• Heehee,

    Ben echt pissed nu, dus ik hoop dat ik jullie het verhaal duidelijk uit kan leggen en niet te veel van de hak op de tak spring :')
    Om een lang verhaal (proberen) kort te maken:
    Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en moet dus gaan afstuderen. Daarvoor moet ik een opdracht zoeken, door zelf bedrijven te benaderen, óf door school te vragen voor een opdracht. Enfin. Ik zou samen met een klasgenootje (tevens vriendin) een opdracht doen die we vanuit school gekregen hadden. Woensdag vertelde dat klasgenootje mij ineens dat ze niet meer met me wilde samenwerken, omdat ze het idee had dat zij meer werk deed en tijdens de opdracht dan ook zou gaan doen, dan dat ik zou doen. Niet helemaal eerlijk vind ik, omdat ik thuis sinds vorige week problemen heb, dat weet zij ook, en daardoor ook niet helemaal gefocust ben op school. Maargoed, zij wilde niet meer samenwerken, enja ik kan een samenwerking niet afdwingen natuurlijk.
    De dag erna heb ik met school gepraat, uitgelegd dat ik dus nu geen opdracht heb en de vraag wat ik nu moet doen, welke docenten ik moet benaderen voor vragen en hoe het met de deadlines zit, die ik hierdoor dus niet allemaal haal. Na dit gesprek heb ik een mail gekregen vanuit school, met ongeveer de afspraken die in het gesprek zijn afgesproken.

    Maar nu komt het: ik kreeg van school in de mail te horen dat mijn klasgenoot tegen school heeft gezegd dat wij in onderling overleg hebben afgesproken dat zij de opdracht zou krijgen (en dat betekend dus ook dat wij zouden hebben afgesproken dat ik een andere opdracht zou zoeken). Dit is HELEMAAL NIET WAAR! Zij heeft mij alleen verteld dat ze niet meer wilde samenwerken en dat ze al een andere student gevonden had om die opdracht mee samen te doen. Ik heb hier helemaal niks aan invloed in gehad!
    Ik heb dus net met die klasgenoot (waarvan ik me nu dus afvraag of het een echte vriendin is, als je zo iets doet) gebeld en gevraagd wat zij met school besproken heeft, omdat ik dus een mail krijg dat wij dit in onderling overleg hebben afgesproken. Nu verteld zij dat zij dit helemaal niet tegen school gezegd heeft! Zij zegt dat ze gevraagd heeft hoe het gaat als twee studenten één opdracht hebben en ze (om wat voor reden dan ook) niet meer samen werken. Zij vertelde dat school daarop reageerde met (even in het kort) dat wij dat als studenten eigenlijk zelf uit moesten zoeken, dat zij daar niet in gaan bemiddelen en dat het onze discussie was om af te spreken wie de opdracht krijgt. Degene die als eerste zijn opdracht inleverd krijgt m dan vanuit school toegewezen.

    Dit is dus een heel ander verhaal dan dat school verteld! Mijn vraag is dus nu, wat zou ik hiermee doen? Uit mijn boosheid zou ik nu eigenlijk een mail willen sturen naar school en naar die klasgenoot, en willen vertellen dat ik met mijn klasgenoot gebeld heb en dat ik er dus nu achter kom dat er twee verschillende verhalen zijn. En met de vraag welk verhaal hier nu van klopt, want ik begrijp er niks van én ik wil school laten weten dat ik niet zit te liegen ofzo. Ik héb niet met haar overlegd en hebben sámen afgesproken dat zij de opdracht kreeg. Zij hád al een ander persoon om de opdracht mee te doen.
    Maar aan de andere kant denk ik, wat schiet ik daar mee op? School zei dat ze zich daar niet in wilde bemoeien en dat het onze discussie was. Heeft het dan nut om toch een mail naar school te sturen?

    Wat zouden jullie doen als jullie in mijn positie stonden?


    Inspiration can hit you any time

    Dat is echt een moeilijke situatie! Vooral omdat school zegt zich er niet mee te willen bemoeien. Als ik jou was zou ik alsnog die mail sturen, misschien heeft het toch zin. Nee heb je, ja kan je krijgen.


    26 - 02 - '16

    Ik zou sowieso iets naar je school sturen, en je vriendin het voordeel van de twijfel geven.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.