• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    xPeredhil schreef:
    (...)

    Ik moet dinsdag vliegen.
    Maar goed, kleine kans dat er een paar dagen later weer zo'n ramp gebeurt, denk ik dan maar.


    Het zal inderdaad niet nog een keer gebeuren denk en hoop ik. Maar wel succes en sterkte toe gewenst, want het zal wel eng zijn.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Het zal inderdaad niet nog een keer gebeuren denk en hoop ik. Maar wel succes en sterkte toe gewenst, want het zal wel eng zijn.


    Bedankt. =)
    Het scheelt wel dat ik al meer dan twintig keer heb gevlogen, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Er zat een meisje van een school in de buurt in het vliegtuig die best veel klasgenoten kennen. Ik vind het echt heel erg, hoe kan je zoiets doen?


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Hoorde net dat iemand die ik ken 2 van die mensen kende. Heb met 1 van die mensen wel eens een praatje gemaakt. Dat komt toch best wel hard aan. Was gewoonweg een aardige man.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    De nieuwe route gaat over Zuid-Turkije ipv Oekraïne.
    Pft, morgen 12 uur ben ik onderweg naar Kuala Lumpur.

    Hanaemi schreef:
    De nieuwe route gaat over Zuid-Turkije ipv Oekraïne.
    Pft, morgen 12 uur ben ik onderweg naar Kuala Lumpur.


    Oei. Nou, fijne vakantie (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    COBAlN schreef:
    http://www.knack.be/nieuws/mensen/twee-keer-aan-de-dood-ontsnapt-nederlandse-renner-maarten-de-jonge-zat-bijna-op-mh17-en-mh370/article-normal-266005.html


    Wauw... gewoon... wauw


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mmh, Australische familie had minder geluk; zij zijn twee familieleden verloren bij zowel de mh17 als mh370 vlucht.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    Mmh, Australische familie had minder geluk; zij zijn twee familieleden verloren bij zowel de mh17 als mh370 vlucht.


    Pap zei het :\


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Maegi schreef:
    Mmh, Australische familie had minder geluk; zij zijn twee familieleden verloren bij zowel de mh17 als mh370 vlucht.


    Speciaal voor hen:



    Mkay, niet speciaal voor hen, wel ziekelijk.

    Internationale onderzoekers worden ondanks eerdere beloftes geweigerd door de seperatisten.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 19:42 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Speciaal voor hen:



    Mkay, niet speciaal voor hen, wel ziekelijk.

    Internationale onderzoekers worden ondanks eerdere beloftes geweigerd door de seperatisten.
    Zou je misschien meer kunnen uitleggen?

    ArosBitch schreef:
    (...) Zou je misschien meer kunnen uitleggen?


    Natuurlijk. Waar wil je precies meer uitleg over hebben? Hoe concreter de vraag, hoe gerichter ik naar informatie kan zoeken ^^

    Denis Pushilin, een van de leiders van de DPR heeft zijn ontslag bekendgemaakt in Moskou. Hij was het hoofd van de staat van de DPR. Er zijn nog geen redenen bekend.


    quidquid excusatio prandium pro

    Er is een passagierslijst gelekt, maar aangezien Q het niet wilt zal ik de link niet neerzetten.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Er is een passagierslijst gelekt, maar aangezien Q het niet wilt zal ik de link niet neerzetten.


    Gelukkig geen bekende voor zover ik weet van mij.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.