• De stelling van deze week luidt:
    Gevangenen zouden niet vervroegd vrij mogen komen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    16 - 09 - '17

    Oneens, het ligt aan de persoon en de misdaad. Iemand die uit een opwelling of dergelijke iets doet mag van mij eerder gaan als hij daar klaar voor is, terwijl iemand die al eens eerder datzelfde heeft gedaan of meerdere misdaden heeft gepleegd, een direct gevaar voor de maatschappij, van mij nooit meer die gevangenis uit hoeft.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Het ligt een beetje aan de reden en de misdaad die die heeft begaan. Zoals hierboven al vernoemd was.. maar ik denk dat ik het er toch me eens ben.
    Ze krijgen e straf niet voor niets. En als je ze eerdervrij laat, houd je jeniet aan de afspraak.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik ben er mee eens als de misdadiger een gevaar zou vormen voor de samenleving bij vrijkomen, denk maar aan pedofielen en moordenaars. Ik vind dat - dat soort mensen niet vervroegd vrij zouden moeten komen. Anderzijds, als het iemand is die jong is en bereid om te veranderen, dan vind ik het een ander verhaal. Je mag het met me eens zijn of niet, maar dit is mijn mening.


    26 - 02 - '16

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    Your make-up is terrible

    Eens. Ze hebben die bepaalde straf gekregen en die moeten ze uitzitten. Punt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens. Je moet consequent zijn. Als je ren kind voor straf in de hoek zet, zeg je ook niet halverwege de tijd dat hij weer mag komen. Dat geeft het verkeerde signaal af. Goed gedrag in de gevangenis is net zo. Op die manier hebben mensen niet het idee dat het menens is. Ze houden gewoon even een paar jaar hun mond en hopen weer eerder vrij te komen, zodat ze vaak weer gewoon hetzelfde kunnen doen.

    Ik weet ook wel dat er mensen in de gevangenis zitten die echt spijt hebben en die zoiets niet meer zouden doen, maar ook hzij moeten gewoon blijven zitten, vind ik. Ook dan moet je consequent zijn



    iHeartNouis schreef:
    Oneens, het ligt aan de persoon en de misdaad. Iemand die uit een opwelling of dergelijke iets doet mag van mij eerder gaan als hij daar klaar voor is, terwijl iemand die al eens eerder datzelfde heeft gedaan of meerdere misdaden heeft gepleegd, een direct gevaar voor de maatschappij, van mij nooit meer die gevangenis uit hoeft.


    Als iemand het in een opwelling doet, is hij misschien nog wel gevaarlijker. Want hij kan het zo weer doen, zonder dat iemand dat kan voorspellen.
    Oké, simpel in de gevangenis zitten , zal niet helpen, maar ik ben niet van mening dat zo iemand rustig in de maatschappij kan rondlopen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    wat was dit ookalweer

    Abbott schreef:
    Eens. Ze hebben die bepaalde straf gekregen en die moeten ze uitzitten. Punt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Goeie stelling, trouwens!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ligt aan de situatie en voor wat ze zijn gestraft.


    Alleen maar tranen van geluk

    Oneens. Het hangt van de situatie af en de ernst van de misdaad (of overtreding als die ook meetelt). Als er aangetoond kan worden dat de gevangene zijn/haar gedrag heeft veranderd, vind ik dat diegene vervroegd vrij gelaten zou mogen worden.
    Echter vind ik dat gevangen niet vrij gelaten zouden moeten worden op basis van hun stilte en 'goed' gedrag. Dan weet je tenslotte niet wat er in zo'n hoofd allemaal gebeurd.
    Daarom vind ik dat het zorgvuldig moet gebeuren en op basis van argumenten. Een pedofiel wordt niet zonder reden eerder vrij gelaten hoop ik. Ik ga er ook vanuit dat ze nog een tijd in de gaten worden gehouden na vrijlating.


    You are beautiful, you are love.

    Abbott schreef:
    Eens. Ze hebben die bepaalde straf gekregen en die moeten ze uitzitten. Punt.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.

    + Ik vind dit een heel goede stelling, eindelijk iets waar niet automatisch alle mensen voor of alle mensen tegen kunnen zijn.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it