• Oké, jullie kennen het allemaal wel: internetvrienden. Zo praat ik al ongeveer een jaar met iemand die een paar jaar ouder is dan ik en het is meestal supergezellig. De laatste tijd zegt hij echter steeds vaker dat ik dom doe, dat ik stom bezig ben, etc. als we een discussie hebben en ik het niet eens ben met zijn mening.
    Nu sta ik op het punt om tegen hem te zeggen dat hij het lekker zelf uit mag zoeken (ik mag dan wel "dom" zijn, maar dat betekent niet dat ik zin heb om te luisteren naar iemand die het steeds even benadrukt. Het is er zelfs zo ingeslopen dat ik me nu stom voel omdat ik dit bericht aan het typen ben en zelf niet meer weet wat ik moet doen) maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik de leuke momenten ga missen. Het is namelijk vaker gezellig dan ongezellig en ik raak er helemaal in de war van. Het ene moment doet hij niet aardig (zegt ie dat ik stom bezig ben omdat ik het niet eens ben met zijn meningen over bepaalde onderwerpen), het andere moment doet ie weer heel lief.
    Het klinkt allemaal als een klein probleempje maar ondertussen zit ik er wel heel erg mee, vooral omdat we de hele dag door praten. Hij zei dat hij kon proberen ermee te stoppen, maar dat zou niet veel veranderen. Ik ben denk ik gewoon bang om me eenzaam te voelen als ik niet meer met hem kan praten. Niet dat ik naast hem geen vrienden heb, hoor, maar mijn schoolvrienden kennen me niet zo goed en ik heb geen zin in andere internetvrienden.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Sorry als het allemaal een beetje onlogisch is...
    (En ugh ik vind het beschamend en misschien ook een beetje eng om dit bericht te plaatsen, gewoon om te bedenken dat een internetvriend zo belangrijk voor me kan zijn... Wah.)

    UPDATE: Ik praat nu al een dag of vijf niet meer met hem, maar ik denk er nog steeds vaak aan. Alsof ik nog de hoop heb dat het weer goedkomt. Heeft iemand van jullie tips om er zegmaar niet zo vaak meer aan te denken? Dit heeft namelijk ook niet echt zin...

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 12:44 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Je niet schamen, een internetvriend kan je grootste steun zijn. Mijn vriendje was ooit gewoon een internetvriend. Bovendien begrijp ik zeer goed dat je zelfvertrouwen er heel erg door gaat wankelen. Ik ben ervan overtuigd dat je niet zo dom bent als hij maar blijft zeggen!
    Hij wil waarschijnlijk gewoon niet toegeven dat er ook een andere mening bestaat en of dat hij het verkeerd kan hebben.
    Misschien moet je er eens goed met hem over praten. Hem eens echt laten voelen dat je dat beu bent en het jou kapot maakt. Als hij echt zo lief is, moet het hem toch iets doen...
    Veel succes.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Dit herken ik een beetje. Hier heb ik ook een goede vriend. We waren allebei moe en ik was nogal chagrijnig en uiteindelijk heb ik hem een berichtje gestuurd en gewoon gezegd waar ik mee zat. Toen bleek dus terwijl ik dacht dat hij me negeerde had hij juist het gevoel dat ik hem negeerde. Toen hebben we even simpel al onze irritaties neergelegd en daarna was het gewoon weer helemaal goed.

    Misschien helpt je dat. Ik heb gezegd. Ik wil niet dat onze vriendschap stopt maar ik zit nogal met wat dingen. Ik wil je niet aanvallen maar ik wil het je wel kwijt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    (Geen idee hoe ik jullie allebei moet taggen, dus ja)
    Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb er met hem over gepraat, zegt ie dat ik wel wat slimmer wordt als ik op kamers ga. In andere woorden, hij vindt me dom door mijn leeftijd en dat zal niet veranderen. Goede reden man (zucht). Ik heb al vaker momenten gehad dat ik twijfelde of hij wel echt zo'n goede vriend was, maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik iets heel moois aan het weggooien ben als ik nu tegen hem zeg dat ie op kan zouten. Ik vind het gewoon zo stom van mezelf dat ik hem nu zo belangrijk vind. Wat ik nu verder moet doen, geen idee...

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 19:39 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik weet eigenlijk precies hoe je -je voelt. En het is zeker niet leuk.

    Maar zoals Gwyn zegt, goed met hem praten zal helpen denk ik. Want misschien heeft hij zelf niet eens echt door. Aangezien, als ik het goed heb, hij wel veel voor jou betekend en jij waarschijnlijk ook veel voor hem.

