• GLADERS
    IF YOU AIN'T SCARED –– YOU AIN'T HUMAN.


    Welcome to the Glade –– where we have three rules.
          • Everyone does their part
          • Never hurt another Glader
          • Never go outside the Glade



    Jij als Glader woont in de Glade – een klein gebied in het midden van een enorm doolhof, wat constant in beweging schijnt te zijn en waar met geen mogelijkheid uit te snappen is. Je weet niks meer van je vorig leven, alleen je naam en leeftijd herinner je je vaagjes. Alleen ben je niet – samen met je mede Gladers vorm je een kleine gemeenschap van kleine taken, met als enige gedachte het terug keren naar het thuis waar je ooit bruut van weggehaald bent.
    Echter – kan je de weg naar huis vinden als je enige doel overleven is geworden?
         

          –– ROLLENLIJST
          • LEIDER
    • Brandon – Runner, 1.8

          • BUILDERS
    • Wren – Floki, 1.11
    • Vince – Gally, 1.7

          • RUNNERS
    • Skyler – Dakruon, 1.8
    • Skipp – KillianHook, 1.2
    • Max – Newt_Runner,1.2
    ––––––––––––––––––       • COOKS
    • Ryan – Nostalgic, 1.13

          • BAGGERS
    • Jemima – Teresa, 1.6
    • Rhosaline – Griever,1.10

          • TRACK HOES
    • Elefteria – Gwyn, 1.11
    • Qiane – Winhood, 1.12
    ––––––––––––––––––       • SLOPPERS
    • Mallica – Firth, 1.5

          • MED JACKS
    • Emery – Glader, 1.8
    • Marvelle – Dashner, 1.8

          • SLICERS
    • Sal – Jazzie, 1.11
    • Xaime – Winhood, 1.12


          –– REGELS

          • Dit is een samenwerking tussen Dashner en Runner.
          • Standaard: geen sneltrein, geen eendagsvliegen, respect voor elkaar – geen andere personages vermoorden, geen andere personages       besturen, 16+ van tevoren aangeven – et cetera.
          • Kennis van de boeken van James Dashner is niet vereist om deel te nemen aan de RPG. Wel wordt er aangeraden de kleine, spoilervrije samenvattende informatie te lezen onder de spoiler.
          • Afwezigheden tijdig aangeven, zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
          • Binnen de Glade van James Dashner zitten alleen mannen, in deze RPG kunnen tevens vrouwelijke rollen aangenomen worden.
          • Minimaal aantal woorden van 200 per post.


          –– DE GLADE
    De Glade bestaat uit een groot grasveld, wat verdeeld is in vier verschillende secties:
          • Homestead, noord – westen
    Hier vind je de plaats waar iedereen samen komt en eigenlijk leeft/woont. Hier wordt door de Cooks eten bereidt – dit zal geen vijf sterren voedsel zijn, maar het kan er zeker mee door. Daarnaast zijn er enkele slaapzalen te vinden, alhoewel de meeste Gladers buiten slapen. Enkel en alleen de personen met een hoge rang (zoals de leider) hebben een eigen kamer, waarbij tevens een grote badkamer is te vinden. Als laatste is dit de plaats waar de Med – Jacks hun werd uitvoeren.
    Enige plaats van de Homestead af is een ruimte gevestigd welke dient voor het opsluiten van gevangen, oftewel de gevangenis van de Glade.
          • Gardens, noord – oosten
    Hier vind je de tuin, waar verschillende gewassen worden verbouwd. Hierdoor is dit het gebied waar de Track – Hoes het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
          • Deadheads, zuid – westen
    Hier vind je een dicht begroeid bos, met daar binnen in verstopt een kleine begraafplaats voor de overleden Gladers (welke terug zijn gevonden of welke zijn gestorven in de Glade). Hierdoor is dit het gebied waar de Baggers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
          • Bloodhouse, zuid – oosten
    Hier vind je de verblijven van de verschillende dieren, als mede het slachthuis waar de dieren na enige periode worden geslacht. Hierdoor is dit het gebied waar de Slicers het grootste gedeelte van hun werk uitvoeren.
    Naast het de dierenverblijven, vindt men hier tevens de Maproom – de plaats waar de Runners tezamen komen nadat zij uit de Maze komen om hun informatie over de Maze te bundelen en waar nodig is de kaart aan te passen.

    Naast de vier verschillende secties, vind je exact in het midden van de Glade een groot gat – waar tweemaal in de week een lift naar boven komt met eten en andere benodigdheden. Daarnaast komt er eenmaal in de maand een lift naar boven met een nieuwe Glader, wat zowel een meisje als een jongen kan zijn.

          –– DE MAZE
    De Glade wordt aan vier zijden omringd door gigantische muren, waar slechts binnen een muur een grote deur zit – welke altijd bij zonsondergang zullen sluiten. Wanneer een Glader in de nacht wordt opgesloten in de Maze komt hij er hoogstwaarschijnlijk niet levend uit, door de vele gevaren welke zich in de nacht tonen.
    De Maze is over het algemeen enkel en alleen toegankelijk voor de Runners – zij vertrekken in de ochtend en keren voor zonsondergang terug naar de Glade.

    Gedurende de nacht lopen er verschillende, afschuwelijke wezens door de Glade – welke door de Gladers Grievers worden genoemd. Deze wezens kruipen als een soort slak door de Maze en hebben verschillende metalen gedeelten aan hun lichaam zitten welke dodelijk kunnen zijn. Wanneer je wordt gestoken door een van de Grievers ga je automatisch door een Changing – wat gepaard gaat met huiveringwekkende hallucinaties. Wanneer je er na een aantal dagen uit zal komen, ben je een geheel ander persoon dan voorheen – je krijgt namelijk een stuk van je herinneringen terug.

