• De stelling van deze week luidt:
    Gevangenen zouden niet vervroegd vrij mogen komen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens


    chaos makes the muse

    Ik ben het eens
    Je moet je straf uitzitten,
    Je bent niet voor niks opgepakt!
    Zo denk ik erover

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Mmm moeilijke. Ik vind dat je ten eerste moet kijken per individu. Gevangenen zijn ook mensen en verdienen het ook om als mensen behandeld te worden. Niet elke gevangene zou eerder vrijgelaten moeten worden. Mensen die een moord gepleegd hebben, hoeveel spijt je ook hebt, je hebt iemand gedood. Ik vind dan dat je je straf moet uitzitten. Ik denk ook dat de nabestaanden van dat slachtoffer dat gewild hadden. En daarna nog tbs want als je iemand vermoordt, is er iets mis met je. Enkel als het zelfverdediging was, vind ik dat je eerder vrijgelaten kán worden. Het hangt dus echt af van de persoon in kwestie. Heeft hij of zij zich gedragen, weet hij of zij wat er fout gegaan is en heeft hij of zij geleerd van zijn of haar gedrag. Goed gedrag mag beloond worden, net als dat slecht gedrag gestraft mag worden. Ook in de gevangenis.

    Oneens, denk ik dan.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 23:53 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Eens. Want wat ze ook hebben gedaan - en al hebben ze spijt.... Ze hebben het tóch gedaan.
    Het niet zo omdat je spijt hebt, dat het ineens niet meer erg is. O, je hebt 20 man vermoord maar hebt spijt? KWIJTGESCHOLDEN! No, for real?

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 10:21 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Minnaloushe schreef:
    Ik ben er mee eens als de misdadiger een gevaar zou vormen voor de samenleving bij vrijkomen, denk maar aan pedofielen en moordenaars. Ik vind dat - dat soort mensen niet vervroegd vrij zouden moeten komen. Anderzijds, als het iemand is die jong is en bereid om te veranderen, dan vind ik het een ander verhaal. Je mag het met me eens zijn of niet, maar dit is mijn mening.


    † Love? I want to sleep.

    Deels eens.
    Enezijds vind ik dat wie een misdaad heeft begaan, voor de gevolgen moet opdraaien en zijn hele straf uitzitten.
    Echter, als iemand met een 'kleinere' misdaad duidelijke tekenen van berouw toont, en ook echt wilt veranderen, vind ik dat zij hier wel een kan op mogen krijgen.
    In ieder geval als ze duidelijk moeite willen doen om terug goed mee te draaien in de samenleving.
    Moordenaars, verkrachters of dergelijke vind ik echter deze kans niet verdienen.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    iHeartNouis schreef:
    Oneens, het ligt aan de persoon en de misdaad. Iemand die uit een opwelling of dergelijke iets doet mag van mij eerder gaan als hij daar klaar voor is, terwijl iemand die al eens eerder datzelfde heeft gedaan of meerdere misdaden heeft gepleegd, een direct gevaar voor de maatschappij, van mij nooit meer die gevangenis uit hoeft.

    Nee, wat als je er heel veel spijt van hebt enzo? Plus je mist alles als je daar zit. Maar het licht er ook aan wat die gene gedaan heeft. Iemand vermoorden is namenlijk erger dan te hard rijden ^^


    May StarClan light your path.

    Soe schreef:
    Eens, ik vind dat ze hun straf mooi mogen uitzitten, ze zijn daar niet voor niks gestoken.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Eens. Dan zie ik liever iets mildere straffen die wel worden uitgezeten tot het einde dan strengere straffen die ineens worden afgebroken om goed gedrag. Over het algemeen ben ik meer voor het beloon-systeem, maar in dit geval vind ik eerder dat iemand met slecht gedrag extra straf moet krijgen ipv iemand met goed gedrag korter straf. Blijf consequent, en als je een straf aan iemand gegeven hebt, hou je daar dan ook aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oneens. Ik kan begrijpen dat mensen vinden dat straffen helemaal moeten worden uitgezeten, maar uiteindelijk wordt niemand daar beter van. Als ze uitzicht hebben op een iets eerdere vrijlating, hebben gevangen een reden om zich goed te gedragen terwijl ze vastzitten. Bovendien is het bijna altijd zo dat hoe langer je mensen vasthoudt, hoe groter hun moeilijkheden als ze de gevangenis weer uitkomen, omdat ze een compleet nieuwe start moeten maken. De kans dat mensen weer op het slechte pad belanden nadat ze hun straf hebben uitgezeten wordt daardoor ook groter.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het ligt aan de misdaad;)


    tiptoe through the tulips...

    Mochten het veroordelingssysteem, met psychologische testen, en het strafsysteem wat beter kloppen zou ik het er helemaal mee eens zijn, maar gezien sommigen meer straf krijgen voor winkeldiefstal dan voor mishandeling, vind ik het moeilijk te zeggen.
    Alles blijft nog steeds afhankelijk van maatschappelijk werkers en psychologen en ik denk dat dat het beste systeem is... Het gaat hem niet eens echt om straf, maar om de veiligheid van de maatschappij, zolang die niet in gevaar is, zou men compleet anders moeten straffen.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 17:53 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Eens.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.