• De stelling van deze week luidt:
    "Normale" mensen moeten meer te zeggen krijgen in hun eigen land.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Het nationale parlement van China draagt de naam Nationaal Volkscongres. De ca. 3000 leden worden om de vijf jaar gekozen en het congres komt ten minste één maal per jaar bijeen. Het congres beslist over de nationale economische strategie en kan de grondwet van China veranderen. Het volgt normaal gesproken de richtlijnen van de Communistische Partij. De afgevaardigden worden gekozen door de provincies, de zelfbesturende gebieden ( "Autonome Regio's" ) en andere besturen.
    Er worden dus wel elke vijf jaar nieuwe mensen gekozen en ook de afgevaardigden van provinces worden verkozen (en dat gebeurd, lijkt mij, door de mensen van die provincie). Dus blijkbaar hebben ze wel iets te zeggen, bijna net zoveel als wij. Wij kiezen alleen elke 4 jaar een partije die het volgens ons het minste verneukt. Zij kiezen personen.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 18:20 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Okay, dan valt China onder de landen als Nederland, maar dan zijn er nog genoeg andere landen die wel dictatoriaal bestuur hebben


    E.Goldwing

    Dan zou er niemand iets te zeggen krijgen want niemand is normaal.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Promisess, politiek gezien wordt met normale mensen Het Volk bedoeld!


    E.Goldwing

    het woord "normaal' is hier sowieso al verkeerd geplaatst. en nee mensen die in het land wonen horen wat te zeggen te hebben. Het land moet zich aanpassen aan haar inwoners, als dit grootendeels immigranten zijn dan zal het land hierdoor veranderen. natuurlijk moet hier rekening gehouden worden met andere groepen (zoals bijvoorbeeld botsende morele waarden die door immigranten en hun geloof in een west-europees, ver ontwikkeld land, beinvloed worden) maar mensen die in het land zelf geboren zijn horen niet meer te zeggen te hebben iedereen hoort hierin gelijk te zijn.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Dauth schreef:
    (...)Er worden dus wel elke vijf jaar nieuwe mensen gekozen en ook de afgevaardigden van provinces worden verkozen (en dat gebeurd, lijkt mij, door de mensen van die provincie). Dus blijkbaar hebben ze wel iets te zeggen, bijna net zoveel als wij. Wij kiezen alleen elke 4 jaar een partije die het volgens ons het minste verneukt. Zij kiezen personen.


    Lel, in je vorige post quote je zelf dat vrije verkiezingen onmogelijk zijn en China een eenpartijstaat is. Het mag dan officieel geen dictatuur zijn, maar in de praktijk is dit het zeker. Dat er elke vijf jaar nieuwe mensen worden gekozen voor het nationaal volkscongres betekent ook echt niet dat het volk daar zelf wat over te zeggen heeft, al helemaal niet als arme boer. Op economisch gebied is China misschien niet meer communistisch, maar het is de communistische partij die in de volksrepubliek absolute macht heeft. Je kunt een land waar je zomaar 'verdwijnt' als je je mond opentrekt niet vergelijken met een vrij westers land als Nederland. Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar ik weet wel dat de normale Chinese bevolking absoluut niets te zeggen heeft.


    i put the fun in funeral

    Dat kan niet in een land als Nederland, omdat o ze vorm van democratie dat niet toelaat. Wij laten voor ons beslissen, dor de persoon ge kiezen die wij daar geschikt voor achten.
    Ik vind nog stedds dat politici het eindoordeel hebben, maar het zou beter zijn als er meer geluisterd werd naar de wil van een volk, al is dat in Nederland nog best goed geregeld. Het kan in ieder geval erger.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ExpectoPatronum schreef:
    Oneens. Dan zou je dus eigenlijk een referendum krijgen over elk wetsvoorstel. Nein danku


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ExpectoPatronum schreef:
    Oneens. Dan zou je dus eigenlijk een referendum krijgen over elk wetsvoorstel. Nein danku


    “One time, Morrissey was being a little bitch, so I put toothpaste in his oreos. He cried. -Johnny Ma

    Iedereen is toch normaal? Maar oke, ik vind dat het volk wel meer te zeggen mag krijgen maar daardoor kan er ook discussie onderling ontstaan. Ik weet het niet zo goed...


    Alive or just breathing?

    Vanuiy welk opzicht beslis je of iemand "normaal" is. Iedereen heeft wel wat. Ook denk ik dat als je dan een lijn kiest dat mensen het kunnen gaan aanschouwen als discriminatie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ugh, ik denk dat iedereen wel snapt dat ze met normaal het ''werkende volk'' bedoelen, dus niet alleen politici. En dat dit niks te maken heeft met mensen met een afwijking. (of andere nationaliteit)Jezus.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2014 - 12:12 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Er is geen normaal.
    De stellingen gaan achteruit -,-


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    IlanaDewi schreef:
    Er is geen normaal.
    De stellingen gaan achteruit -,-


    Heb je mijn vorige post niet gelezen?

    Oke, het is een verkeerd woordgebruik, maar daar hoeft toch niet iedereen op blijven hameren?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ugh, ik denk dat iedereen wel snapt dat ze met normaal het ''werkende volk'' bedoelen, dus niet alleen politici. En dat dit niks te maken heeft met mensen met een afwijking. (of andere nationaliteit)Jezus.


    Ja ik vind dit ook een beetje jammer x'D.


    i put the fun in funeral