld bij elkaar in mijn gitaarkoffer en strak het in een zijvak, waarna ik mijn gitaar opborg. De ondertussen legen drinkbak van Muffin, stopten ik in mijn tas en ik maakten Muffin vast met een geïmproviseerde riem van touw. Afwachtend keek ik de jongen aan. Totaal begrijpend als hij nu weg zou lopen en toch niets meer met me te maken wilde hebben.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Harry Styles
    Mensen voor ons voorprogramma zoeken. We waren er niet echt mee bezig, behalve ons bedenken hoe deze persoon moest zijn. Maar hoe kwam je in godsnaam zo'n iemand tegen op straat. Louis leek het blijkbaar te lukken, want die had me ondertussen een filmpje gestuurd van een jongen met een gitaar. Ik zou hem straks wel bekijken, want nu waren we bezig met ijs. En ik wist dat Zayn daarin niets tekort wilde komen en dit niet uitgesteld mocht worden. Het meisje leek helemaal in de waan door onze handtekeningen, waardoor ze vergat af te rekenen. 'Komt goed.' Mompelde ik naar Zayn, die alvast naar buiten liep. Ik legde wat geld op de toonbank en pakte de ijsjes, om vervolgens Zayn achterna te lopen, die ondertussen Harley zijn water gaf. 'Zayn, kijk. Volgens mij heeft Lou iemand gevonden.' Ik hield mijn mobiel zo, dat we het allebei konden zien en speelde het filmpje af. 'Volgens mij is het een zwerver.' mompelde ik nog voordat ik iets gehoord had. 'Die behoorlijk goed kan zingen.' was ik van mijn stuk gebracht nadat het afgelopen was. Vragend keek ik Zayn aan. Niet wetend wat ik hiervan moest vinden.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Louis Tomlinson
    Waarschijnlijk zou iedereen me voor gek verklaren, maar diep van binnen had ik het vermoeden dat ik met deze keuze niet zou falen. Dat ik iedereen nog eens kon laten verbazen en de vraag brandde dan ook nog altijd op mijn lippen. Ik wist het zelf niet meer wat ik wilde, want aan de ene kant wilde ik wachten, gewoon eerst koffie drinken, maar aan de andere kant wilde ik gelijk alles regelen, zodat we beide wisten waar we aan toe waren. De argwanende blik liet me meer neiging naar het laatste, maar zijn woorden weer naar het eerste. 'Dat klinkt prima,' verliet mijn mond, om te glimlachen. Het was iets anders dan dat ik gewend was, maar het nam niet weg dat ik vreemd opkeek van dingen. Ik mocht me misschien ietwat verwend gedragen soms, al wist ik nog heel goed hoe of wat, bleef ik met mijn beide benen alsnog op de grond. Ik haalde mijn neus niet op voor zulke woorden of ietwat aparte dingen, mensen. 'Het maak niet uit en ik vind het prima, maar het kan wel veranderen als je mee op tour wilt, want dan...' Mijn ogen werden groot toen ik onbewust mijn mond al voorbij praatte, om mijn hand voor mijn mond te slaan, stil te vallen. Niet dat het hielp, want het was de druppel, die me uiteindelijk toch het voorstel naar de jongen liet gooide. Ik kon niet wachten. 'Louis Tomlinson, een van de leden van One Direction en degene die opzoek is naar jou. Ik wil jou een kans geven om in het voorprogramma van onze nieuwe tour te staan en dat was de reden dat ik koffie met je wilde gaan drinken, want ik wilde je leren kennen. Ik wil(de) weten wat voor persoon je bent, want ik weet alleen dat je kan zingen. Ik weet zelfs je naam nog niet en ik snap je als je nu wegloopt, nee zegt, en me voor gek verklaart, maar ik wil gewoon geen spijt krijgen doordat ik jou negeerde,' verliet in een woordenstroom mijn mond, om erna naar adem te happen. Mijn wangen werden ietwat rood, om mijn hoofd te schudden. 'Sorry, ik ratel, maar ik ben gewoon enthousiast en al een aantal dagen opzoek naar iemand als jou. ' Ik liet de hand van de jongen los, om deze langs mijn lichaam te laten vallen, toekijkende hoe hij zijn spullen pakkende. Vooral heel goed zijn reactie in de gaten houdende. Dezelfde afwachtende blik wierp ik hem uiteindelijk toe, wetende dat de keuze nu volledig in zijn handen lag. Ik wilde nog altijd koffie gaan drinken, alleen ging het nu niet om mij, maar wat om de jongen wilde.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer


