• De stelling van deze week luidt:
    Abortus is moord.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee.

    Dan is het doorslikken van sperma ook moord, gezien daarin ook een levend iets zit. Dan ben je tijdens ongesteldheid ook een moord aan het plegen, gezien je je eicel uit bloedt. (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Stellingen over abortus vind ik altijd zo ... vaag. Waar moet je de lijn trekken tussen leven of dood? Als je een plantje vertrappelt, is dat dan ook moord, om het maar even in het extreme te trekken? Ik vraag me dan altijd af wat er gebeurd zou zijn als mijn moeder abortus had gepleegd. Zou ik dat dan als moord zien? Ik weet het niet. Ik ben zelf niet tegen abortus - en bovendien, om het even heel hard te zeggen, vind ik dat we al met meer dan genoeg mensen op de wereld zijn - maar ik ben altijd heel erg, hoe moet ik het zeggen. Ik vind dat iedereen, ook een ongeboren kind, recht op leven zou moeten hebben, en in zekere zin is abortus dan ook moord. Maar je moet ook niet te ver gaan, vind ik. Als ik nu, op m'n dertiende, zwanger zou raken (wat toch nooit gebeurt, maar stel), dan zou ik echt wel abortus plegen. Moord of geen moord.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Nikolaevna schreef:
    Ik vind van niet, hoewel ik wel de reactie van sommigen begrijp.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Eigenlijk wel, want het baby'tje heeft al een hartje en deze klopt al heb ik geleerd bij biologie ooit op mijn VMBO.
    Dus ja, ik ben het eens met de stelling.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oneens. Bij abortus wordt een klompje cellen uit iemand verwijderd. Als je gaat doorredeneren dat het een kind had kunnen worden en je daarom toch een leven stopt, zou je kunnen zeggen dat anticonceptiemiddelen ook een vorm van moord zijn omdat je daarmee ook voorkomt dat er uiteindelijk een kind ter wereld komt. Er zijn vast mensen die het daar ook mee eens zijn, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking dat toch een beetje vreemd zou vinden. (cat)
    Ik snap volledig dat sommige mensen vanwege hun eigen geloof of uit ethische redenen het gevoel hebben dat ze niet met een goed geweten abortus zouden kunnen plegen en dat is wat mij betreft prima, maar ik vind wel dat je iedereen die keuze voor zichzelf moet laten maken. Door abortus als moord te bestempelen is het wel duidelijk dat de keuze al gemaakt is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oneens. Bij abortus wordt een klompje cellen uit iemand verwijderd. Als je gaat doorredeneren dat het een kind had kunnen worden en je daarom toch een leven stopt, zou je kunnen zeggen dat anticonceptiemiddelen ook een vorm van moord zijn omdat je daarmee ook voorkomt dat er uiteindelijk een kind ter wereld komt. Er zijn vast mensen die het daar ook mee eens zijn, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking dat toch een beetje vreemd zou vinden. (cat)
    Ik snap volledig dat sommige mensen vanwege hun eigen geloof of uit ethische redenen het gevoel hebben dat ze niet met een goed geweten abortus zouden kunnen plegen en dat is wat mij betreft prima, maar ik vind wel dat je iedereen die keuze voor zichzelf moet laten maken. Door abortus als moord te bestempelen is het wel duidelijk dat de keuze al gemaakt is.


    Nu hoef ik niet meer moeite te doen om mijn brei aan gedachten erover te verwoorden. This sums it up.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 11:56 ]


    You are beautiful, you are love.

    Nikolaevna schreef:
    Ik vind van niet, hoewel ik wel de reactie van sommigen begrijp.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    zandkit schreef:
    (...)

    Zeg nooit nooit... Wie weet gebeurd er wat met je waardoor je zwanger raakt van de persoon waarvan je niet zwanger van wilt worden en wil je denk ik best van het kind af.


    Als je nét zwanger raakt van een baby terwijl je geen baby wilt zou het kunnen, om die pillen nou te slikken net voordat je gaat bevallen is niet oké. Ik vind het geen moord, want net zoals Itsmy123 ook schrijft ken je de baby niet.

    Nah, voor mezelf ben ik er wel redelijk zeker van dat ik 't niet vrijwillig zou laten doen. However, er zijn voor mij vragen waar ik nog niet uit ben.
    Als ik het goed begrijp, is 'abortus' letterlijk 'onderbreking van zwangerschap'. Dan vallen zelfs miskramen onder abortus. En hoe zit het met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, waarbij de groei van een embryo de moeder om zeep kan helpen? Het is namelijk vrijwel onmogelijk om het embryo uit de eileider te halen en het in de baarmoeder te stoppen om verder te laten groeien. En dan nog weet ik niet wanneer er eigenlijk van abortus wordt gesproken. Ik vraag me dan ook af wanneer een bevruchte eicel zich niet kan nestelen in de baarmoeder door pilgebruik, dat het daar dan ook onder valt. Of pas wanneer de bevruchte eicel zich nestelt.
    In de praktijk zijn veel zwangerschappen onderbroken in het lichaam zelf, omdat zelfs zonder anticonceptie bevruchte eicellen te gronde gaan. Moet je dan geen onbeschermd seks hebben (al wil je zwanger worden) omdat je weet dat er zo veel kans is dat een bevruchte eicel in je lijf te gronde gaat? Op een gegeven moment kun je 't zo lang en breed trekken dat het voor mij moeilijk is de grens te bepalen. Van mensenmoord spreek je als je een mens om zeep helpt. Maar wanneer is een mens een mens?


    No growth of the heart is ever a waste

    Nikolaevna schreef:
    Ik vind van niet, hoewel ik wel de reactie van sommigen begrijp.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Square schreef:
    Oneens. Bij abortus wordt een klompje cellen uit iemand verwijderd. Als je gaat doorredeneren dat het een kind had kunnen worden en je daarom toch een leven stopt, zou je kunnen zeggen dat anticonceptiemiddelen ook een vorm van moord zijn omdat je daarmee ook voorkomt dat er uiteindelijk een kind ter wereld komt. Er zijn vast mensen die het daar ook mee eens zijn, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking dat toch een beetje vreemd zou vinden. (cat)
    Ik snap volledig dat sommige mensen vanwege hun eigen geloof of uit ethische redenen het gevoel hebben dat ze niet met een goed geweten abortus zouden kunnen plegen en dat is wat mij betreft prima, maar ik vind wel dat je iedereen die keuze voor zichzelf moet laten maken. Door abortus als moord te bestempelen is het wel duidelijk dat de keuze al gemaakt is.


    It's funny because we ask god to change our situation, not knowing he put us in the situation to change us.

    Eens: Als je zegt is oeps ongelukje, Helemaal tegen abortus..
    Oneens: Wanneer er iets ergs is gebeurt, of dat er iets niet helemaal goed gaat met jou en de baby, en je echt geen andere keus hebt.

    Dus voor mij is het eigenlijk Eens, maar ook Oneens.
    Maar meer en deels EENS!!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    ___ schreef:
    Deze hebben we toch al gehad? (;
    Dat dacht ik dus ook. Maar het is ook een hedendaags thema die vaak opnieuw verschijnt, dus misschien beelden we het ons in.

    Edit: ik denk dat we het beiden over deze stelling hebben: Klik

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 14:15 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Square schreef:
    Oneens. Bij abortus wordt een klompje cellen uit iemand verwijderd. Als je gaat doorredeneren dat het een kind had kunnen worden en je daarom toch een leven stopt, zou je kunnen zeggen dat anticonceptiemiddelen ook een vorm van moord zijn omdat je daarmee ook voorkomt dat er uiteindelijk een kind ter wereld komt. Er zijn vast mensen die het daar ook mee eens zijn, maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking dat toch een beetje vreemd zou vinden. (cat)
    Ik snap volledig dat sommige mensen vanwege hun eigen geloof of uit ethische redenen het gevoel hebben dat ze niet met een goed geweten abortus zouden kunnen plegen en dat is wat mij betreft prima, maar ik vind wel dat je iedereen die keuze voor zichzelf moet laten maken. Door abortus als moord te bestempelen is het wel duidelijk dat de keuze al gemaakt is.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Freljords schreef:
    (...)Dat dacht ik dus ook. Maar het is ook een hedendaags thema die vaak opnieuw verschijnt, dus misschien beelden we het ons in.

    Edit: ik denk dat we het beiden over deze stelling hebben: Klik

    Er zijn al meerdere, gelijkaardige stellingen over abortus geweest.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2014 - 14:38 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novosel schreef:
    (...)
    Er zijn al meerdere, gelijkaardige stellingen over abortus geweest.



    En die stellingen waren ook al van een aantal jaren geleden. Abortus is en blijft een onderwerp waarover je veel kunt discussiëren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."