• Er is op het moment heel wat aan de hand in Ferguson in de Verenigde Staten. Er is alleen heel weinig bekend omdat de media niet toegelaten wordt.

    Er zijn opnieuw rellen uitgebroken in Ferguson, een voorstad van de Amerikaanse stad St. Louis. In Ferguson werd vorig weekend een zwarte jongen doodgeschoten door een politieagent.

    De sfeer is grimmig. De mensen roepen om "gerechtigheid" en er wordt hevig gevloekt tegen de politie. Op Twitter wordt gemeld dat de demonstranten willen dat journalisten vannacht bij hen in de buurt blijven, om verslag te doen van wat er gebeurt.


    Bron: NOS

    Dit is het Nederlandse nieuws, die het over 'rellen' heeft. In de VS vind je er amper nieuws over, de media wordt bedreigt en mag niet in de buurt komen. Agenten hebben zelfs gedreigd dat journalisten het met hun leven kunnen beknopen als ze blijven.
    Het waren geen rellen, het was begonnen als vreedzame protesten.
    Lees hier meer.
    Een veel completer verhaal.

    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 15:13 ]


    Your make-up is terrible

    En de Darren Wilson is vrijgesproken... I feel sick


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ook. Het is godsgeklaagd en van erg veel reacties op internet wordt je ook niet gelukkig. Ik volg de situatie via Tumblr - dat is natuurlijk ook niet de beste plek om je informatie vandaan te halen - maar ik word er zo in- en intriest van. Gelukkig zie ik ook veel mensen die dezelfde mening zijn toegedaan als ik.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bladgoud schreef:
    Ik ook. Het is godsgeklaagd en van erg veel reacties op internet wordt je ook niet gelukkig. Ik volg de situatie via Tumblr - dat is natuurlijk ook niet de beste plek om je informatie vandaan te halen - maar ik word er zo in- en intriest van. Gelukkig zie ik ook veel mensen die dezelfde mening zijn toegedaan als ik.

    Me too, soms zijn de reacties wel enorm heftig, maar het is gewoon echt een zieke toestand


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ja, en vooral dat het zo veel vaker gebeurd.

    http://mic.com/articles/96438/10-powerful-minimalist-pictures-that-beautifully-challenge-police-brutality-in-america


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Lizor schreef:
    En de Darren Wilson is vrijgesproken... I feel sick


    Nee, het is nog erger dan dat. Hij is niet vrijgesproken, er is helemaal geen proces geweest. Er is besloten dat er geen proces hoeft te komen wegens een gebrek aan bewijs of whatever.

    Het maakt me inderdaad misselijk, bah.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nee, het is nog erger dan dat. Hij is niet vrijgesproken, er is helemaal geen proces geweest. Er is besloten dat er geen proces hoeft te komen wegens een gebrek aan bewijs of whatever.

    Het maakt me inderdaad misselijk, bah.

    Wtf? O.o dat is al helemaal ziek


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb het ook gevolgd ja. Wat mij het meest verbaasd en verafschuwd is dat het allemaal zomaar kan in de VS. Een onschuldige jongen doodschieten (blijkbaar zonder proces voor de dader), vreedzame protesten met geweld bestrijden, journalisten weigeren toegang te geven, etc. Dit zou niet eens moeten kunnen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."




    En dan heb je nog hordes van die Amerikanen die zich alleen maar druk kunnen maken om hun fucking vlag, terwijl het gaat om een jongen die vermoord is zonder reden.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bladgoud schreef:




    En dan heb je nog hordes van die Amerikanen die zich alleen maar druk kunnen maken om hun fucking vlag, terwijl het gaat om een jongen die vermoord is zonder reden.


    Op een ongewapende jongen schieten? Tja. Een vlag verbranden? Hoe durf je! Echt, het zou grappig zijn, als het niet zo ongelofelijk triest was. Het is zo bizar hoe de prioriteiten van sommige mensen lijken te liggen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Macklemore is in Seattle bij het protest.

    MrsSheen schreef:
    Macklemore is in Seattle bij het protest.

    Ik zag het, hij is geweldig


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het punt is: door de uiteenlopende getuigenissen is het heel moeilijk voor de rechtbank om te doorzien wat er echt gebeurd is.
    Maar het is inderdaad wel erg dat ze het zo makkelijk laten gaan..


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Dat de rechtbank niet precies kan weten wat er is gebeurd is best logisch. Punt blijft: ongewapende jongen is dood en hij is neergeschoten door Wilson. Als het geen moord is, dan zou hij als nog moeten worden veroordeeld voor doodslag. Mensen die andere mensen per ongeluk aanrijden worden daar soms al voor veroordeeld.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Gelukkig heeft het zin de stad te plunderen en af te branden. Schiet je veel mee op! Lekker bezig 'Murica ;D

    Alle mensen met vooroordelen, hier, daar, overal. Voor t zelfde geldt had ie wel een reden. Ik durf om goud te wedden dat als een blanke jongen onschuldig was neergeschoten door een zwarte agent, en de blanke mensen gingen de straat op, dat dit wordt gezien als discriminatie en racisme tegen de agent.
    Het is tegenwoordig triest dat de mening van blanke mensen niks meer waard is. Als je als blanke persoon nog iets zegt ben je direct discriminerend en racistisch. Alles moet maar geaccepteerd worden. Ik vind niet dat ieder die niet blank is als slaaf behandeld moet worden ofzo, maar het gaat toch heel hard achteruit. Het gaat vroeg of laat een keer fout, geen blanke durft z'n bek naar waarheid nog open te trekken zonder belaagd te worden door andere rassen. Ook hier in Nederland/België gaat het een keer fout, we laten ons helemaal overwoekeren, alles moet maar toegelaten worden omdat het anders racistisch is. Al die mensen in de politiek zien verdomd goed dat t fout gaat hier, maar ze durven niks omdat dat racistisch is. En dan is er één die het durft: Geert Wilders en die is dan weer te overdreven waardoor het allemaal nog erger wordt..

    Zelfde dus voor 'Murica, alles is er altijd groot en extreem (; er zal vast wel een reden zijn dat hij geschoten heeft, misschien uit schrik, of iets anders.
    Maar echt, als de rollen waren omgedraait als zwarte agent en blanke jongen... dan is t weer discriminerend voor de agent.
    Waar gaan we toch heen mensen (;


    It's high noon.

    Ik ben trouwens ook wel bang dat het met die protesten uit de hand lopen. De vreedzame protesten lopen maar al te vaak uit op vechtpartijen en op plunderingen van lokale winkels. De politie kan de orde eigenlijk niet meer handhaven en doordat zij zo extreem bewapend zijn is de kans dat er nog meer gewonden gaan vallen groter dan dat er een oplossing komt voor het racisme in Amerika. Ik heb zelfs al gevallen zien waarin Gang Members winkels proberen te beschermen voor plundering van woedende massa's.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.