• Oké, jullie kennen het allemaal wel: internetvrienden. Zo praat ik al ongeveer een jaar met iemand die een paar jaar ouder is dan ik en het is meestal supergezellig. De laatste tijd zegt hij echter steeds vaker dat ik dom doe, dat ik stom bezig ben, etc. als we een discussie hebben en ik het niet eens ben met zijn mening.
    Nu sta ik op het punt om tegen hem te zeggen dat hij het lekker zelf uit mag zoeken (ik mag dan wel "dom" zijn, maar dat betekent niet dat ik zin heb om te luisteren naar iemand die het steeds even benadrukt. Het is er zelfs zo ingeslopen dat ik me nu stom voel omdat ik dit bericht aan het typen ben en zelf niet meer weet wat ik moet doen) maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik de leuke momenten ga missen. Het is namelijk vaker gezellig dan ongezellig en ik raak er helemaal in de war van. Het ene moment doet hij niet aardig (zegt ie dat ik stom bezig ben omdat ik het niet eens ben met zijn meningen over bepaalde onderwerpen), het andere moment doet ie weer heel lief.
    Het klinkt allemaal als een klein probleempje maar ondertussen zit ik er wel heel erg mee, vooral omdat we de hele dag door praten. Hij zei dat hij kon proberen ermee te stoppen, maar dat zou niet veel veranderen. Ik ben denk ik gewoon bang om me eenzaam te voelen als ik niet meer met hem kan praten. Niet dat ik naast hem geen vrienden heb, hoor, maar mijn schoolvrienden kennen me niet zo goed en ik heb geen zin in andere internetvrienden.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Sorry als het allemaal een beetje onlogisch is...
    (En ugh ik vind het beschamend en misschien ook een beetje eng om dit bericht te plaatsen, gewoon om te bedenken dat een internetvriend zo belangrijk voor me kan zijn... Wah.)

    UPDATE: Ik praat nu al een dag of vijf niet meer met hem, maar ik denk er nog steeds vaak aan. Alsof ik nog de hoop heb dat het weer goedkomt. Heeft iemand van jullie tips om er zegmaar niet zo vaak meer aan te denken? Dit heeft namelijk ook niet echt zin...

    [ bericht aangepast op 6 sep 2014 - 12:44 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat vind ik sterk van je meid!
    Hopelijk heeft het effect en anders bannen uit je leven, voor altijd!

    En ah ik vind je Nederlands heeeeeeel goed meevallen hoor!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gwyn schreef:
    Dat vind ik sterk van je meid!
    Hopelijk heeft het effect en anders bannen uit je leven, voor altijd!

    En ah ik vind je Nederlands heeeeeeel goed meevallen hoor!

    Haha, dankjewel, lief van je :) Ik heb even hardgelopen en er toen nog eens goed over nagedacht, blokken is niet eens nodig, ik wil gewoon niet meer tegen hem praten. Punt uit. Ok. Nu nog ff berichtje sturen. (ik voel me badass man)

    Heel erg bedankt allemaal voor jullie berichtjes, het heeft me goed geholpen :)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    ^Het is echt goed van je! (:
    Ik heb ook net wat gesport ;p (een beetje toch xD)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ohhh drama. Nu is ie boos op mij :'D Tja dat kon ik zien aankomen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    ^ Tja, hij snapt er vast niets van, aangezien ik al heb willen merken dat hij een koppig brein heeft. Het wil maar niet bij hem binnendringen vrees ik, maar ah. Ik hoop voor je dat het goed komt voor jou (als dat nu betekent dat hij verandert of dat jullie geen contact meer hebben)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Eledhel schreef:
    Ohhh drama. Nu is ie boos op mij :'D Tja dat kon ik zien aankomen.
    zeg dat hij boos mag zijn maar dat hij blijkbaar niet inziet dat hij je evht kwetst en dat het zelfbescherming is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dank jullie wel (dat heb ik echt al honderd keer gezegd maar toch nog een keer). Ik antwoord gewoon helemaal niet meer, ik ga spijt krijgen van deze beslissing want hij was toch echt een goede vriend (dat heb ik nu al haha) maar al die keren dat ie me gekwetst heeft... Tja, dat helpt toch weer een beetje. Dankje!

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 21:10 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    soms is de juiste weg de moeilijke weg, maar uiteindelijk blijkt het het allemaal waard te zijn. Misschien krijgen jullie later wel weer contact en is hij dan in positieve manier veranderd.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Dat heb ik ook wel eens gehad, door het enorme leeftijdsverschil tussen mij en die persoon. Het beste is om er gewoon over te praten. Helaas is het tussen mij en die persoon niet goedgekomen, maar door goede communicatie moet het op te lossen zijn lijkt me. :) Vraag waarom hij zo tegen je doet en waarom het zo is omgeslagen... Daar moet toch een reden voor zijn?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Dat heb ik ook wel eens gehad, door het enorme leeftijdsverschil tussen mij en die persoon. Het beste is om er gewoon over te praten. Helaas is het tussen mij en die persoon niet goedgekomen, maar door goede communicatie moet het op te lossen zijn lijkt me. :) Vraag waarom hij zo tegen je doet en waarom het zo is omgeslagen... Daar moet toch een reden voor zijn?


    Nah, ik heb het aan hem duidelijk gemaakt en het leek hem niets te doen. Hij liet al een langere tijd doorschemeren dat ie vond dat mijn mening dom was omdat ik nog niet volwassen ben. Praten kan nu toch niet meer, ik heb hem verwijderd en zijn nummer weet ik niet. Toch raar hoe snel dat kan gaan, zo een internetvriend weghalen uit je leven zegmaar.

    Nou ja, dankje voor je advies^^


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ga voor kwaliteit in een vriendschap. Als je wel vrienden bent maar het doet je meer kwaad dan goed, en het lukt niet om er een goed gesprek over te hebben, dan kun je naar mijn mening het beste de vriendschap beëindigen.

    Ik vind dat je t goed gedaan hebt. Je word wel weer een keer met iemand anders bevriend (via internet evt), waarmee het veel leuker is om mee te praten.

    Yeah, ik weet hoe je, je voelt en je hoeft je er niet om te schamen :].

    Hij doet het bewust - hij weet dat je het niet fijn vindt en toch gaat hij door. Zelf zou ik ermee kappen, omdat hij het toch niet wilt veranderen (zoals hij zelf al zei: "Yeah I could try to stop.") Je kunt hem erop aanspreken, want hij kan zoiets ook anders verwoorden. De enigste reden dat hij je dom noemt is vanwege je leeftijd, is niet echt een goede reden.

    Oh nvm, ik zie nu pas je reactie dat je er al een bericht over hebt gestuurd.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 23:31 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Goede keus genomen meid. Dat ie boos is nu is lekker zijn probleem. Dat jij je gelukkiger voelt door nooit meer door een 'ikbenkoppigmaardatwilikniettoegeven'-jongen aan te horen dat je dom bent, is veel belangrijker.

    Good work en bovendien, er zijn nog genoeg mensen op het internet, veel die aardiger zijn :-)


    Some people are art and do art at the same time

    Goede keus genomen meid! Dat hij boos is, is echt zijn probleem. Ik weet dat het rot is, maar na een tijdje zal het beter gaan en zal je inzien dat het echt de beste beslissing was. (flower)


    -

    (Late reactie, sorry)
    Dankje :) Ik moet mezelf er steeds aan blijven herinneren dat hij echt geen goede vriend was. Het lijkt hem ook niks te doen, ik zei zo van "well i dont want to talk to you anymore, byee" en het laatste wat hij zei was "whatever man". Het is gewoon raar dat ie nu zo lullig doet, want eerst was het wel heel gezellig. Maarja, ik ben blij dat ik eindelijk van hem af ben, ook al is het nog even wennen :)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...