• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Freya
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Glenn

    Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van Pipkin
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Leerlingen:
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory
    Speeltopic 1, speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 10:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Je hebt ons gesprek niet verstoord. Celestino is pas net binnengekomen en we hebben, bij toeval, nog niets interessants besproken.'
    Hij wees op de grond naast hem.
    'Ga zitten.'

    -

    Jasmijn schrok op van Jack en verstijfde meteen.
    'Ik- de kat..ze kwam binnen en-' ze viel stil, niet wetend hoe ze haar zin af moest maken zonder het erger te maken.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 15:03 ]

    'Ze kwam binnen ben besloot alles over hoop te halen en toen een,' hij keek even naar de vloer, 'zomaar melk te morsen op het tapijt? Die had ze natuurlijk ook zelf meegenomen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn schudde haar hoofd.
    'De melk heb ik voor haar gehaald,' zei ze toen bijna onhoorbaar.

    Nora knikte en volgde zijn bevel op, waarbij ze naast hem op de grond ging zitten. Nieuwsgierig bestudeerde ze de twee jongens en ze vroeg zich af hoe hun verstandshouding was. Waren het vrienden? Ze kreeg in ieder geval niet het gevoel dat de twee heel close waren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Celestino groette Nora kort, maar vriendelijk. Hij vroeg zich af hoe het Juvenalis was gelukt om zo'n prachtige slaaf te vinden: welke vorige meester zou haar opgeven?
    Gelukkig was er net chocolademelk afgeleverd, want dat was iets waar Celestino elk moment van de dag wel zin in had en het zorgde ervoor dat hij niet ongemakkelijk naar de slavin van Juvenalis ging staren, die naast hun plaats had genomen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    'Waarom heb je besloten me op te zoeken?' vroeg Juvenalis nieuwsgierig en hij nam een slok van zijn chocolademelk. Er zat iets te veel chocolade in, zo bemerkte hij, want hij kon de melk niet echt meer proeven.

    Jack haalde met zijn vlakke hand uit naar haar wang.
    'Dacht je dat ik dat nog niet door had, stom kind?'
    Hij greep de kat bij haar nekvel en opende de deur om haar naar buiten te smijten. Hij wist wel welke kat het was emn hij zou Van wel eens duidelijk maken dat hij niet wilde dat die zijn spullen liet slingeren.
    'Ruim die rotzooi op!' gromde hij. Z'zorg ervoor dat je gepast gekleed bent als ik terug ben.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Waarom niet?' zei Celestino nonchalant. 'Zijn we daar niet vrienden voor? Was je van plan iets anders te doen vanavond?'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    'Per toeval wel,' gaf Juvenalis toe.
    'Ik heb de hele avond vrij en dacht daarom dat ik mijn tijd wel beter kon besteden dan door hier in de kerkers te zitten. Ik heb Oswald gevraagd of ik de astronomietoren mocht gebruiken en het is toegestaan, dus ik ben van plan om vanavond de sterren te bestuderen. Nu je hier toch bent, heb ik er ook geen bezwaar tegen als je mee zou gaan, aangezien jij de sterren vast ook interessant vindt.'

    Het was apart om de twee een gesprek te zien voeren terwijl ze net deden alsof zij er niet was. Nora kreeg het idee alsof de twee elkaar een beetje uitdaagden, maar wel op een positieve manier. Haar ogen flitsten oplettend van de een naar de ander, terwijl ze haar best deed om haar vragen voor zich te houden. Ze had zo het gevoel dat Juvenalis het niet op prijs zou stellen als ze nu weer aan al haar nieuwsgierige vragen begon.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'De sterren zijn net zo veelvuldig als mensen op de aarde, haast gewoon, maar planeten, mijn beste Juve, die domineren het sterrenstelsel: zijn zijn als de volbloeden. Natuurlijk ga ik graag mee.'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    'De planeten domineren ons zonnestelsel,' verbeterde Juvenalis hem.
    'Je moet niet vergeten dat er in ons sterrenstelsel zoveel meer planeten zijn dan sterren.'

    'Ach ja,' zei Celestino, zijn armen in de lucht gooiend ten teke van overgave. 'Als ik naar de lucht kijk zie ik duizenden sterren en maar enkele planeten, als die al te zien zijn. Vanaf hier zijn planeten zeldzamer.'
    Juve deed hem versteld staan met zijn kennis, al had Celestino zich dan ook niet echt in astronomie verdiept en was hij niet doorgegaan voor een P.U.I.S.T.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Robin liet zich neerploffen in een van de stoelen in de griffendor kamer. Ze pakte de krant en bladerde er door heen. Puur uit verveling natuurlijk.

    Lucka liep voorzichtig niet wetend waar hij heen ging en een hoop gevraag aan de bediening naar de griffoendor slaapvertrekken. Hij liep verder naar de jongens slaapvertrekken om de lakens te vervangen.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 6:07 ]


    Vampire + Servant = Servamp