• Geen idee of het hier thuis hoort, maar goed^^

    Ik neem nu intussen ongeveer 7 jaar de pil om me te beschermen tegen zwangerschap en de tijd van mijn maanstonden te kunnen kiezen.
    Nu moet ik toegeven dat ik een beetje een warhoofd ben en soms nalatig omga met het dagelijks innemen van mijn pil.
    Nu was ik aan het overwegen om een spiraaltje te nemen.
    Ik heb het een beetje opgezocht, en ik zou dan kiezen voor een hormoonspiraaltje (ik heb vooral gelezen over Mirena)
    Nu ben ik hier nog een beetje onzeker over en ga ik zowiezo nog extra uitleg/ raad vragen aan mijn gynecoloog.
    Maar ik vroeg me dus af of iemand hier een spiraaltje heeft en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
    Mijn grootste struikelpunt is vooral het gerucht dat je tijdens de seks het voelt zitten of het zou verschuiven.
    Mijn vriend is best groot geschapen om het zo te zeggen, en ik maak me er toch een beetje zorgen over.

    ps: Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar ik ben niet echt opzoek naar tips om mijn pil niet te vergeten^^
    Ik wou gewoon een mening horen van mensen die zelf een spiraaltje hebben^^
    Na 7 jaar heb ik geloof ik zowat alles geprobeerd om mijn pil niet te vergeten, dus al die truckjes werken niet echt^^

    [ bericht aangepast op 10 sep 2014 - 17:25 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    (...)

    Dat wilde ik nou horen^^
    Moet je je spiraaltje zelf gaan halen in de apotheek en daar dan mee naar de gyne gaan of heeft de gyne die zelf?


    Bij mij had ze het zelf! Als die touwtjes trouwens te lang zijn, dan knipt de gyn ze gratis weg. Ik moest wel extra betalen omdat ik ook om mijn uitstrijkje ging, maar dat bijknippen als het te lang is kost niets. Ook wordt aangeraden om het tijdens je maandstonden te plaatsen, dan ben je meteen veilig en zit je baarmoeder wat lager, is makkelijker om te plaatsen blijkbaar.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    Bij mij had ze het zelf! Als die touwtjes trouwens te lang zijn, dan knipt de gyn ze gratis weg. Ik moest wel extra betalen omdat ik ook om mijn uitstrijkje ging, maar dat bijknippen als het te lang is kost niets. Ook wordt aangeraden om het tijdens je maandstonden te plaatsen, dan ben je meteen veilig en zit je baarmoeder wat lager, is makkelijker om te plaatsen blijkbaar.
    nou vooral omdat je baarmoeder mond wijder is en de slijmprop minder taai is.

    Waarschuwing voor mirena. Ik heb een koperspiraal laten plaatsen na 1 jaar mirena. Was twee maal met de ambulance naar het zh gebracht want ik kreeg neurologische uitval ervan. Sinds het uit is, is het minder. Op internet kan je lezen dat veel vrouwen hier last van hadden.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.