• Hallo mensen (daar ben ik weer!)
    Ik heb een vraagje voor de meiden hier. Het is een beetje cliché, maar ik ga jullie toch om hulp vragen. Ik ben namelijk al een tijdje ongesteld en ik wil eigenlijk gaan beginnen aan de tampons. Maar ik merk dat het inbrengen ervan verrekte veel pijn doet en ik kon niet verder dan enkel het topje. Hebben hier meer mensen last van (gehad) en weten jullie hoe dit zit. Ligt dit aan de tampons zelf of aan mij? Of is dit iets typisch waar je gewoon doorheen moet? Als dat laatste zo is, hebben jullie dan tips? Want ik vind het echt ongelofelijk pijnlijk en kijk er niet echt naar uit.
    Ik heb besloten om dit op Q te vragen, want de meesten van jullie ken ik toch niet :') Ik vind het een beetje vreemd om aan mijn vriendinnen of moeder te vragen, dus vandaar ^^
    Alvast bedankt!
    Liefs

    (Ja hoor, weer dat doorgestreepte berichtje; ik vermoed dat deze hier thuishoort, maar ik wist het niet zeker. Alvast sorry als dat niet zo is!)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2014 - 21:05 ]

    Deilia schreef:
    Inbrenghuls of tamponschieter inderdaad, kan ev ook aan het grote liggen, je hebt ook kleineren tampons.

    Tamponschieter. D:

    Ik vind zo'n inbrenghuls echt heul erg onhandig. Wat ik zelf doe: vinger vochtig maken, dan gaat 't niet zo stroef. En verder toch duwen. Het voelt toch altijd onprettig, bij mij althans. Het is even iets waar je doorheen moet. (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik had het van een youtube filmpje geleerd, maar wat ik doe is op de wc gaan zitten, rug recht en dan glijd die er bij mij gewoon in, net zolang door duwen tot de tampon niet verder kan en dan zit die goed. Ik blijf dan nog even zitten omdat het bij mij nog altijd wat pijnlijk is, maar als je dan opstaat en je voelt niet dat de tampon er zit, dan zit die goed.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Bij mij doet het ook wel pijn, maar niet zo'n pijn dat ik hem niet verder er in durf te brengen. Misschien ben je begonnen met een te grote maat of misschien op een van de dagen dat je minder bloedverlies hebt?

    Ik raad je om de kleinste maat te nemen en het te proberen op een dag dat je echt veel bloedverlies hebt. Ik las laatst ergens dat je, je moet ontspannen als je een tampon in brengt. Dat is mij nog niet gelukt. Maar het klopt wel, als je gespannen bent doet het meer pijn, voor zover ik weet.


    Physics is awesome

    Ik kan me niet herinneren dat het ooit pijnlijk was :') Je moet wel een beetje hurken of met je been op de wc staan oid hè.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Is het al gelukt? :')

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 16:52 ]


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Begin met de kleinste maat tampon. Hoe vies het ook klinkt, maar zorg dat je vagina niet helemaal schoon is, maar dat er een beetje bloed zit. Dan glijdt hij er makkelijker in. Dat merk ik zelf ook, als het wat schoner is gaat het met meer moeite en wat pijn dan dat het een beetje vies is, dan is het wat "glibberig" en glijdt het beter erin. Ook is het belangrijk dat je ontspannen bent en een goede houding hebt. Zittend, staand, het kan allebei, het is net wat je fijner vindt. Ook kun je je schaamlippen wat uit elkaar schuiven, zodat je beter de "ingang" vindt.
    Voor het inbrengen: controleer altijd even het touwtje, door er een kleine ruk aan te geven, zo weet je of hij stevig zit. ;)

    Op YouTube staan filmpjes over hoe je het kunt doen, maar als je tampons hebt van het merk OB zit er ook altijd een bijsluiter bij van hoe het moet en waar je op moet letten!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Vervain schreef:
    Is het al gelukt? :')


    Verdorie nee (cat) Het doet zijn pijn, ik weet niet waar het aan ligt.



    Note to everyone;
    Ik gebruik al de kleinste maat (met silk touch), op de dag van het meeste bloedverlies en ontspan voor zover dat mogelijk is. Maar het doet nog steeds mijn en kom niet verder dan iets over de helft van de tampon...

    Misschien een hele rare tip dit is zoals ik het doe: Ik sta, benen wijd en met mijn bovenlichaam buig ik naar voren en met mijn middelvinger duw ik de tampon erin. Soms als het niet lukt, hoe leg ik dit uit, ontspan maar stel je vagina open... maar hoe ik dit moet uitleggen geen idee xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zit hier best wel heel erg mee, ik ben serieus bang dat ik Vaginisme heb. Het is niet dat ik hem niet verder durf te duwen, maar dat het gewoon niet lukt. En het doet verrekte veel pijn.

    Wat is vaginisme als ik mag vragen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    Wat is vaginisme als ik mag vragen?


    Volgens wikipedia is het:

    Psychogeen vaginisme (ICD-10 F52.5) is het onvrijwillig samentrekken van de spieren rondom de vagina waardoor het (bijna) onmogelijk wordt om geslachtsgemeenschap te hebben. Deze samentrekking vindt plaats wanneer een penis of een vinger of een in te brengen voorwerp zoals tampon in de buurt van de vagina wordt gebracht. Het is alsof het onderbewuste door een lichamelijke actie nee zegt tegen penetratie terwijl het bewustzijn van de vrouw daar mogelijk niet negatief tegenover staat.


    Physics is awesome

    Udinov schreef:
    Ik zit hier best wel heel erg mee, ik ben serieus bang dat ik Vaginisme heb. Het is niet dat ik hem niet verder durf te duwen, maar dat het gewoon niet lukt. En het doet verrekte veel pijn.

    Geloof me, dit wil niet noodzakelijk zeggen dat je vaginisme hebt. Echt. Ik ben er zelf ook nooit in geslaagd een tampon in te brengen, maar alles werkt verder heel normaal.
    Het is mij nooit gelukt, als je het wat verkeerd houdt (niet schuin genoeg of te schuin) dan lukt het gewoon niet. Ik durf te wedden dat verder alles wel normaal loopt.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik weet niet of iemand het al gesuggereerd heeft, maar ik deed er in het begin altijd vaseline op, zodat ie een stuk makkelijker naar binnen gleed. Als het pijn blijft doen even naar de huisarts gaan. Ik heb een tijdje met een schimmelinfectie gelopen waardoor de huid geïrriteerd was en ook tampons erg pijnlijk waren.

    Verder hoef je je niet druk te maken om vaginisme hoor. Waarschijnlijk is je vagina nog niets gewend, om het zo te zeggen. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Ik weet niet of iemand het al gesuggereerd heeft, maar ik deed er in het begin altijd vaseline op, zodat ie een stuk makkelijker naar binnen gleed. Als het pijn blijft doen even naar de huisarts gaan. Ik heb een tijdje met een schimmelinfectie gelopen waardoor de huid geïrriteerd was en ook tampons erg pijnlijk waren.

    Verder hoef je je niet druk te maken om vaginisme hoor. Waarschijnlijk is je vagina nog niets gewend, om het zo te zeggen. ;D


    Kan vaseline dan geen kwaad?


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Kan vaseline dan geen kwaad?


    Nee hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.