• De stelling van deze week luidt:
    "Normale" mensen moeten meer te zeggen krijgen in hun eigen land.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    DAWSONS schreef:
    Mee eens. 'Normale' mensen wonen ook in dat land dus waarom moeten ze alles laten beslissen door mensen die niet kunnen klagen over de meeste dingen?

    Maar, dan vind ik wel weer, dat de uiteindelijke beslissing weer door 'speciale mensen daarvoor' gemaakt moet worden.


    chaos makes the muse

    Nope nope nope!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Diancie schreef:
    Nee. Zeker niet als je met "normale" mensen het doorsnee volk bedoelt dat bijvoorbeeld vaak op dingen als nu.nl reageert. Alsjeblieft niet. Als dat soort kortzichtige, hypocriete mensen de macht krijgen.. Nee dankje!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens, als iedereen zich gaat moeien komen er alleen maar problemen.
    Wél vind ik dat 'normale' mensen meer gehoord mogen worden, dat wij wel naar voren mogen brengen welke problemen ons het meeste aangaan en waar wij vinden dat er verbetering kan komen, en dat de leidinggevende hier dan een beetje rekening mee moeten houden als ze onderling overleggen over alle mogelijkheden en complicaties van nieuwe regeringsakkoorden of wetten of wat dan ook.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Toen de democratie werd uitgevonden, in Griekeland, was de bevolking zo klein dat ze allemaal op een plein konden gaan staan om over iets de discussiëren. Vervolgens werd er gestemd. Maar met meer dan 16 miljoen mensen, zoals Nederland, lukt dat niet. Dan heb je echt een indirecte democratie nodig, met vertegenwoordigers, zoals wij nu hebben.
    Wel vind ik dat er meer referendums moeten komen.


    Fuck the world, love yourself

    Astris schreef:
    Oneens. De politici maken er soms een zooitje van, maar ik denk niet dat de Nederlandse burger meer te zeggen moet krijgen, gezien het merendeel waarschijnlijk geen verstand heeft van de dingen waar de ministers zich mee.bezig houden.

    Als je het echter hebt over landen in een dictator schap, dan moeten de burgers inderdaad meer te zeggen krijgen.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Dus als je een afwijking hebt zoals dyslexie heb je het al niet meer voor het zeggen?
    Normale mensen bestaan niet, met iedereen scheelt er wel iets.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Dus als je een afwijking hebt zoals dyslexie heb je het al niet meer voor het zeggen?
    Normale mensen bestaan niet, met iedereen scheelt er wel iets.

    Hmm, zo had ik er niet eens naar gekeken. I agree tho.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    Dus als je een afwijking hebt zoals dyslexie heb je het al niet meer voor het zeggen?
    Normale mensen bestaan niet, met iedereen scheelt er wel iets.


    Dit ..


    Supernatural

    Asami schreef:
    Wordt nu het gewone volk bedoeld, dus niet de politici enzo? Want dan ben ik er het wel mee eens, ik ga niet uitgebreid doen, maar al die mensen met zoveel poen weten in mijn ogen minder over de dagelijkse gang van zaken en hoe het er overal werkelijk aan toe gaat. Een gewone burger kan voor wat opheldering zorgen.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Mee eens, de politici hebben misschien wel meer verstand van zaken en van het land, maar uiteindelijk zitten zij in de regering namens ons. Van mij zou de bevolking wat vaker naar de stembus mogen om te stemmen over bepaalde kwesties, amendementen en wetsvoorstellen. Dan maar wat meer moeite doen als burger, maar dan heb je wel het gevoel dat je echt kan participeren en kunnen we achteraf ook niet klagen dat alles wat fout gaat door Den Haag komt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Daoine schreef:
    En wat bedoelen ze met ''normale''? Ik vind iedereen wel gewoon. Iedereen heeft zo zijn eigen trekken.

    Avarosa schreef:
    Dus als je een afwijking hebt zoals dyslexie heb je het al niet meer voor het zeggen?
    Normale mensen bestaan niet, met iedereen scheelt er wel iets.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2014 - 22:00 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ligt aan in welk land het volk woont. Hier in Nederland kies je een tegenwoordiger of als je met geen enkele eens bent start je een eigen partij. Dus nee in dit opzicht, maar nu de andere opzicht: Een land zoals China of Noord-Korea heeft een dictatoriaal bestuur en daar heeft het volk niets te zeggen. Dus die zouden meer te zeggen moeten krijgen!


    E.Goldwing

    China is geen dictatoriaal bestuur. De staatsmacht is verdeeld in drie groepen: de partij, de staat en het leger. De Volksrepubliek China kent algemeen stemrecht (sinds 1949), maar de facto zijn vrije verkiezingen onmogelijk en is het land een eenpartijstaat, waarbij de absolute macht bij de Communistische Partij van China ligt.
    Het mag dan lijken op een dictatuur, maar dit is het zeer zeker niet.

    Zie Wikipedia voor meer informatie.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 17:29 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Maar dan blijf ik bij het feit dat het volk niets tot nauwelijks iets te zeggen heeft.


    E.Goldwing