• De stelling van deze week luidt:
    Abortus is moord.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Bellissimo schreef:
    Ik vind 'moord' zo'n lelijk woord, maar ik ben het niet eens met abortus zodra het embryo een foetus genoemd kan worden en al verder ontwikkeld is in het stadium van de zwangerschap.


    Made in China

    MissLadyG schreef:
    Ook al past het niet in je leven, abortus is moord, is slecht .... past het niet in je leven? Had je niet moeten neuken zo simpel is dat.... wil je het kind niet? Laat het adopteren!!!(lol)

    > Een bericht alleen in caps is niet toegestaan op Quizlet. Daarom dat ik dit voor jou heb aangepast.

    (krul)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    MissLadyG schreef:
    Ook al past het niet in je leven, abortus is moord, is slecht .... past het niet in je leven? Had je niet moeten neuken zo simpel is dat.... wil je het kind niet? Laat het adopteren!!!(lol)

    > Een bericht alleen in caps is niet toegestaan op Quizlet. Daarom dat ik dit voor jou heb aangepast.


    En wat als iemand zwanger wordt van haar verkrachter? Moet ze het dan maar gewoon laten zitten?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    (...)

    En wat als iemand zwanger wordt van haar verkrachter? Moet ze het dan maar gewoon laten zitten?


    Ik wou net zeggen ja D:


    26 - 02 - '16

    KillianHook schreef:
    Eigenlijk wel, want het baby'tje heeft al een hartje en deze klopt al heb ik geleerd bij biologie ooit op mijn VMBO.
    Dus ja, ik ben het eens met de stelling.

    Een homp cellen heeft toch geen hart? /ik weet niks meer van bio.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ourania schreef:
    (...)

    En wat als iemand zwanger wordt van haar verkrachter? Moet ze het dan maar gewoon laten zitten?


    Ik had besloten er niet op in te gaan, maar stiekem ben ik toch wel blij dat iemand het doet. (krul)
    Het is altijd zo gemakkelijk om iemand te veroordelen voor iets wanneer je zelf nooit in de schoenen van die persoon hebt gestaan. Mensen kunnen wel heel luid roepen dat abortus in alle gevallen immoreel en zondig of weet ik veel is, maar daarbij houden ze geen rekening met situaties waarin een zwangerschap bijvoorbeeld (levens)gevaarlijk is voor de potentiële moeder of een vrouw bijvoorbeeld, zoals jij zegt, zwanger is geworden van haar verkrachter. Het kind "dan maar laten adopteren" als ze het niet wil is gemakkelijker gezegd dan gedaan, want het gaat niet alleen om het feit dat een vrouw na negen maanden met een baby zit, maar ook om die negen maanden zelf. Een zwangerschap is een behoorlijk heftig gebeuren en heeft een enorm effect op zowel je dagelijks leven als je lichaam.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou ja, moord klinkt zo overdreven, maar je bent wel verantwoordelijk voor de dood van het kindje. Alleen is het niet zo erg (vind ik dan) aangezien het nog nauwelijks een echt mens is.
    Oftewel, ik ben het eens met de stelling. Het is een feit dat je verantwoordelijk bent voor de dood van het kindje, maar het hangt er vanaf hoe je het woord ''moord'' wilt gebruiken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Oneens, redenen zijn al gegeven.

    Voor de mensen die zeggen dat je het kind dan maar moet afstaan of zoiets dergelijke; Een zwangerschap is zwaar en kan fysiek en mentaal uitputtend zijn. Verwoestend, zelfs. Bovendien is het heel moeilijk om het kind na 9 maanden 'zomaar af te staan'.


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Op geen enkele manier eens.
    Beter abortus dan een ongewenst kind, niet?
    Verder is het "wezen" dan nog in een stadium waarbij het nog niet leeft en het is echt niet iemand zijn bedoeling om een kind te vermoorden hoor (cat)

    Als je zo nodig een kind wilt vermoorden, doe je geen abortus maar vermoord je een al levende baby of vermoord je de moeder waardoor de baby ook "sterft" voor hoever een niet levend iets kan sterven.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    MissLadyG schreef:
    Ook al past het niet in je leven, abortus is moord, is slecht .... past het niet in je leven? Had je niet moeten neuken zo simpel is dat.... wil je het kind niet? Laat het adopteren!!!(lol)

    > Een bericht alleen in caps is niet toegestaan op Quizlet. Daarom dat ik dit voor jou heb aangepast.


    Uhm, sorry?
    Ik wil later geen kinderen dus ik moet maar geen seks hebben en de eeuwige maagd blijven?

    En voordat je als kind geadopteerd word, zit je eerst nog in een weeshuis en een weeshuis kan een behoorlijke inpect op een kind hebben.
    Hoe zou jij je voelen als je hoort dat je echte ouders je niet wilden en je dus mawr afgegeven hebben?
    Zo. Huppakee. Weg er mee.

    En trouwens. Een zwangerschap is niet niks. Als je er (nog) niet klaar voor bent, moet je het ook niet doen.
    En al helemaal niet als je het niet wilt.
    Je kan met een geboorte van een kind namelijk ook je eigen leven verpesten.
    Want het opvoeden van een kind is enorm zwaar. Sommigen vinden het leuk, of willen het graag. Maar het is ook enorm zwaar.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik ben wel tegen abortus, maar dat is mijn mening. Ik snap het als je zegt dat het geen moord is omdat het hartje nog niet klopt. Toch zou ik nooit voor abortus kiezen, puur omdat ik het gevoel zou hebben dat ik wél iemand vermoord zou hebben.


    All the love .H

    Omnom schreef:
    (...)

    Uhm, sorry?
    Ik wil later geen kinderen dus ik moet maar geen seks hebben en de eeuwige maagd blijven?

    En voordat je als kind geadopteerd word, zit je eerst nog in een weeshuis en een weeshuis kan een behoorlijke inpect op een kind hebben.
    Hoe zou jij je voelen als je hoort dat je echte ouders je niet wilden en je dus mawr afgegeven hebben?
    Zo. Huppakee. Weg er mee.


    En trouwens. Een zwangerschap is niet niks. Als je er (nog) niet klaar voor bent, moet je het ook niet doen.
    En al helemaal niet als je het niet wilt.
    Je kan met een geboorte van een kind namelijk ook je eigen leven verpesten.
    Want het opvoeden van een kind is enorm zwaar. Sommigen vinden het leuk, of willen het graag. Maar het is ook enorm zwaar.


    Dus mijn ouders wilden me niet, aangezien ik geadopteerd ben? Nou, dat is fijn om te horen.

    OT: Ik ben tegen abortus, maar moord vind ik het niet.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 8:24 ]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Caraphernelia schreef:
    (...)

    Dus mijn ouders wilden me niet, aangezien ik geadopteerd ben? Nou, dat is fijn om te horen.

    OT: Ik ben tegen abortus, maar moord vind ik het niet.


    Ik bedoel dat als je geadopteerd bent omdat je ongewenst was en ze je dus maar in een weeshuis hadden gestopt omdat ze je zelf niet hoefden

    Een kind ter adoptie afgeven kan natuurlijk ook een heleboel andere redenen hebben en ik weet ook niet hoe jouw situatie is.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 9:20 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind dat abortus geen moord is. Het kind is niet groot genoeg om als echt kind gezien te worden. Het is meer een verlossing voor de mensen die abortus plegen om bepaalde redenen.

    Omnom schreef:
    (...)
    Ik bedoel dat als je geadopteerd bent omdat je ongewenst was en ze je dus maar in een weeshuis hadden gestopt omdat ze je zelf niet hoefden

    Een kind ter adoptie afgeven kan natuurlijk ook een heleboel andere redenen hebben en ik weet ook niet hoe jouw situatie is.

    Ik wil net zeggen; je weet niet wat haar situatie is, dus is het pretty rude om er direct al vanuit te gaan dat kinderen die geadopteerd zijn, ongewenst zijn door de ouders. Weet jij veel wat de daadwerkelijke reden is.
    En wat maakt het uit als je geadopteerd bent? Je hoeft niet iemand tot familie te rekenen enkel bij bloed. Het is soms door de sterke band die je met degene hebt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.