    Zayn Malik
    Ik had het idee dat we straks echt zonder voorprogramma terug zouden keren. Het enige waar we mee terug zouden keren was een excuus dat er niemand was terwijl we eigenlijk gewoon de dag met ijsje en op het strand hadden gespendeerd zonder goed rond te kijken. Het maakte niet uit zolang de rest met iemand zou komen, maar ergens had ik daar ook mijn twijfels bij. Zeker als deze ook fans tegen zouden komen en afgeleid werden door leukere dingen. 'Je blijft een schat, Hazz,' verliet mijn mond zacht voor ik naar Harley liep, om hem het nodige water te geven. Ondertussen dacht ik na over hoe we dit aan zouden moeten gaan pakken terwijl mijn vrije hand over het kopje van de pup trippelde. Ik kon er ergens toch niets aan doen dat een opgeluchte zucht mijn mond verliet toen Harry met het nieuws kwam dat Louis iemand gevonden bleek te hebben. Voor het eerst vond ik het dan ook niet erg dat de jongens niet zonder elkaar kunnen. 'Eerste mijn ijs,' zei ik om mijn handen al uit te steken en in de lucht te graaien als een klein kind. 'Nee, ik kijk mee,' verliet mijn mond, om omhoog te komen en mee te kijken. Een frons verscheen op mijn gezicht toen ik het beeld zag, om een instemmend geluid te maken. 'Meent hij dit serieus?' Mijn vraag hoefde niet beantwoord te worden, want de stem van de jongen liet me ergens wel inzien waardoor Louis zijn oog op deze jongen had laten vallen. Net als zijn gitaarspel en de reactie van mensen. 'Hij is zeker niet slecht.' Ik keek met grote ogen naar het scherm, om het filmpje opnieuw af te laten spelen. 'Ik weet het niet, ik weet het echt niet. De jongen kan zingen, maar ik weet nu niet of hij een geschikt voorprogramma is. Wat ik wel weet is dat er dan een hoop moet gebeuren dan, maar we deze jongen, net als de rest, wel een eerlijke kans moeten geven.' mompelde ik bedachtzaam. 'Wat denk jij?'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Meridith Anna Feozva Vasilii

    "Dan blijf ik hier de hele dag bij je. Ik heb toch niets beters te doen dan jou treiteren," zei ik toen ik omhoog keek naar Ashton. Ineens kreeg ik een telefoon op mijn schoot geworpen en huppelde Ashton als een gek de zee in met zijn plank. Uit verveling probeerde ik allerlei wachtwoorden uit om de telefoon te unlocken, maar daardoor werd de telefoon automatisch uiteindelijk een half uur geblokkeerd. Ashton redde de man die zo'n beetje half verdronken was en kwam weer mijn kant op. "Je telefoon is een beetje geblokkeerd," zei ik terwijl ik met zijn telefoon in de lucht zwaaide. Had 'ie maar niet zijn telefoon op mijn schoot moeten gooien en die man moeten laten verdrinken. Een strandwacht zijn leek me vreselijk. De hele tijd onnozele mensen redden omdat ze niet luisterden. Eigen schuld als je te diep gaat, niet mijn probleem. Hoe dat joch het uithield, ik zou na een kwartier al zijn gestopt. Maar Ashton was vrolijk, aardig, wilde graag mensen helpen. En dan had je nog mij: verveeld en geërgerd. Met de zoveelste zucht vandaag ging ik maar gewoon liggen op het zand. "Ik moet echt werk gaan zoeken," mompelde ik wat in mezelf. Het probleem was dat er geen leuk werk was. Alles was met mensen, en als ik ergens een hekel aan had dan waren het wel mensen. Misschien was een comicstore wel iets. Achterin de hele dag stripboeken lezen en doen alsof ik aan het werk was zou wel leuk zijn. Of een cd winkel, ook goed. "Aaaash? Ik ga zo meteen wat te eten halen. Moet ik nog iets voor je meenemen? Drinken, eten, een nieuwe baan..?" Vroeg ik en ik keek wat op.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Liam James Payne.

    Met zijn handen in zijn zakken gestoken maar zijn duimen over de spijkerstof en zijn ogen naar de grond liep Liam over straat. Talent, talent, waar vond hij eigenlijk iemand die in hun voorprogramma paste? Om na te denken was hij een stukje gaan lopen, maar stond nu weer voor zijn woning en was nog helemaal niks verder gekomen. Dus ging hij zuchtend maar naar binnen, schonk een glas vol met cola en dronk deze in een paar grote sloken op, om het glas om te spoelen en in de vaatwasser te zetten. Liam ging verveeld op zijn bureaustoel zitten en klapte zijn laptop open, om op de aan-knop te drukken. Terwijl hij wachtte verstopte hij zijn hoofd in zijn handen, wat moest hij doen? Nogmaals zuchtte hij en besloot toen maar wat rond te surfen, misschien dat hij met wat muziek op een idee kreeg. Natuurlijk kon hij buiten rond gaan lopen en de scholen afgaan, maar er moest toch ook iets anders zijn wat hij kon doen? Waar vond je nieuw talent? Zijn oog viel op één van de filmpjes in de populair-lijst. Natuurlijk! Ook via Youtube kon je talent vinden. Liam glimlachte lichtjes en klikte op het eerste wat hij tegenkwam. Dit kon nog een lange dag worden, maar hij was vrijwel zeker dat hij iets zou vinden.


    Reality's overrated.

    [Ik ben tot de 25e op vakantie en heb geen wifi, tot die tijd zal ik dus niet meer reageren.]


    Reality's overrated.