    In ieder geval veel succes en voel je vrij om mij een berichtje te sturen als je erover wilt praten. (:


    wat was dit ookalweer

    weet je ook waarom hij je dom voelt. zeg dat je het rot vind


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    weet je ook waarom hij je dom voelt. zeg dat je het rot vind

    Hij zei letterlijk: "I don't think you're dumb. It's just the way I talk. You'll stop being dumb when you move out though." In andere woorden: hij vindt me dom om mijn leeftijd, en toen ik zei dat ik het rot vond zei hij "Yeah I could try to stop." Maar dan denkt ie het nog steeds, ook al zegt hij het niet, en is dat juist niet erger?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hij zei letterlijk: "I don't think you're dumb. It's just the way I talk. You'll stop being dumb when you move out though." In andere woorden: hij vindt me dom om mijn leeftijd, en toen ik zei dat ik het rot vond zei hij "Yeah I could try to stop." Maar dan denkt ie het nog steeds, ook al zegt hij het niet, en is dat juist niet erger?
    hmmmm moeilik


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Moeilijk inderdaad...
    Nja, desnoods moet je maar eens boos worden op hem. Boos maar niet overdreven, gewoon dat hij voelt dat het jou tot bovenaan zit. Laat hem merken dat je het echt niet leuk vindt en vindt dat hij je nogal bevooroordeeld over je leeftijd. Vertel hem hoe je je voelt en geef aan dat je serieus twijfelt om ermee te kappen omdat je je heel slecht begint te voelen wanneer je bij hem bent soms.
    Laat hem merken dat je het meent en als hij dat niet serieus neemt, dan vrees ik je het hem toch even zal moeten laten voelen met enkele dagen volledige stilte.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gwyn schreef:
    Moeilijk inderdaad...
    Nja, desnoods moet je maar eens boos worden op hem. Boos maar niet overdreven, gewoon dat hij voelt dat het jou tot bovenaan zit. Laat hem merken dat je het echt niet leuk vindt en vindt dat hij je nogal bevooroordeeld over je leeftijd. Vertel hem hoe je je voelt en geef aan dat je serieus twijfelt om ermee te kappen omdat je je heel slecht begint te voelen wanneer je bij hem bent soms.
    Laat hem merken dat je het meent en als hij dat niet serieus neemt, dan vrees ik je het hem toch even zal moeten laten voelen met enkele dagen volledige stilte.


    Hmm, ja, maar bij ieder argument verzint hij weer iets waardoor het lijkt alsof ik degene ben die fout zit. Het is een beetje alsof ie zegt, van, "ik vind je dom, deal with it, als je er niet tegen kan dan zeg ik het wel niet maar denk ik het stiekem toch". Maar tegelijkertijd is hij ook weer de enige naar wie ik toe kan gaan als ik even over iets serieus wil praten.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vertel hem inderdaad dat hij je echt kwetst en boos begint te maken. Ik was afgelopen week ook chagerijnig en dat heb ik iemand ook duidelijk gemaakt door een paar uur niet te praten en dan hebben ze door dat je echt boos bent. zeg dat het je pijn doet en onzeker maakt en dat je wilt dat je je internetvriend accepteerd zoals jij bent en niet door je leeftijd.

    vraag als hij je dom vind waarom je dan bevriend bent

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 19:54 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou zeggen, vergeet 'm. Het is natuurlijk wel moeilijk maar iemand die je kwetst/beledigt die moet je gewoon vergeten - hoe lief hij soms ook kan zijn.


    Some people are art and do art at the same time

    Eledhel schreef:
    (...)

    Hmm, ja, maar bij ieder argument verzint hij weer iets waardoor het lijkt alsof ik degene ben die fout zit. Het is een beetje alsof ie zegt, van, "ik vind je dom, deal with it, als je er niet tegen kan dan zeg ik het wel niet maar denk ik het stiekem toch". Maar tegelijkertijd is hij ook weer de enige naar wie ik toe kan gaan als ik even over iets serieus wil praten.

    Dan heeft hij dus niet door dat het serieus is, je moet hem het echt eens even laten voelen. Het hem op een hardere manier vertellen en even totale stilte, misschien dat hij dan terugkrabbelt, doet hij dat niet dan is t simpel, dan is hij jou niet waard en dump je hem beter. T'is hard, maar t'is de waarheid, want zo bespaar je jezelf alleen maar meer pijn dan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Het is heel logisch dat je hiermee zit, want ook al is het misschien een internetvriend, het voelt wel als een echte vriend. En vrienden wil je natuurlijk nooit kwijt. Toch zou ik me als ik jou was wel afvragen hoe goed die vriend is, want als hij je vaak kwetst, klinkt dat niet als een hele goede vriend, ook al is hij ook wel eens aardig. Misschien moet je proberen hem uit te leggen hoe deze situatie voor jou voelt.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    blokkeren die handel, dat zijn wel een paar red flags in een post meid. Hij is ouder, scheld je uit en je voelt je er rot over. Ik zou zelfs geen uitleg geven, aan zo iemand is dat niet waard. Blokkeren en negeren die handel!

    edit: wow, en hij blijft je dom noemen. Hij is ronduit respectloos en dat moet je echt niet pikken. Je hebt hem al duidelijk gemaakt dat je het niet leuk vind maar hij stopt niet. Dat wilt iets zeggen. Gewoon negeren, je bent hem geen uitleg verschuldigd.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 20:08 ]


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Yup, oké, gedaan. Ik heb hem gestuurd dat ie me onzeker maakt, dat ik me stom en dom voel door hem, en dat ik hem niet ga blokkeren, maar dat ik voor een tijdje gewoon niet met hem wil praten. Pfoe, dat lucht op.
    Dankjewel allemaal voor jullie reacties!

    (en sinds ik geen nederlandse boeken meer lees is mijn nederlands heel erg achteruit gegaan, dat is wel te zien aan hoe ik schrijf enzo (vergeleken met vroeger). Wow.)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...