• Ik ben altijd aardig goed geweest in tekenen, maar op de een of andere manier doe ik het gewoon nooit. Elke keer als ik het oppak verwaterd het weer, waarschijnlijk omdat ik altijd meteen weer de grootste projecten aanpak. Tekeningen waar uren werk in gaan zitten en zo word ik er ook niet beter in.

    Nu wil ik mezelf uitdagen om elke dag even iets te tekenen, een snelle schets, nagetekend of zelf bedacht, en om mezelf te blijven motiveren en hopelijk om gemotiveerd te worden ga ik hier elke dag dan ook mijn schets neergooien (: Mijn tekeningen zijn meestal semi-realistisch, btw.
    Ik hoop dat jullie me willen helpen en tips willen geven, als je mee wil doen mag dat natuurlijk ook (: Zeg het even en upload dan elke dag een tekening, een snelle schets, lelijk uitprobeersel of prachtig meesterwerk, dat maakt allemaal niet uit.

    Eerlijk gezegd denk ik dat het ook goed is om juist dingen te uploaden die je lelijk vindt, zodat je de lelijkheid ervan wel moet zien haha en hopelijk zo de volgende keer het beter doett. Als ik een tekening lelijk vond gooide ik hem altijd direct weg namelijk, maar bij deze dump ik mijn eerste schets. Hopelijk volgen er nog veel meer en ook van jullie!


    Laat ik er meteen bij zeggen dat dit het begin is van het minder natekenen haha. Dat was het enige wat ik altijd deed en dat wil ik niet meer, dus deze is geheel zelf bedacht (:


    Quizletters die meedoen: (Als je op de lijst wil vermeld je dit in het rood)
    Asami
    Arquiero
    Tolkien
    Lazulis
    Einmana
    Helianthus
    Morticia
    Anomia

    Als je foto's van je mobiel wil uploaden download dan de app SkyPath, je kunt daar of via de site imageShack.us een account aanmaken Of stuur hem via de chat naar jezelf via facebook..

    [ bericht aangepast op 15 aug 2014 - 15:32 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    Vergeten te draaien haha, damn, ben een beetje rommelig bezig.. Maar mijn zus is binnenkort jarig, dus wil ik haar lievelingspersonage uit Lost voor haar tekenen en ik heb niet lang meer:



    Helianthus


    Zoals je ziet start ik altijd met een rondje (met deze vorm kun je spelen zoals ik linksonderin gedaan heb) en dan trek ik een lijn vanuit het midden naar beneden, vervolgens teken ik naar deze lijn toe. Op deze manier kan je makkelijk spelen met de vormen, door een rbede kin, ronde kin, smal hoofd, juist niet .e.d. En vanaf de kaak trek ik de lijn door voor de nek, dat heb ik even gedaan aan de linkerkant steeds.

    Oh en guys, tip: oren beginnen bij je neus tot ongeveer je ogen (:

    Okay. Dit gaat misschien lullig klinken, maar het viel mij al een beetje op dat een hoofd meer ovaal dan rond lijkt. Probeer meer vanuit je pols te tekenen - zo krijg je mooiere, vloeiende lijnen in je tekening en als je vloeiende lijnen wilt maken bijv. met het haar, probeer dan vanuit je elleboog te bewegen. Het zal moeilijk gaan op 't begin, maar later word het echt beter. Ik zou daarbij eerst lichtjes het begin schetsen en niet zo op het papier drukken, zodat je dit niet hoeft weg te gummen en je er wel een beetje het idee om hebt hoe het moet worden. Het weg gummen, vind ik persoonlijk, dat het lelijker maakt. Nogmaals, het is niet om lullig te zijn, maar aangezien dit het teken challenge-topic is kon ik net zo goed wat tips geven.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 20:11 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @ Tolkien ; ik heb meerdere tekeningen van jou gezien, en ik vind het erg verfrissend. De lijnen zijn mooi gebracht.

    Ik wil trouwens wel meedoen, maar ik ga niet elke dag wat plaatsen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Helianthus schreef:
    (...)
    Okay. Dit gaat misschien lullig klinken, maar het viel mij al een beetje op dat een hoofd meer ovaal dan rond lijkt. Probeer meer vanuit je pols te tekenen - zo krijg je mooiere, vloeiende lijnen in je tekening en als je vloeiende lijnen wilt maken bijv. met het haar, probeer dan vanuit je elleboog te bewegen. Het zal moeilijk gaan op 't begin, maar later word het echt beter. Ik zou daarbij eerst lichtjes het begin schetsen en niet zo op het papier drukken, zodat je dit niet hoeft weg te gummen en je er wel een beetje het idee om hebt hoe het moet worden. Het weg gummen, vind ik persoonlijk, dat het lelijker maakt. Nogmaals, het is niet om lullig te zijn, maar aangezien dit het teken challenge-topic is kon ik net zo goed wat tips geven.


    Haha geen probleem hoor. Zelf tekenen heb ik nooit veel gedaan, wel nagetekend, nu wil ik dat wat meer om gaan draaien dus tips zijn meer dan welkom (: en zoiets had ik ooit op internet gelezen ja. Ik zal het morgen eens testen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    (...)

    Haha geen probleem hoor. Zelf tekenen heb ik nooit veel gedaan, wel nagetekend, nu wil ik dat wat meer om gaan draaien dus tips zijn meer dan welkom (: en zoiets had ik ooit op internet gelezen ja. Ik zal het morgen eens testen.

    Wat op internet gelezen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Helianthus schreef:
    (...)
    Wat op internet gelezen?


    Vanuit je elleboog bewegen, maar toen had ik het afgewimpeld als onzin en zolang ik goed kon natekenen en zelf wat aanpassingen erin maken vond ik het altijd best :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Morticia schreef:
    @ Tolkien ; ik heb meerdere tekeningen van jou gezien, en ik vind het erg verfrissend. De lijnen zijn mooi gebracht.

    Ik wil trouwens wel meedoen, maar ik ga niet elke dag wat plaatsen.


    N'ahw, dankjewel. (bloos)


    help

    Hier is kaart nummer twee (Nou ja, eigenlijk nummer vijf, maar nummer twee in dit topic)






    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 12:50 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    @Einmana: Dat is echt gestoord. o.o I wuv it.


    help

    Tolkien schreef:
    @Einmana: Dat is echt gestoord. o.o I wuv it.


    Thanks! Ik heb het trouwens alleen maar ingekleurd hoor, vergeten te zeggen. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Hier is kaart nummer twee (Nou ja, eigenlijk nummer vijf, maar nummer twee in dit topic)








    Dat ziet er echt gaaf uit.


    Vampire + Servant = Servamp

    Einmana schreef:
    (...)

    Thanks! Ik heb het trouwens alleen maar ingekleurd hoor, vergeten te zeggen. ^^


    Still. :')


    help

    Ik doe dan wel niet mee met deze tekenchallenge, maar wilde wel even weten dat juist dóór deze challenge, ik wel weer aan het tekenen ben geslagen. Heb laatst een leeuw in een pak getekend, en ben nu met een hoepeljurk bezig, waarvan ik niet wist dat ik het tekenen kon. x)
    Thanks! ^^

    Edit: Typefouten verbeterd.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 13:57 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou portretten juist beter willen schetsen, dus dat wordt nog een reis.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Laat maar, toch niet. Ik heb niet genoeg tijd...

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 16:13 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    is dit een leuke tekening?

    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=261656

    ik weet niet veel tips te geven maar als ik mooie schaduwen wil, wrijf ik altijd met mijn vinger over de getekende schaduwen heen xD

    ik weet nu al dat ik niet ga winnen :$

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 15:37 ]