• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Mensen, doe ermee wat je ermee wilt doen. Please ga hier geen ruzie over maken okay?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @ Alwin, ik dacht dat dat alleen voor namen direct in het topic gold? ;o


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    @ Alwin, ik dacht dat dat alleen voor namen direct in het topic gold? ;o


    Naar mijn mening is het verschil miniem, maar ik heb daar geen zeggenschap over.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    We zijn op vakantie en het eerste wat mijn vader zag toen hij zijn laptop met de wifi van de camping verbond was dit nieuws. God, wat ontzettend akelig allemaal. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik moet zeggen dat dit me echt bezig houd. Het is verschrikkelijk en ik leef zo mee met de familie die achter is gebleven. Het ergste van het verhaal vind ik dat er na zo iets ergs geen vrije loop word gegeven aan onderzoekers. Familie's zullen op deze manier heel lang moeten wachten tot zij afscheid kunnen nemen van hun dierbare en kunnen beginnen aan hun echte rouw proces. Ik vraag me echt af op wat voor beestelijke wereld wij leven. Ik schaam mij diep voor de mensheid.
    Zo moest ik even kwijt.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mijn neef is een goede vriend verloren.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Volgensmij zat er wel een jongen waar ik eens een praatje mee heb gemaakt in dat vliegtuig.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Een vriend van een vriend van mij zat erin.


    wat was dit ookalweer

    Macabre schreef:
    Woorden van GeenStijl, geldt ook voor jullie:
    Doe er mee wat u wil. Klik, of klik niet. Lees, of lees niet. Het internet geeft informatie vrij, het is aan u om te beslissen hoe u daar mee om wil gaan.

    Ook geen bekenden voor mij, overigens. Tot zover ik weet.


    Ik heb de namenlijst niet eens bekeken, maar echt, op die site worden er echt kansloze reacties gegeven. Slaat echt nergens op.

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 juli 2014 - 21:59 ]


    26 - 02 - '16

    verschrikkelijk is dit
    geen woorden voor

    Felis schreef:
    (...)

    Ik heb de namenlijst niet eens bekeken, maar echt, op die site worden er echt kansloze reacties gegeven. Slaat echt nergens op.

    Juah, die mensen heb je er altijd wel tussen zitten, helaas.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    De links die verwijzen naar de passagierslijst zijn verwijderd, aangezien deze bron niet betrouwbaar genoeg is en de lijst niet als officieel is verklaard. Gelieve geen links meer te posten van lijsten die namen bekend maken, tenzij de bron betrouwbaar en tevens officieel is. Dankjewel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Rutte: 'Ik zorg er persoonlijk voor dat daders worden gestraft'

    Ik denk niet dat het handig is als Nederland zich er ook mee gaat bemoeien. :W


    26 - 02 - '16

    Dit is echt gewoon verschrikkelijk, er zijn geen woorden voor. Veel mensen vanuit mijn regio zaten in het vliegtuig (niet dat ik er iemand van ken ofzo, maar dan realiseer je je toch echt hoe 'dichtbij' zoiets is...)
    ):

    3 van de 4 van onbekende nationaliteit waren ook Nederlands. Totale aantal Nederlanders dat gestorven is is nu 192.

    Felis schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat het handig is als Nederland zich er ook mee gaat bemoeien. :W


    Spierballentaal. Rutte wil de grote sterke leider uithangen. Sowieso, hoe stelt ie zich dat voor? Dat ie met een politiepetje op naar Donetsk gaat om de verantwoordelijken in de boeien te slaan en naar het ICC te slepen?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:06 ]


    quidquid excusatio prandium pro