• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Er is een passagierslijst gelekt, maar aangezien Q het niet wilt zal ik de link niet neerzetten.


    Het is logisch dat Q dat niet wil, het is gewoon echt niet respectvol om die namen openbaar te maken. Ten eerste heeft niemand daar baat bij en ten tweede zou niemand ook willen dat zijn naam bekend wordt gemaakt als hij of zij om het leven komt in een ramp.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    COBAlN schreef:
    (...)

    Het is logisch dat Q dat niet wil, het is gewoon echt niet respectvol om die namen openbaar te maken. Ten eerste heeft niemand daar baat bij en ten tweede zou niemand ook willen dat zijn naam bekend wordt gemaakt als hij of zij om het leven komt in een ramp.


    Het is overal op het nieuws. (cat) De namen, dan. Plaatsnamen, scholen, huizen.
    Waarom zou je niet willen dat je naam bekend gemaakt wordt? Mijn naam mag best bekend gemaakt worden, zo weten mensen tenminste dat ik dood ben.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:10 ]


    Your make-up is terrible

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Natuurlijk. Waar wil je precies meer uitleg over hebben? Hoe concreter de vraag, hoe gerichter ik naar informatie kan zoeken ^^

    Denis Pushilin, een van de leiders van de DPR heeft zijn ontslag bekendgemaakt in Moskou. Hij was het hoofd van de staat van de DPR. Er zijn nog geen redenen bekend.
    Over dat Internationale onderzoekers.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Gelukkig geen bekende voor zover ik weet van mij.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Handles schreef:
    (...)

    Het is overal op het nieuws. (cat) De namen, dan. Plaatsnamen, scholen, huizen.
    Waarom zou je niet willen dat je naam bekend gemaakt wordt? Mijn naam mag best bekend gemaakt worden, zo weten mensen tenminste dat ik dood ben.

    Wat heb je eraan dat je naam overal op het internet zou verschijnen als jij dood bent? De mensen die er toe doen krijgen het echt wel te horen via de officiële kanalen en zij kunnen dat dan overbrengen op de mensen waarvan zij denken dat jij graag zou willen dat ze het weten. Ik zou het echt niet willen hoor dat ik overal, op iedere mogelijke site, genoemd word als ik er niet meer ben, ook niet als het komt door een tragische gebeurtenis als deze.


    Hamartia

    Atrian schreef:
    (...)
    Wat heb je eraan dat je naam overal op het internet zou verschijnen als jij dood bent? De mensen die er toe doen krijgen het echt wel te horen via de officiële kanalen en zij kunnen dat dan overbrengen op de mensen waarvan zij denken dat jij graag zou willen dat ze het weten. Ik zou het echt niet willen hoor dat ik overal, op iedere mogelijke site, genoemd word als ik er niet meer ben, ook niet als het komt door een tragische gebeurtenis als deze.


    Dit dus.


    Queer zijn is gewoon alles

    Woorden van GeenStijl, geldt ook voor jullie:
    Doe er mee wat u wil. Klik, of klik niet. Lees, of lees niet. Het internet geeft informatie vrij, het is aan u om te beslissen hoe u daar mee om wil gaan.

    Ook geen bekenden voor mij, overigens. Tot zover ik weet.

    - Link verwijderd -

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:20 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 juli 2014 - 21:58 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    ArosBitch schreef:
    (...) Over dat Internationale onderzoekers.


    Van de site van OCSE:

    The representatives of separatist groups in Donetsk committed to the following:

    1. As a matter of priority, they shall close off the site of the catastrophe and allow local authorities to start preparations for the recovery of bodies;

    2. they shall provide safe access and security guarantees to the national investigation commission, including international investigators, in the area under their control;

    3. they shall provide safe access and security guarantees to OSCE monitors;

    4. they shall cooperate with the relevant authorities of Ukraine on all practical questions arising in the course of the recovery and investigation works.


    Seperatisten hebben dus in een videoconferentie toegang toegezegd aan internationale onderzoekers bij de crashsite. De OCSE is daar heen gegaan en zijn toen toch toegang geweigerd. Hierbij is ook geschoten (doch ter waarschuwing, niet op de onderzoekers zelf)


    quidquid excusatio prandium pro

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dit dus.


