• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    SolidSnake schreef:
    Ok, ren linkje dan: http://www.kyivpost.com/content/ukraine/separatists-admit-downing-a-civilian-plane-in-tapped-conversation-full-transcript-356545.html

    4 uur na de crash maakte de Oekraïense geheime dienst een opname openbaar van een telefoongesprek dat zou hebben plaatsgevonden tussen rebellen. Ik heb eindelijk een 'officiële' vertaling. Of het echt is weet ik niet, maar het strookt wel met het meest waarschijnlijke


    gor Bezler: We have just shot down a plane. Group Minera. It fell down beyond Yenakievo (Donetsk Oblast).

    Vasili Geranin: Pilots. Where are the pilots?

    IB: Gone to search for and photograph the plane. Its smoking.

    VG: How many minutes ago?

    IB: About 30 minutes ago.

    SBU comment: After examining the site of the plane the terrorists come to the conclusion that they have shot down a civilian plane. The next part of the conversation took place about 40 minutes later.

    “Major”: These are Chernukhin folks who shot down the plane. From the Chernukhin check point. Those cossacks who are based in Chernukhino.

    “Grek”: Yes, Major.

    "Major": The plane fell apart in the air. In the area of Petropavlovskaya mine. The first “200” (code word for dead person). We have found the first “200”. A Civilian.

    “Greek”: Well, what do you have there?

    “Major”: In short, it was 100 percent a passenger (civilian) aircraft.

    “Greek”: Are many people there?

    “Major”: Holy sh__t! The debris fell right into the yards (of homes).

    “Greek”: What kind of aircraft?

    “Major”: I haven’t ascertained this. I haven’t been to the main sight. I am only surveying the scene where the first bodies fell. There are the remains of internal brackets, seats and bodies.

    “Greek”: Is there anything left of the weapon?

    “Major”: Absolutely nothing. Civilian items, medicinal stuff, towels, toilet paper.

    “Greek”: Are there documents?

    “Major”: Yes, of one Indonesian student. From a university in Thompson.

    Militant: Regarding the plane shot down in the area of Snizhne-Torez. It’s a civilian one. Fell down near Grabove. There are lots of corpses of women and children. The Cossacks are out there looking at all this.

    They say on TV it’s AN-26 transport plane, but they say it’s written Malaysia Airlines on the plane. What was it doing on Ukraine’s territory?

    Nikolay Kozitsin: That means they were carrying spies. They shouldn’t be f…cking flying. There is a war going on


    Ik heb daar al heel veel van rond zien gaan, ja.


    Your make-up is terrible

    Kreeg net te horen dat een vriend van mij vijf van de personen kon :\


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Op de radio zeiden ze vanochtend dat er 121 lichamen van de 298 geborgen waren.

    Het lijkt me echt vreselijk om dat werk te moeten doen....

    De radio zei ook dat de meeste mensen onderweg waren naar een aidsconferentie.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Scribe schreef:
    (...)
    Jezus wat eng. Weet je ook wat eng is? Is zag op Facebook een gedeelt bericht van iemand. De foto van het vliegtuig met daarboven de tekst (als ik hem nog goed herinner): Mocht hij verdwijnen... zo ziet hij er uit.


    Dat hoorde ik ook op de radio. Dat was als grapje bedoelt omdat dat andere vliegtuig van dezelfde vliegtuigmaatschappij was verdwenen. Volgens de radio was het een drummer van een band die dat bericht had geschreven/ gemaakt.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Dat hoorde ik ook op de radio. Dat was als grapje bedoelt omdat dat andere vliegtuig van dezelfde vliegtuigmaatschappij was verdwenen. Volgens de radio was het een drummer van een band die dat bericht had geschreven/ gemaakt.


    Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het een Volendammer was. Zijn vriendin is ook om gekomen


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lijst met nationaliteiten ge-update.


    Your make-up is terrible

    173?!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat erg (no_chears)


    26 - 02 - '16

    Ook echt verschrikkelijk wat er op al die zeer grafische beelden te zien is, je zal er maar een geliefde tussen zien liggen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    - 173 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 20 Unidentified


    Aangepast voor je ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het een Volendammer was. Zijn vriendin is ook om gekomen


    Ja, dat zeiden inderdaad ook op de radio. Zijn vriendin of vrouw zou ook in het vliegtuig hebben gezeten.

    Las ook dat er baby's aan boord waren. Ik vind het zo ongelofelijk en ook wel heel droevig.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Ja, dat zeiden inderdaad ook op de radio. Zijn vriendin of vrouw zou ook in het vliegtuig hebben gezeten.

    Las ook dat er baby's aan boord waren. Ik vind het zo ongelofelijk en ook wel heel droevig.


    Het is spijtig ja :\


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.



    Een kaart van de huidige grenzen. De crashsite staat er ook op


    quidquid excusatio prandium pro

    Weet je wat ik niet snap? Hoe men in vredesnaam nog steeds van drieëntwintig mensen niet weet welke nationaliteit ze hadden. Je moet toch je paspoort laten inscannen voor je het vliegtuig opstapt? Het is gewoon even de lijst afgaan en dan zouden ze het moeten weten. Dat het van drieëntwintig mensen nog niet geweten is, is dubbel zo erg voor de nabestaanden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Felis schreef:
    Wat erg (no_chears)


    Queer zijn is gewoon alles