• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 189 Dutch
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 4 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 20:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 juli 2014 - 19:36 ]


    Your make-up is terrible

    ArosBitch schreef:
    Nu ff wat anders, ik weet niet of het al gezegd is of niet, verbeter me als het zo is, hoe kunnen ze in godsnaam een Boeing 777 verwarren met een gevechtsvliegtuig dat nieteens zo groot is.


    Op een radar kan dat, zoals Alwin al schreef.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    Op een radar kan dat, zoals Alwin al schreef.
    Owh dankje,

    MIjn andere beste vriendin is me gerust aan het stellen, Ze vermoedt dat ze op een europese vlucht zat ipv deze internationale...

    Anyway ik wacht af op een berichtje van haar


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Yokubo schreef:
    MIjn andere beste vriendin is me gerust aan het stellen, Ze vermoedt dat ze op een europese vlucht zat ipv deze internationale...

    Anyway ik wacht af op een berichtje van haar


    Het komt goed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Yokubo schreef:
    MIjn andere beste vriendin is me gerust aan het stellen, Ze vermoedt dat ze op een europese vlucht zat ipv deze internationale...

    Anyway ik wacht af op een berichtje van haar


    Weet je wanneer ze is vertrokken? Dan kan je het namelijk heel makkelijk opzoeken. Maar je moet je niet zo druk maken. Het zou heel erg om zijn als ze eerst richting Oekraïne vlogen en daarna richting haar eindbestemming. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Yokubo schreef:
    MIjn andere beste vriendin is me gerust aan het stellen, Ze vermoedt dat ze op een europese vlucht zat ipv deze internationale...

    Anyway ik wacht af op een berichtje van haar


    Joegoslavië ligt in Europa hè, dus het is echt onlogisch als ze op een internationale vlucht zat :'D

    Ladris schreef:
    (...)

    Nee, klopt, dat zou ook wel erg dom zijn, hahahaha, het zijn de twee van de machtigste landen van de wereld. Maarja, ze hebben ook al sinds het begin een "hekel" aan elkaar (om het zo maar even te noemen). Er is altijd al spanning tussen die twee landen geweest en deze gebeurtenis doet het oplopen. Ik ben benieuwd of Amerika hier actie gaat tegen ondernemen. (:


    De spanning is nu heus niet erger dan tijdens de Koude Oorlog, dus ik vermoed dat er vrij weinig zal gebeuren. Daarbij heeft het totaal geen zin als Amerika gaat ingrijpen want Europa is afhankelijk van Rusland qua gas en bezine. De enige manier om Rusland aan te pakken is door zelfvoorzienend te zijn op het gebied van gas en bezine. Gezien het feit dat Europa dat niet is, zal het continent in een extreem diepe crisis komen als Amerika Rusland aanpakt en Rusland zelf zal er vrij weinig last van hebben. Alhoewel de koers van de Roebel daalt en er inflatie dreigt, zal het Rusland niet veel doen. Amerikanen dreigen namelijk alleen maar naar Rusland - en omgekeerd - maar tot een echte confrontatie komt het nooit (uitgezonderd van Vietnam, al was dat indirect).


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nvm

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 20:17 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Yokubo schreef:
    MIjn andere beste vriendin is me gerust aan het stellen, Ze vermoedt dat ze op een europese vlucht zat ipv deze internationale...

    Anyway ik wacht af op een berichtje van haar
    jeetje meis, was ze op weg naar de bestemming van dit vliegtuig?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat. Het is echt... Verschrikkelijk. Ik kijk even op het nieuws, echt overal. Dit gaat echt te ver.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 20:24 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik weet dat ze een keer om moest reizen met de internationale omdat er iets was met de europese vlucht. Vraag me niet waarom, dat weet ik niet meer...

    Ik hoop gewoon dat ze op die europese zat en iets laat horen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Over 1,5 uur is er een persconferentie van Malaysia Airlines. Pas dan zullen we misschien duidelijkheid krijgen over wat er precies is gebeurd.


    Hamartia

    Mebarak schreef:
    (...)

    De spanning is nu heus niet erger dan tijdens de Koude Oorlog, dus ik vermoed dat er vrij weinig zal gebeuren. Daarbij heeft het totaal geen zin als Amerika gaat ingrijpen want Europa is afhankelijk van Rusland qua gas en bezine. De enige manier om Rusland aan te pakken is door zelfvoorzienend te zijn op het gebied van gas en bezine. Gezien het feit dat Europa dat niet is, zal het continent in een extreem diepe crisis komen als Amerika Rusland aanpakt en Rusland zelf zal er vrij weinig last van hebben. Alhoewel de koers van de Roebel daalt en er inflatie dreigt, zal het Rusland niet veel doen. Amerikanen dreigen namelijk alleen maar naar Rusland - en omgekeerd - maar tot een echte confrontatie komt het nooit (uitgezonderd van Vietnam, al was dat indirect).

    Gelukkig niet. :W Atoombommen all the way.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eerlijk? Ik denk dat dit gewoon een gigantische fout is geweest. Ze zijn domweg afgegaan van iets wat op een radar verscheen en hebben hem naar beneden laten storten. Dit is toch echt niet het enige vliegtuig dat via het luchtruim van Oekraïne vliegt? Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er is gebeurd en ben ook bang dat dit serieuze gevolgen zal hebben.


    To infinity and beyond •

    Atrian schreef:
    Over 1,5 uur is er een persconferentie van Malaysia Airlines. Pas dan zullen we misschien duidelijkheid krijgen over wat er precies is gebeurd.
    welke zender?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    (...)welke zender?

    NOS kwam met deze mededeling, dus ik denk gewoon op Nederland 1 (NPO1) en alle andere nieuwszenders die hier aandacht aan besteden. Er is echter geen zender genoemd.


    Hamartia