• De stelling van deze week luidt:
    Het aantal uren Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Ik kreeg op de middelbare al drie uur Engels. Zes lijkt mij een beetje overdreven, want andere belangrijke vakken zoals Nederlands en wiskunde worden ook niet zes keer per week gegeven.
    Anders gaan de kinderen trouwens ook wel veel te veel naar school.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Nou ja, op de middelbare school had ik genoeg uurtjes, maar op het MBO heb ik er maar twee, terwijl ik wel vier uur handvaardigheid heb. Dat vind ik dan wel weer een beetje 'dom' - tussen haakjes.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oneens, ik zelf heb al 5 uur Engels per week, 10 uur lijkt me en beetje veel ;)


    "Not my daughter, you bitch!"

    Ik heb drie jaar lang vijf uur Engels gehad per week en nu in de vierde heb ik er vier en als ik volgend jaar IB ga doen heb ik er zes in de week volgens mij en anders vier... Dus oneens, op mijn school krijgen We wel genoeg Engels.


    We've lived in the shadows for far too long.

    lolwut. Het gemiddelde niveau Engels in Nederland ligt al bijzonder hoog. Sterker nog, samen met de Denen en de Zweden spreken we het beste Engels ter wereld (voor non natives natuurlijk). Iemand die nog meer Engels wil leren, kan bijles nemen, Cambridge of TTO doen. Genoeg opties dus. Ik zou het nou zacht uitgedrukt niet erg op prijs stellen als ik opeens drie uur in de week meer had, of drie uur minder voor andere vakken. Sorry, maar deze stelling vind ik persoonlijk de meest onzinnige in tijden :x. Meer Spaans of Chinees, daar hebben we wat aan.


    i put the fun in funeral

    Oneens.


    “Find something that makes you happy, and don’t let anyone take it away from you.” - 5sos

    Oneens, die uurtjes die we hebben moeten gewoon goed besteed worden


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    He, dat was een stelling voor Lagerhuis. Heb deze stelling zelfs nog voor moeten bereiden :Y)

    Oneens, want dan zouden we alle kernvakken moeten verdubbelen.Wiskunde en Nederlands zijn net zo belangrijk.

    Oneens, ze moeten er alleen veel beter les in geven. Alleen Engels praten tijdens te les bijvoorbeeld, en veel meer aandacht besteden aan uitspraak en spraak op zich.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oneens, hoewel het voor de mensen bij mij in de klas zeker geen kwaad zou kunnen om nog wat meer Engels te hebben, zou dat ervoor zorgen dat we ofwel langer naar school zouden moeten gaan, of dat er andere lessen zouden moeten wegvallen. Daarbij zijn er dan ook leerlingen die bijvoorbeeld zes uur of meer Engels per week zouden hebben, evenveel als Wiskunde of zo, terwijl Engels vaak geen hoofdvak is. (tenzij je natuurlijk een talenrichting doet)


    Ex astris, sciencia

    Nou, volgens mij valt dat nogal moeilijk te zeggen, omdat dat per studierichting en land verschilt. :W
    Ikzelf heb per week twee uur Engels, vier uur Frans en wiskunde en vijf uur Nederlands. Zelf vind ik m'n lessenrooster prima, maar ik vraag me af welke vakken dan een uur minder moeten krijgen als je de uren Engels verdubbelt. Al de andere vakken hebben we ook nodig.

    Daarbij vind ik dat mensen zelf moeten beslissen of ze extra Engels willen of niet. Je kunt heel makkelijk zelf thuis een taal leren en bovendien vind ik dat niet echt nodig omdat wij best wel goed Engels spreken in vergelijking met andere landen, maar dat is m'n persoonlijke mening.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 10:13 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mulford schreef:
    Oneens, hoewel het voor de mensen bij mij in de klas zeker geen kwaad zou kunnen om nog wat meer Engels te hebben, zou dat ervoor zorgen dat we ofwel langer naar school zouden moeten gaan, of dat er andere lessen zouden moeten wegvallen. Daarbij zijn er dan ook leerlingen die bijvoorbeeld zes uur of meer Engels per week zouden hebben, evenveel als Wiskunde of zo, terwijl Engels vaak geen hoofdvak is. (tenzij je natuurlijk een talenrichting doet)


    Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland is Engels, samen met Nederlands en wiskunde, één van de drie kernvakken, ongeacht niveau of richting zover ik weet.


    i put the fun in funeral

    Andria schreef:
    He, dat was een stelling voor Lagerhuis. Heb deze stelling zelfs nog voor moeten bereiden :Y)

    Oneens, want dan zouden we alle kernvakken moeten verdubbelen.Wiskunde en Nederlands zijn net zo belangrijk.


    wat was dit ookalweer

    Overkill schreef:
    lolwut. Het gemiddelde niveau Engels in Nederland ligt al bijzonder hoog. Sterker nog, samen met de Denen en de Zweden spreken we het beste Engels ter wereld (voor non natives natuurlijk). Iemand die nog meer Engels wil leren, kan bijles nemen, Cambridge of TTO doen. Genoeg opties dus. Ik zou het nou zacht uitgedrukt niet erg op prijs stellen als ik opeens drie uur in de week meer had, of drie uur minder voor andere vakken. Sorry, maar deze stelling vind ik persoonlijk de meest onzinnige in tijden :x. Meer Spaans of Chinees, daar hebben we wat aan.

    Oneens, de inhoud moet gewoon verbeterd worden.


    Your make-up is terrible