• Geen idee of het hier thuis hoort, maar goed^^

    Ik neem nu intussen ongeveer 7 jaar de pil om me te beschermen tegen zwangerschap en de tijd van mijn maanstonden te kunnen kiezen.
    Nu moet ik toegeven dat ik een beetje een warhoofd ben en soms nalatig omga met het dagelijks innemen van mijn pil.
    Nu was ik aan het overwegen om een spiraaltje te nemen.
    Ik heb het een beetje opgezocht, en ik zou dan kiezen voor een hormoonspiraaltje (ik heb vooral gelezen over Mirena)
    Nu ben ik hier nog een beetje onzeker over en ga ik zowiezo nog extra uitleg/ raad vragen aan mijn gynecoloog.
    Maar ik vroeg me dus af of iemand hier een spiraaltje heeft en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
    Mijn grootste struikelpunt is vooral het gerucht dat je tijdens de seks het voelt zitten of het zou verschuiven.
    Mijn vriend is best groot geschapen om het zo te zeggen, en ik maak me er toch een beetje zorgen over.

    ps: Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar ik ben niet echt opzoek naar tips om mijn pil niet te vergeten^^
    Ik wou gewoon een mening horen van mensen die zelf een spiraaltje hebben^^
    Na 7 jaar heb ik geloof ik zowat alles geprobeerd om mijn pil niet te vergeten, dus al die truckjes werken niet echt^^

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 17:25 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    (...)
    Dat helpt dus voor geen meter bij mij helaas...
    Ja hoezo niet? Als de wekker gaat, gewoon meteen innemen?


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Ja hoezo niet? Als de wekker gaat, gewoon meteen innemen?

    Ik vond het ook lastig om een pil in te nemen als mijn wekker ging. Altijd weer snoozen of gewoon de wekker uit doen en de pil vergeten.
    Denk ook niet dat het handig is voor de TS om te doen, omdat ze al zegt nalatig te zijn met het goed innemen.
    Ik weet niet of dat dan de oplossing is. Maar het zou goed kunnen werken voor anderen.

    BoterBabbelaar schreef:
    (...)

    Wat?


    Nou dat vergeet je alsnog zo hoor. Vooral als ik bij mijn vriend slaap.


    i put the fun in funeral

    Rivaille schreef:
    (...)Ja hoezo niet? Als de wekker gaat, gewoon meteen innemen?


    Dan ben ik ergens mee bezig en denk ik: ik pak hem sebiet wel, en dan vergeet ik het weer...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik neem zelf ook de pil om niet ongesteld te worden al een jaar maar ik voel me er niet goed door moet ik stoppen of niet :S


    tiptoe through the tulips...

    RichardBaksma schreef:
    Ik neem zelf ook de pil om niet ongesteld te worden al een jaar maar ik voel me er niet goed door moet ik stoppen of niet :S

    Hangt er vanaf waar je meer last van hebt: ongesteldheid of pillen. Als je het nou ook nodig zou hebben om geen zwanger te worden is het een ander verhaal.

    OT: IK heb geen idee...

    Misschien overal notitiebriefjes op plakken om het niet te vergeten?
    Een doosje aan je deur hangen met een belletje erbij?

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 8:21 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Overkill schreef:
    (...)

    Nou dat vergeet je alsnog zo hoor. Vooral als ik bij mijn vriend slaap.

    Geen last van.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CupidWithAGun schreef:
    (...)
    Ik vond het ook lastig om een pil in te nemen als mijn wekker ging. Altijd weer snoozen of gewoon de wekker uit doen en de pil vergeten.
    Denk ook niet dat het handig is voor de TS om te doen, omdat ze al zegt nalatig te zijn met het goed innemen.
    Ik weet niet of dat dan de oplossing is. Maar het zou goed kunnen werken voor anderen.

    Het klinkt heel stom, maar ze hebben een app hiervoor: Lady Pill Remember. Die zou je eventueel ook kunnen gebruiken, is echt ideaal. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar ik ben niet echt opzoek naar tips om mijn pil niet te vergeten^^
    Ik wou gewoon een mening horen van mensen die zelf een spiraaltje hebben^^
    Na 7 jaar heb ik geloof ik zowat alles geprobeerd om mijn pil niet te vergeten, dus al die truckjes werken niet echt^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik heb nu al 3, 4 maand het spiraaltje en het is wel handiger dan de pil. Ik heb de geruststelling dat ik altijd veilig ben, dat ik niet de pil moet onthouden en dat er geen drama is als ik het vergeet. Maar je kunt het inderdaad soms voelen zitten, nouja, de vriend. Gewoon vragen om de 'draadjes' kort genoeg te knippen, dan zou je er geen last van hebben :)
    Het plaatsen deed wel enorm pijn voor mij. Maar ik ben nogal kleinzerig... Bij het plaatsen had ik zelfs een wee gekregen volgens mijn gynaecologe. Wist ik wel meteen weer waarom ik het liet plaatsen :p