    –– DE GLADERS
    Zodra je als een nieuwe Glader de lift uit komt, zul je kennis maken met de andere Gladers binnen de Glade. De nieuweling krijgt een korte rondleiding, meestal door de leider van de Gladers en zal alle benodigde informatie krijgen. De eerste morgen zal hij/zij beginnen met het lopen van stage bij de Keepers – oftewel, leidinggevenden – van alle beroepen. Na een kleine maand word je door de leider van de Gladers ingedeeld bij een van de beroepen.
    De Keepers houden per beroep in de gaten of alle Gladers hun beroep goed uitvoeren, het is namelijk belangrijk dat iedereen wat bij zal dragen aan de kleine gemeenschap.

    Mocht je als Glader de regels verbreken, dan heb je de kans om verbannen te worden. Hierbij word je voordat de deuren van de Maze zich sluiten bij zonsondergang, naar binnen geduwd om daar de nacht door te brengen – wat je vrijwel niet zal overleven.


          –– SPEELTOPIC & ROLLENTOPIC
    © JAMES DASHNER

    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 14:33 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 sep 2014 - 19:40 ]


    •

    Nu ben ik jaloers :C Waarom moeten wij in België zo lang wachten op de film, terwijl ze bij jullie al uit is?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Gally schreef:
    Nu ben ik jaloers :C Waarom moeten wij in België zo lang wachten op de film, terwijl ze bij jullie al uit is?


    Same feel, darling.


    help

    Teresa schreef:
    (...)

    Same feel, darling.


    Sja, hier van 'tzelfde. En ook het boek vind ik momenteel nergens.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Firth schreef:
    (...)

    Sja, hier van 'tzelfde. En ook het boek vind ik momenteel nergens.


    Bol.com? :') En in Brussel is er een Waterstones, daar heb ik de eerste gekocht in het Engels. De andere drie heb ik bij Bol gekocht.

    Zolang je de Nederlandse versie maar niet koopt.

    De Labyrint Renner. De fucking Labyrint Renner. Dat is echt de slechtste vertaling van een titel die ik ooit heb gehoord.


    help

    Teresa schreef:
    (...)

    Bol.com? :') En in Brussel is er een Waterstones, daar heb ik de eerste gekocht in het Engels. De andere drie heb ik bij Bol gekocht.

    Zolang je de Nederlandse versie maar niet koopt.

    De Labyrint Renner. De fucking Labyrint Renner. Dat is echt de slechtste vertaling van een titel die ik ooit heb gehoord.


    Tss. Engels zal wel een grotere inspanning vergen. & ik koop zo weinig mogelijk boeken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Teresa schreef:
    (...)

    Bol.com? :') En in Brussel is er een Waterstones, daar heb ik de eerste gekocht in het Engels. De andere drie heb ik bij Bol gekocht.

    Zolang je de Nederlandse versie maar niet koopt.

    De Labyrint Renner. De fucking Labyrint Renner. Dat is echt de slechtste vertaling van een titel die ik ooit heb gehoord.


    Ik heb de box gekocht met Bol.com in het Engels :3 4 boeken voor maar 30 euro, koopje! :3 Vooral gezien de boeken nu pas in de standaardboekhandel liggen en ik deze dus niet kon kopen in augustus. Echt die vrouw keek me aan van Whut zeg jij nu kind. Maze renner? Doolhof? Ah labyrint en dan zat ik van wuth...


    Ben blij dat ik ze in het Engels heb ^^, misschien was lastiger om te lezen, maar veel leuker gezien ik er zeker van ben dat de uitdrukkingen op zo'n vage manier zullen zijn in het Nederlands....


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Winhood schreef:
    (...)

    In de film waren inderdaad hangmatten vandaar dat ik het vroeg. In de film regende het een keer in de Glade vandaar die vraag.

    Voor de rest zal ik niks verklappen.


    Echt waar? Gek. Dan zal ik het wel fout hebben ja!

    En indd, de titel van het Nederlandse boek is echt om te huilen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Firth schreef:
    (...)

    Tss. Engels zal wel een grotere inspanning vergen. & ik koop zo weinig mogelijk boeken.


    Ik koop echt veel te veel boeken. :')


    help

    Gally schreef:
    Nu ben ik jaloers :C Waarom moeten wij in België zo lang wachten op de film, terwijl ze bij jullie al uit is?


    Dat weet ik niet. Ik had ook liever gehad dat de film al uit was bij jullie in België. Dan had ik nu de film met jullie kunnen bespreken.


    Physics is awesome

    Teresa schreef:
    (...)

    Ik koop echt veel te veel boeken. :')


    Ik zal 't dan toch maar eens moeten overwegen ze in 't Engels te lezen. (:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik wist nou niet hoe alles zat, want Bran zei dat Tiu voor eten moest zorgen dus ik heb hem Elefteria mee laten nemen naar het eetgedeelte en eten laten pakken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Iemand nog interesse in een band met Marvelle trouwens? Aangezien ik nog niet echt de kans heb gehad om al haar relaties uit te werken.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dashner schreef:
    Iemand nog interesse in een band met Marvelle trouwens? Aangezien ik nog niet echt de kans heb gehad om al haar relaties uit te werken.


    Jep. Graag, zelfs.


    Physics is awesome

    Dashner schreef:
    Iemand nog interesse in een band met Marvelle trouwens? Aangezien ik nog niet echt de kans heb gehad om al haar relaties uit te werken.


    Ryan wel?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Winhood schreef:
    (...)

    Jep. Graag, zelfs.


    Ik zal je even gb'en!

    Nostalgic schreef:
    (...)

    Ryan wel?


    Jou ook! (:

    [ bericht aangepast op 29 sep 2014 - 21:54 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )