• De stelling van deze week luidt:
    Abortus is moord.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Deze hebben we toch al gehad? (;


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind van niet, hoewel ik wel de reactie van sommigen begrijp.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nikolaevna schreef:
    Ik vind van niet, hoewel ik wel de reactie van sommigen begrijp.


    26 - 02 - '16

    Dat hangt er van af. Het is natuurlijk wel een levend wezen, maar je kent het nog niet. Het is hetzelfde als wanneer je in de supermarkt een gesprek met iemand hebt in de wachtrij aan de kassa en dat hij/zij de volgende dag sterft.
    Maar ieder heeft zijn mening natuurlijk.
    Ikzelf zou het nooit doen omdat ik het wel zielig vind. Maar als het echt moet dan zou ik dat niet beschouwen als een moord.


    <3

    Naar mijn mening is het moord, aangezien het ongeboren kind sterft. Maar het ligt wel aan de situatie of ik het goed of slecht vind...


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Ik vind het wel moord, omdat het al wel een levend wezen is, dat alleen nog niet helemaal is ontwikkeld. Maar ik vind abortus niet per sé slecht. Als het echt niet in iemands leven past, mag diegene wat mij betreft arbortus doen als zij dat echt wil.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind 'moord' zo'n lelijk woord, maar ik ben het niet eens met abortus zodra het embryo een foetus genoemd kan worden en al verder ontwikkeld is in het stadium van de zwangerschap.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tja; ik vind stellingen over abortus altijd zo moeilijk.:/

    Ik ben het er niet mee eens, wat als dat kind opgroeit bij ouders die er niet eens deftig voor kunnen zorgen? Laat staan dat ze het graag zien.


    Queer zijn is gewoon alles

    Legare schreef:
    Ik vind 'moord' zo'n lelijk woord, maar ik ben het niet eens met abortus zodra het embryo een foetus genoemd kan worden en al verder ontwikkeld is in het stadium van de zwangerschap.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Crona schreef:
    Ik vind het wel moord, omdat het al wel een levend wezen is, dat alleen nog niet helemaal is ontwikkeld. Maar ik vind abortus niet per sé slecht. Als het echt niet in iemands leven past, mag diegene wat mij betreft arbortus doen als zij dat echt wil.

    Ik vind verschillende dingen als ik hieraan denk.
    Ten eerste: alweer? Serieus mensen, waar zijn de originele stellingen gebleven? Dit is een onderwerp waar altijd en overal over gediscussieerd zal worden, verzin eens iets anders.

    Ten tweede: Ik denk dat het 'moord' - of liever gezegd het 'bewust beëindigen van een leven met hopelijk een goede reden' - is wanneer het idd een foetus genoemd kan worden. Want dan is het mijn idee echt een levend wezen met de potentie een mens te worden. Een embryo kan alles nog worden (bij wijze van spreken, ik begrijp dat het DNA aangeeft dat het een mens zal worden).

    Ten derde: dat het vanaf een bepaald stadium als 'moord' kan worden beschouwd, betekent niet dat ik het per definitie slecht vind. Wanneer het kind echt niet gewenst is en het voor zowel de moeder als het kind (als eventueel de rest van de familie) heel moeilijk gaat worden (denk aan: verkrachting, zwangerschap jonger dan 16 - waarbij ik niemand in staat acht volle zorg voor een kind te kunnen dragen, hoe verantwoordelijk ook - of een kindje met down in een gezin wat al groot is en 'lastige' kinderen heeft) vindt ik het terecht dat er voor abortus wordt gekozen.
    Voortbouwend op de laatste situatie die ik schetste: ik ben oudste in een gezin van vier kinderen. Ikzelf ben over vijf dagen zestien en de anderen zijn nu 14, 11 en 8. Degene van 14 heeft autisme, die van 11 kan ongetwijfeld gediagnosticeerd worden met een vorm van een stoornis, dat wisten mijn ouders al toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje, het vierde kind. Als bleek dat zij een zware handicap had, zouden ze het embryo weg laten halen. Anders waren wij nu zwaar verwaarloosd geweest omdat ze al hun aandacht in mijn zusje hadden moeten steken.

    Ik heb nu al voor mijzelf de keuze gemaakt dat, mocht ik 'per ongeluk' zwanger worden van mijn toekomstige vriendje - die nu nog een soort van niet in beeld is ;) - ik dat zelf over me heb afgeroepen door niet goed op te letten. Dan is het mijn eigen schuld en zal ik de verantwoordelijkheid dragen. Als ik op een onprettige manier zwanger ben geworden zal ik het kind weg laten halen, ook als het een zware handicap zal hebben. Dat kan ik simpelweg niet aan. Punt. In zo'n geval is het voor een kind ook niet prettig om met mij als moeder op te groeien.


    For those I love, I will sacrifice

    itsmy123 schreef:
    Dat hangt er van af. Het is natuurlijk wel een levend wezen, maar je kent het nog niet. Het is hetzelfde als wanneer je in de supermarkt een gesprek met iemand hebt in de wachtrij aan de kassa en dat hij/zij de volgende dag sterft.
    Maar ieder heeft zijn mening natuurlijk.
    Ikzelf zou het nooit doen omdat ik het wel zielig vind. Maar als het echt moet dan zou ik dat niet beschouwen als een moord.


    Zeg nooit nooit... Wie weet gebeurd er wat met je waardoor je zwanger raakt van de persoon waarvan je niet zwanger van wilt worden en wil je denk ik best van het kind af.


    Als je nét zwanger raakt van een baby terwijl je geen baby wilt zou het kunnen, om die pillen nou te slikken net voordat je gaat bevallen is niet oké. Ik vind het geen moord, want net zoals Itsmy123 ook schrijft ken je de baby niet.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 11:07 ]


    You dare to gaze upon me?

    Oneens. Baas in eigen buik.


    Fuck the world, love yourself

    zandkit schreef:
    (...)

    Zeg nooit nooit... Wie weet gebeurd er wat met je waardoor je zwanger raakt en wil je denk ik best van het kind af.


    Als je nét zwanger raakt van een baby terwijl je geen baby wilt zou het kunnen, om die pillen nou te slikken net voordat je gaat bevallen is niet oké. Ik vind het geen moord, want net zoals Itsmy123 ook schrijft ken je de baby niet.


    Dus als ik een man die twee straten verderop woont doodschiet, ook al ken ik hem niet, is het geen moord?

    Ik vind abortus niet perse moord, maar je neemt wel een leven weg. Het kind mag dan wel niet ontwikkeld zijn, je neemt het de kans om te leven af.
    Ik ben niet per se tegen abortus. Als je een kind niet kan verzorgen, of als hij/zij zo zwaar gehandicapt is dat het leven zal bestaan uit het ziekenhuis, pijn en andere moeilijkheden die daarbij komen, dan vind ik dat je een goede reden hebt om abortus te laten plegen.
    Ik ben dus niet tegen, als mensen er maar goed overna denken en een goede reden hebben. Maar met de stelling ben ik het dus niet eens.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 18:54 ]


    Not all those who wander are lost.

    Debbaut schreef:
    Tja; ik vind stellingen over abortus altijd zo moeilijk.:/

    Ik ben het er niet mee eens, wat als dat kind opgroeit bij ouders die er niet eens deftig voor kunnen zorgen? Laat staan dat ze het graag zien.


    wat was dit ookalweer