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    Ik heb nu al 3, 4 maand het spiraaltje en het is wel handiger dan de pil. Ik heb de geruststelling dat ik altijd veilig ben, dat ik niet de pil moet onthouden en dat er geen drama is als ik het vergeet. Maar je kunt het inderdaad soms voelen zitten, nouja, de vriend. Gewoon vragen om de 'draadjes' kort genoeg te knippen, dan zou je er geen last van hebben :)
    Het plaatsen deed wel enorm pijn voor mij. Maar ik ben nogal kleinzerig... Bij het plaatsen had ik zelfs een wee gekregen volgens mijn gynaecologe. Wist ik wel meteen weer waarom ik het liet plaatsen :p


    Dat wilde ik nou horen^^
    Moet je je spiraaltje zelf gaan halen in de apotheek en daar dan mee naar de gyne gaan of heeft de gyne die zelf?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik heb net een paar weken terug mijn spiraaltje laten verwijderen! Waarom? Ik kreeg constant pijnlijke steken en bloedde constant kleine beetjes, waarschijnlijk zat het gewoon de hele tijd tegen mijn baarmoederwand te drukken.
    Ik zelf heb er niet echt goeie ervaring mee, ook het inzetten deed verschrikkelijk veel pijn. Ik ging bijna onderuit. Pijn verschilt dan wel kwa mensen, de ene vind het geen pijn doen maar ik had het er echt heel moeilijk mee, heb dan ook heel veel gekotst daarna puur door de pijn. Ik wil je niet bang maken, ik vertel je alleen mijn ervaring ermee.
    Ook met seks kan het zijn dat je vriend het verneemt, hij voelt dan een prikje tegen zijn eikel aan, geen prettig gevoel. Ook ik zelf had pijn bij het vrijen, vooral als je vriend groot geschapen is vind ik het geen ideale oplossing. Ik ben nu overgestapt op de prikpil, die hoef je maar 1 keer in de 3 maand te halen dus voor de rest hoef je er eerst niet weer om te denken en ik heb geen kwaaltjes ofzo er van.
    Dus mijn punt is eigenlijk ik zelf zou het niet doen, ik heb er spijt van dat ik heb genomen heb. Ben ook erg blij dat ik er nu vanaf ben, heb nergens meer last van (:
    De keuze is aan jou, dit is alleen mijn ervaring!


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Oh en daarbij wil ik nog even zeggen, ik had 't spiraaltje sowieso al één jaar ofzo. In het begin had ik nergens last van (behalve de pijn van het inzetten). Ik dacht echt van oh ideaal dit! Maar opeens kreeg ik constant krampen en steken, en bloedingen en werd daardoor ook heel humeurig. Zegt niet dat het bij iedereen gebeurd, maar ik raad het gewoon af vanwege mijn eigen ervaring ermee. En zoals ik al zei; met seks is het niet ideaal, ik had op gegeven moment helemaal geen zin meer in seks. Nu ik de prikpil heb, komt het gevoel wel weer terug en voel ik me stukken beter en de steken en bloedingen zijn helemaal verdwenen.


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Saloon schreef:
    Ik heb net een paar weken terug mijn spiraaltje laten verwijderen! Waarom? Ik kreeg constant pijnlijke steken en bloedde constant kleine beetjes, waarschijnlijk zat het gewoon de hele tijd tegen mijn baarmoederwand te drukken.
    Ik zelf heb er niet echt goeie ervaring mee, ook het inzetten deed verschrikkelijk veel pijn. Ik ging bijna onderuit. Pijn verschilt dan wel kwa mensen, de ene vind het geen pijn doen maar ik had het er echt heel moeilijk mee, heb dan ook heel veel gekotst daarna puur door de pijn. Ik wil je niet bang maken, ik vertel je alleen mijn ervaring ermee.
    Ook met seks kan het zijn dat je vriend het verneemt, hij voelt dan een prikje tegen zijn eikel aan, geen prettig gevoel. Ook ik zelf had pijn bij het vrijen, vooral als je vriend groot geschapen is vind ik het geen ideale oplossing. Ik ben nu overgestapt op de prikpil, die hoef je maar 1 keer in de 3 maand te halen dus voor de rest hoef je er eerst niet weer om te denken en ik heb geen kwaaltjes ofzo er van.
    Dus mijn punt is eigenlijk ik zelf zou het niet doen, ik heb er spijt van dat ik heb genomen heb. Ben ook erg blij dat ik er nu vanaf ben, heb nergens meer last van (:
    De keuze is aan jou, dit is alleen mijn ervaring!


    Bedankt om je ervaring met me te delen, ik ga er in ieder geval nog eens langer over nadenken :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Rivaille schreef:
    Zet gewoon een wekker aan op je mobiel die elke dag afgaat voor je pil.
    En je vriend kan jou ook helpen herinneren je pil te nemen, doet mijn vriend ook wel eens.

    Heb ik ook maar ja bij sommige mensen helpt het misschien gewoon niet ... maar ik heb ook al gehoord dat spiraaltjes niet 100% veilig zijn hoor
    Ik pak allesinds de pil dus ik kan je er niet bij helpen, sorry :3


    None but ourselves can free our minds.