• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

    Het idee

    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.


    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.


    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Freya
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Glenn

    Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van Pipkin
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

    Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

    Leerlingen:
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack


    Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [


    Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:


    Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory
    Speeltopic 1, speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 17 okt 2014 - 10:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toen robin de krant uit had liep ze naar de kamer. Ze vond het best dom dat er maar weinig volbloed te vinden is in griffendor. In haar kamer liep robin gelijk naar haar tas. Ze bladerde door alle schriften. ze ha al het huiswerk al af.

    De kat landde op haar poten, bleef even staan om naar Jack te blazen en schoot toen weg. Jack beende achter het dier aan naar Vans kamer en bonsde op de deur. Er werd niet open gedaan en toen Jack zich omdraaide, keek hij in het gezicht van Van, hoewel die bijna een kop kleiner was.
    'Als ik behoefte had gehad aan een middagslaapje, had je dat nu reed verstoord,' zei hij duister en hij stapte langs Jack om de deur te openen met een tikje van zijn toverstok.'Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken?'
    Jack volgde hem met zijn ogen en zag dat zijn kat niet veel later door de deuropening glipte.
    'Een middagdutje op je eerste schooldag?' Hij schudde zijn hoofd. 'Jij voert echt niets uit, hè? Nog even en je krijgt je luie reet niet eens meer naar de Grote Zaal.'
    Van haalde zijn schouders op en leek niet onder de indruk, wat Jack mateloos irriteerde. 'Daar hebben ze bezems voor.'Hij lachte toen Jack zijn vuisten balde. Stomme Snul die hij was.
    'Je moet je spullen voortaan bij je houden!' Hij spuugde naar het beest dat van Vans bed sprong en zich om zijn schouders nestelde. Ze leek helemaal niets te hebben.
    Van had zijn stok zo snel op hem gericht dat Jack zich die handeling niet eens meer kon herinneren.
    'Je laat haar met rust!'
    'Ze -'
    'Het is een kat, wat denk je dat ze doet? Jouw slaaf heeft de deur open gelaten, daar moet je mij niet op aanspreken. Als mijn kat zich in jouw kamer bevindt, heb jij niet goed opgelet en als dat dan zo nodig weer eens moet gebeuren - wat ik wel verwacht - dan kom je naar mij. Je raakt haar met geen vinger aan.'
    De punt van Vans stok gloeide en hij schroeide een gat in Jacks gewaad.
    Jack deed een stap achteruit, niet omdat hij geïntimideerd was, maar omdat het behoorlijk prikte. 'Ik ben je slaaf niet!'
    'Gedraag je dan niet zo en los dit op als een volbloed tovenaar.'
    Jack grijnsde en trok zijn stok.
    'Prima.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Na haar toetje, bestaande uit citroenijs met stoofperen, verliet Asa de Grote Zaal. Ze zei tegen Juanita en Neveah dat ze huiswerk ging maken - wat ook geen leugen was in feite - en haalde haar boekentas op in de toren van Ravenklauw. Dat was gelukkig niet zo'n omweg naar de Astronomietoren en ze had amper een kwartier nodig om er te komen.
    Professor Oswald had haar toestemming gegeven om het lokaal te gebruiken en ze rende bijna de trappen op in haar haast en enthousiasme om de apparatuur te kunnen gebruiken voor de rest van haar klas dat kon.
    Halverwege de trap hoorde ze echter stemmen en ze bleef staan, verbijsterd en geërgerd. Er was haar iemand voor en het irriteerde haar dat ze niet op de hoogte was gesteld van het feit dat er blijkbaar andere leerlingen waren die ook eerder wilden beginnen. Ze liet haar toverstok langzaam uit haar mouw glijden en duwde met haar linker hand de deur van het lokaal open.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Juvenalis pakte zijn boeken, pen en schrift in en gaf de tas vervolgens aan Nora.
    'Ik denk dat we zo onderhand wel naar de astronomietoren kunnen. De sterren moeten nu wel te zien zijn.'
    Hij nam de laatste hap van zijn lange vinger, voordat hij de deur opendeed en Celestino voor liet gaan. Vervolgens verliet hij zelf de kamer en hij keek even of Nora hem wel volgde, maar toen hij zag dat ze dat deed richtte hij zijn aandacht niet langer op haar.
    'Je komt niet vaak meer in de astronomietoren hè, nu het niet meer hoeft?' vroeg hij aan Celestino die dit vervolgens bevestigde. Hij nam de kortste weg naar de astronomietoren, via een geheime gang waar bijna niemand vanaf wist. Al spoedig waren ze in de astronomietoren beland. Hij zette zijn telescoop klaar en beval Nora om zowel de boeken als het schrift uit de tas te halen. Het boek legde hij op een boekenhouder en het schrift en de pen moest Nora vasthouden.
    'Je schrijft alles op wat er verteld wordt, álles.' sprak hij toen streng, voordat hij naar de hemel keek.
    'Het is een mooie avond voor de sterrenkunde, we hadden het haast -'
    Juvenalis onderbrak zijn zin toen hij de deur hoorde kraken en hij keerde zich langzaam om, benieuwd naar de binnenkomer.

    Asalours wangen kleurde rood, zowel van ergernis als van gêne, want naast Vivian zag ze Celestino staan. Ze wist even niet wat ze moest zeggen en richtte zich maar op Vivian.
    'Ga me nou niet vertellen dat ijver een deugd is die bij jou past,' zei ze en ze trok haar neus op toen ze zag dat zijn slaaf was meegekomen. Asalour had niets tegen het meisje zelf, maar had haar liever niet gezien. Dat zou betekend hebben dat ze iets beters te doen had gehad dan Vivian te volgen als een klein schoothondje dat op commando kon zitten en apporteren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'En helaas is mensenkennis geen deugd van jou, Totelaer.' sprak Juvenalis met zijn linkerhand op zijn hart, als een teken van medelijden.
    'Je lijkt me telkens weer verkeerd in te schatten, al moet ik toegeven dat ik jou hier ook niet had verwacht.'

    'Mensenkennis is ook geen deugd, oen,' bromde ze en ze stapte langs hen heen zonder een van hen aan te kijken. Ze zou zich niet laten wegsturen, zeker niet met Celestino erbij. Ze glimlachte even in het voorbijgaan naar hem, maar durfde niet veel meer te doen. Ze had zich willen concentreren op haar sterrenkaart, maar op deze manier ging dat natuurlijk niet lukken.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 23:23 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik neem aan dat je hier ook bent om de bloedmaan te bekijken die later te zien is?' vroeg Juvenalis met opgetrokken wenkbrauw.

    Nora had rustig de twee jongens gevolgd en was verbaasd om te zien dat er al iemand anders was. Het meisje trok haar neus op zodra ze Nora zag, iets wat haar irriteerde. Ze was gewend aan de openlijke neerbuigendheid en reageerde daar dan ook nauwelijks op, maar dit keer moest ze haar kaken op elkaar klemmen om een opmerking binnensmonds te houden.
    Wat gepikeerd ging ze op de grond zitten terwijl ze het kinderachtige gekibbel dat meteen begon probeerde te negeren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Asa begon de telescoop in te stellen en legde haar sterrenkaart neer.
    'Wilde je soms mijn aantekeningen jatten?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Absoluut niet, ik ben bang dat ik dan beneden niveau zou presteren,' zei hij met een brede glimlach.
    'Nee, ik heb mijn eigen notaris meegenomen.'
    Hij wees even op Nora.
    'Maar als je wilt mag je de mijne wel overnemen, Totelaer.'

    Asalour schudde haar hoofd en besloot hem te negeren. Ze zou zich natuurlijk nooit verlagen tot het gebruiken van slaven en broedde in stilte al op een manier om Vivians slaaf vrij te krijgen. Het liefst deed ze dat met alle slaven, maar ze moest klein beginnen...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De discussie was grotendeels langs Nora heen gegaan aangezien zij wel naar de sterren aan het kijken was, gezien haar meester toch met het andere meisje aan het bekvechten was. De aanwezigheid van de andere jongen deed de andere twee niets, hoewel dat ook wel logisch was want hij zei niet veel.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Onyx was de wanhoop nabij. Ze had de hele school uitgeplozen, maar kon Banshee nergens vinden. Zelfs niet na het meermaals roepen van haar naam. Met lood in haar schoenen keerde ze terug naar de kamer van Van, hopend dat Banshee uit zichzelf was teruggekeerd.
    Ze kon haar geluk niet op toen dit inderdaad het geval bleek te zijn. 'Dus hier ben je.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hayden besloot zijn afdelingsgenote Juanita een bezoekje te brengen. Hij liep naar haar kamer en klopte op de deur.
    'Hoi!' zei hij, toen ze de deur opendeed. 'Heb je zin om wat te doen? Ik verveel me.'