• Geen idee of het hier thuis hoort, maar goed^^

    Ik neem nu intussen ongeveer 7 jaar de pil om me te beschermen tegen zwangerschap en de tijd van mijn maanstonden te kunnen kiezen.
    Nu moet ik toegeven dat ik een beetje een warhoofd ben en soms nalatig omga met het dagelijks innemen van mijn pil.
    Nu was ik aan het overwegen om een spiraaltje te nemen.
    Ik heb het een beetje opgezocht, en ik zou dan kiezen voor een hormoonspiraaltje (ik heb vooral gelezen over Mirena)
    Nu ben ik hier nog een beetje onzeker over en ga ik zowiezo nog extra uitleg/ raad vragen aan mijn gynecoloog.
    Maar ik vroeg me dus af of iemand hier een spiraaltje heeft en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
    Mijn grootste struikelpunt is vooral het gerucht dat je tijdens de seks het voelt zitten of het zou verschuiven.
    Mijn vriend is best groot geschapen om het zo te zeggen, en ik maak me er toch een beetje zorgen over.

    ps: Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar ik ben niet echt opzoek naar tips om mijn pil niet te vergeten^^
    Ik wou gewoon een mening horen van mensen die zelf een spiraaltje hebben^^
    Na 7 jaar heb ik geloof ik zowat alles geprobeerd om mijn pil niet te vergeten, dus al die truckjes werken niet echt^^

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 17:25 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Zet gewoon een wekker aan op je mobiel die elke dag afgaat voor je pil.
    En je vriend kan jou ook helpen herinneren je pil te nemen, doet mijn vriend ook wel eens.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 20:44 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik zeg; Neem de pil in wanneer je je tanden gaat poetsen. Zo vergeet je het niet :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rivaille schreef:
    Zet gewoon een wekker aan op je mobiel die elke dag afgaat voor je pil.
    En je vriend kan jou ook helpen herinneren je pil te nemen, doet mijn vriend ook wel eens.


    Dit indeed ;P

    en zover ik heb gehoord is een spiraal veel minder veilig dan de pil ook.. dus met dat verhoog je ook nog eens iets meer de kans om oepsie plots zwanger te zijn ;p wekker is altijd handig. en dan met herhaling mocht je niet in de buurt zijn.


    It's high noon.

    BoterBabbelaar schreef:
    Ik zeg; Neem de pil in wanneer je je tanden gaat poetsen. Zo vergeet je het niet :Y)


    Haaa... Dat valt nog vies tegen.
    Geen ervaring met een spiraaltje, sorry ;].


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Haaa... Dat valt nog vies tegen.
    Geen ervaring met een spiraaltje, sorry ;].


    Wat?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een spiraaltje kan best wat ongemakken veroorzaken, ja. Hij kan inderdaad verschuiven en dan krijg je behoorlijk last van je blaas. Maar ook het laten zetten en het verwijderen is niet echt een fijn gevoel waar je toch even last van hebt.
    Mirena is over het algemeen wel een goed merk en handiger dan de pil, maar ik blijf toch liever bij de pil. :Y) Lekker zelf regelen wanneer ik ongesteld ben, met een spiraaltje is alles veel vager, vind ik.


    Your make-up is terrible

    Rivaille schreef:
    Zet gewoon een wekker aan op je mobiel die elke dag afgaat voor je pil.
    En je vriend kan jou ook helpen herinneren je pil te nemen, doet mijn vriend ook wel eens.

    Dat helpt dus voor geen meter bij mij helaas...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Skoda schreef:
    (...)

    Dit indeed ;P

    en zover ik heb gehoord is een spiraal veel minder veilig dan de pil ook.. dus met dat verhoog je ook nog eens iets meer de kans om oepsie plots zwanger te zijn ;p wekker is altijd handig. en dan met herhaling mocht je niet in de buurt zijn.


    Ik heb juist gelezen dat een spiraaltje nét iets veiliger is dan de pil.
    En bij iedere anticonceptie is er nog steeds een hele kleine kans dat je zwanger word.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    (...)

    Ik heb juist gelezen dat een spiraaltje nét iets veiliger is dan de pil.
    En bij iedere anticonceptie is er nog steeds een hele kleine kans dat je zwanger word.

    Dat hangt heel erg van jezelf af. :Y) Bij de pil in elk geval wel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je kan ook gewoon voor de prikpil gaan. Die haal je een keer per 12 weken op en klaar.


    26 - 02 - '16

    Galeanthropy schreef:
    Je kan ook gewoon voor de prikpil gaan. Die haal je een keer per 12 weken op en klaar.

    Met de prikpil heb je wel kans op onvruchtbaarheid. Dat verschilt van een half tot 2 jaar of soms zelfs voor altijd.
    Ik weet niet of de TS ooit kiinderen wil, maar dan is de prikpil niet zo handig.

    CupidWithAGun schreef:
    (...)
    Met de prikpil heb je wel kans op onvruchtbaarheid. Dat verschilt van een half tot 2 jaar of soms zelfs voor altijd.

    Ik weet niet of de TS ooit kiinderen wil, maar dan is de prikpil niet zo handig.


    o.o

    Dat heeft de dokter mij nooit verteld. Ik ben al meer dan twee jaar aan de prikpil geloof ik o.o

    Ik ben nu dus helemaal in paniek.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 21:49 ]


    26 - 02 - '16

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    o.o

    Dat heeft de dokter mij nooit verteld. Ik ben al meer dan twee jaar aan de prikpil geloof ik o.o

    Ik ben nu dus helemaal in paniek.

    Dat heb ik vorig jaar een keer gelezen op internet toen ik zocht of dat iets voor mij was.
    Maar toen ik dat las wou ik het niet meer.

    Kan zijn dat het nu al anders is, in een jaar kan er veel veranderen.

    Maar je moet maar naar je dokter luisteren, internet is een bitch soms en zegt dingen die niet waar zijn.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2014 - 21:56 ]

    Galeanthropy schreef:
    Je kan ook gewoon voor de prikpil gaan. Die haal je een keer per 12 weken op en klaar.


    Ik ben als de dood voor naalden, dus dat word hem toch niet^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Galeanthropy schreef:
    (...)

    o.o

    Dat heeft de dokter mij nooit verteld. Ik ben al meer dan twee jaar aan de prikpil geloof ik o.o

    Ik ben nu dus helemaal in paniek.


    Lijkt me onnodig.

    Diaval schreef:
    (...)

    Ik ben als de dood voor naalden, dus dat word hem toch niet^^


    Je kan anders nog kijken naar de Nuvaring of naar de pleisterpil. Mirena werkt goed en geeft voor zover ik weet niet veel problemen


    quidquid excusatio prandium pro