• De stelling van deze week luidt:
    Gevangenen zouden niet vervroegd vrij mogen komen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rowling schreef:
    Ligt aan de situatie en voor wat ze zijn gestraft.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Minnaloushe schreef:
    Ik ben er mee eens als de misdadiger een gevaar zou vormen voor de samenleving bij vrijkomen, denk maar aan pedofielen en moordenaars. Ik vind dat - dat soort mensen niet vervroegd vrij zouden moeten komen. Anderzijds, als het iemand is die jong is en bereid om te veranderen, dan vind ik het een ander verhaal. Je mag het met me eens zijn of niet, maar dit is mijn mening.


    Fuck the world, love yourself

    Goede stelling, iets om echt goed over te discussiëren.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 13:32 ]


    Not all those who wander are lost.

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    Abbott schreef:
    Eens. Ze hebben die bepaalde straf gekregen en die moeten ze uitzitten. Punt.


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Dit hangt naar mijn mening echt af naar wat de persoon in kwestie heeft misdaan. Plus als er aan te tonen valt dat de persoon zijn/haar leven heeft gebeterd en het niet weer zou doen, dan vind ik wel dat hij/zij vervroegd vrij mag komen. Maar dat ie wel voor een tijd onder toezicht komt te staan. Laat de persoon zich maar eerst bewijzen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    "Not my daughter, you bitch!"

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Ik denk dat gevangen die berouw hebben en zich goed gedragen inderdaad eerder mogen vrijkomen. Als ze hun lesje geleerd hebben, hoeven ze er niet nog zoveel jaar langer in te blijven zitten. Dat heeft dan totaal geen nut meer. (en dan is er plaats voor zij die beter wel achter slot en grendel blijven.)

    Maar het zou iets moeten zijn dat je verdient, geen recht dat voor iedereen beschikbaar is.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Ik denk dat gevangen die berouw hebben en zich goed gedragen inderdaad eerder mogen vrijkomen. Als ze hun lesje geleerd hebben, hoeven ze er niet nog zoveel jaar langer in te blijven zitten. Dat heeft dan totaal geen nut meer. (en dan is er plaats voor zij die beter wel achter slot en grendel blijven.)

    Maar het zou iets moeten zijn dat je verdient, geen recht dat voor iedereen beschikbaar is.


    Not all those who wander are lost.

    Jaren in een cel zitten maakt je geen beter mens. Je raakt vervreemd van de maatschappij, je vrienden en familie zijn weg, je weet geen baan te vinden en moet opnieuw leren op een normale manier omgaan met mensen. Iemand die duidelijk berouw heeft van zijn daden, zijn fouten inziet en zijn leven wil beteren, zou als je het mij vraagt daar geholpen mee moeten worden. Mensen verbitteren na zo'n lange tijd afgezonderd te zijn van de buitenwereld.
    Het is echter niet aan mij om hier over te beslissen. Je kan niet zomaar gaan rotzooien met het wetboek.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Jaren in een cel zitten maakt je geen beter mens. Je raakt vervreemd van de maatschappij, je vrienden en familie zijn weg, je weet geen baan te vinden en moet opnieuw leren op een normale manier omgaan met mensen. Iemand die duidelijk berouw heeft van zijn daden, zijn fouten inziet en zijn leven wil beteren, zou als je het mij vraagt daar geholpen mee moeten worden. Mensen verbitteren na zo'n lange tijd afgezonderd te zijn van de buitenwereld.
    Het is echter niet aan mij om hier over te beslissen. Je kan niet zomaar gaan rotzooien met het wetboek.


    Het is toch ook zo dat ex-gevangenen vaak nog bij een psycholoog lopen om het leven weer op te pakken?


    Not all those who wander are lost.

    Ahsoka schreef:
    (...)

    Het is toch ook zo dat ex-gevangenen vaak nog bij een psycholoog lopen om het leven weer op te pakken?


    Nou ja, vele krijgen tbs, want vaak zit er mentaal gewoon iets niet goed bij misdadigers. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat genoeg zal zijn na vijftien jaar in een cel te hebben gezeten :p.


    i put the fun in funeral

    Ahsoka schreef:
    (...)

    Het is toch ook zo dat ex-gevangenen vaak nog bij een psycholoog lopen om het leven weer op te pakken?

    Je hebt natuurlijk nog de reclassering. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Overkill schreef:
    Jaren in een cel zitten maakt je geen beter mens. Je raakt vervreemd van de maatschappij, je vrienden en familie zijn weg, je weet geen baan te vinden en moet opnieuw leren op een normale manier omgaan met mensen. Iemand die duidelijk berouw heeft van zijn daden, zijn fouten inziet en zijn leven wil beteren, zou als je het mij vraagt daar geholpen mee moeten worden. Mensen verbitteren na zo'n lange tijd afgezonderd te zijn van de buitenwereld.
    Het is echter niet aan mij om hier over te beslissen. Je kan niet zomaar gaan rotzooien met het wetboek.


    Hier heb je wel gelijk in. Ik denk alleen niet dat mensen dan maar gewoon moeten blijven rondlopen op straat en dat ze wel eventjes 'uit de maatschappij' moeten worden gehaald en gestraft moeten worden. Tegelijkertijd moet worden gekeken naar hoe zij wel weer in de maatschappij kunnen passen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens. Helaas zijn er namelijk ook nog altijd gevangenen die onterecht vastzitten. En als elke gevangene zijn straf moet uitzitten, zou diegene zijn eigenlijke recht op vrijheid helemaal meer kunnen verdienen. Daarnaast is het risico er wel dat er vrijkomen die eigenlijk nooit vrij zouden mogen komen. Daarom is het goed dat gevangenen die vrijkomen ook nog in de gatengehouden worden als ze eenmaal terug in de maatschappij zijn. Eigenlijk zou er voor iedereen tbs moeten zijn


    "Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn de enige keuze is die je hebt"