    Met als toevoeging: Ik hoor het liever van een officiële instantie/van familie die het van officiele instanties heeft gehoord dan dat ik opeens op Facebook lees dat een familielid/vriend van me is overleden.


    quidquid excusatio prandium pro

    Macabre schreef:
    . Woorden van GeenStijl, geldt ook voor jullie:
    Doe er mee wat u wil. Klik, of klik niet. Lees, of lees niet. Het internet geeft informatie vrij, het is aan u om te beslissen hoe u daar mee om wil gaan.
    Ook geen bekenden voor mij, overigens. Tot zover ik weet.
    Dit dus. Het maakt mij vrij weinig uit hoe ik het hoor, dat ik het hoor is het belangrijkste.

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 juli 2014 - 21:58 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Atrian schreef:
    (...)
    Wat heb je eraan dat je naam overal op het internet zou verschijnen als jij dood bent? De mensen die er toe doen krijgen het echt wel te horen via de officiële kanalen en zij kunnen dat dan overbrengen op de mensen waarvan zij denken dat jij graag zou willen dat ze het weten. Ik zou het echt niet willen hoor dat ik overal, op iedere mogelijke site, genoemd word als ik er niet meer ben, ook niet als het komt door een tragische gebeurtenis als deze.


    Ik heb veel vrienden op internet die het anders nooit te weten zouden komen. Mijn ouders gaan echt niet alle leden van Q af om het te melden, Mitchell onthoud niet met wie ik omga en als iedereen dood is, is er niemand die het op Q komt vertellen, of andere sites waar ik opzit. Laat het maar lekker bekend worden, dan.


    Your make-up is terrible

    Waarschijnlijk misschien toch een bekende voor mij.. Het is nogal een bekende achternaam dus ik hoop echt met heel mijn hart dat het niet zo is.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Macabre schreef:
    Woorden van GeenStijl, geldt ook voor jullie:
    Doe er mee wat u wil. Klik, of klik niet. Lees, of lees niet. Het internet geeft informatie vrij, het is aan u om te beslissen hoe u daar mee om wil gaan.

    Ook geen bekenden voor mij, overigens. Tot zover ik weet.

    We hadden het er net over dat de namen niet via Q bekend gemaakt mochten worden...

    [ bericht aangepast door een moderator op 18 juli 2014 - 21:59 ]


    Your make-up is terrible

    Macabre schreef:
    Voor de nieuwsgierigen: -. Woorden van GeenStijl, geldt ook voor jullie:
    Doe er mee wat u wil. Klik, of klik niet. Lees, of lees niet. Het internet geeft informatie vrij, het is aan u om te beslissen hoe u daar mee om wil gaan.

    Ook geen bekenden voor mij, overigens. Tot zover ik weet.


    Hum...

    Tigresse schreef:
    Houd er alsjeblieft rekening mee dat mensen eventueel namen van bekenden kunnen lezen en dus via Quizlet op de hoogte worden gebracht van dit nieuws. Daarom willen wij aan jullie vragen om geen namen van de overledenen te vermelden, aangezien dit erg confronterend en eventueel shockerend voor sommige mensen kan zijn. Bedankt voor jullie begrip.


    Het zou heel goed kunnen dat directe links ook niet toegestaan zijn.

    En zoals Nikki zei, er zijn een aantal posts voor jouw posts waarin dat verbod besproken word.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:37 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Handles schreef:
    (...)

    Ik heb veel vrienden op internet die het anders nooit te weten zouden komen. Mijn ouders gaan echt niet alle leden van Q af om het te melden, Mitchell onthoud niet met wie ik omga en als iedereen dood is, is er niemand die het op Q komt vertellen, of andere sites waar ik opzit. Laat het maar lekker bekend worden, dan.

    Oké, ik snap dat je wilt dat ook je vrienden op het internet weten dat er iets is gebeurd. In jouw geval zou Mitchell eventueel kunnen beslissen of hij het openbaar wil maken op Q of niet. Mijn punt is dat ik vind dat niet al de namen zomaar eventjes op het internet geknald moeten en mogen worden. Niet iedereen zou het waarderen dat hun naam overal opduikt. Daarnaast ook niet alle nabestaanden.


    Hamartia