• De stelling van deze week luidt:
    Abortus is moord.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eh, ik vind dit altijd moeilijk. Moord houdt het doden van levende wezens is, maar wanneer is een wezen levend...

    [ bericht aangepast op 22 sep 2014 - 13:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    het ligt eraan hoe het meisje zwanger is geraakt. ik vind het niet eerlijk als je condoom scheurt en dan pleeg je abortus. maar als het meisje is verkracht dan snap ik het

    Nee.


    I live for the applause, you will die for it.

    1Dstorys schreef:
    het ligt eraan hoe het meisje zwanger is geraakt. ik vind het niet eerlijk als je condoom scheurt en dan pleeg je abortus. maar als het meisje is verkracht dan snap ik het


    Het waarom doet er bij deze stelling niet toe. De vraag is gewoon of het moord is wanneer een foetus wordt gedood of niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alleras schreef:
    (...)
    Een homp cellen heeft toch geen hart? /ik weet niks meer van bio.


    Nope. Een foetus heeft niet vanaf het begin een hart.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nikolaevna schreef:
    (...)
    Ik wil net zeggen; je weet niet wat haar situatie is, dus is het pretty rude om er direct al vanuit te gaan dat kinderen die geadopteerd zijn, ongewenst zijn door de ouders. Weet jij veel wat de daadwerkelijke reden is.
    En wat maakt het uit als je geadopteerd bent? Je hoeft niet iemand tot familie te rekenen enkel bij bloed. Het is soms door de sterke band die je met degene hebt.


    Ik heb het niet over iedereen die geadopteerd zijn. Ik vind het gewoon nogal cru als je denkt van "Ik hoef het kind niet dus ik doe het maar in een weeshuis."


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Omnom schreef:
    (...)
    Ik heb het niet over iedereen die geadopteerd zijn. Ik vind het gewoon nogal cru als je denkt van "Ik hoef het kind niet dus ik doe het maar in een weeshuis."

    Daarom zeg ik dat het anders pretty rude zou zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ja en nee, dit is zo'n stelling waarbij het gewoon echt aan de situatie ligt.

    Dat vind ik eigenlijk wel, maarja..


    Just Smile, Peace & Love

    Ik vind dat het moet kunnen als je kind zwaargehandicapt is en geen fijn leven krijgt, of een andere zeer ernstige ziekte heeft, maar mensen die het gewoon weg laten halen omdat het een ongelukje was moeten het gewoon afstaan voor adoptie als ze zich echt niet bedenken


    chaos makes the muse

    Synonym schreef:
    Ja en nee, dit is zo'n stelling waarbij het gewoon echt aan de situatie ligt.


    chaos makes the muse

    1Dstorys schreef:
    het ligt eraan hoe het meisje zwanger is geraakt. ik vind het niet eerlijk als je condoom scheurt en dan pleeg je abortus. maar als het meisje is verkracht dan snap ik het


    chaos makes the muse

    Het ligt bij mij echt aan de reden waarom de abortus word gepleegd. Als iemand per ongeluk zwanger is geworden en absoluut nog niet klaar is voor het kind, of als iemand verkracht is, en het kind dus niet wil, vind ik het geen moord. Het zou pas erg zijn als dat kind zou opgroeien in een omgeving waar hij/zij niet echt gewild is.
    Als iemand abortus pleegt om zo'n simpele reden als 'mijn oudste kind moet een jongetje zijn en ik ben nu zwanger van een meisje' dan vind ik het belachelijk. Ik ben het er dan niet mee eens, maar ik vind niet dat je het dan 'moord' kan noemen.


    Be Your Own Anchor

    Tja, er valt niet te ontkennen dat je iets wat leeft - want dat doet een hoopje cellen nu eenmaal ook - kapot maakt.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    1Dstorys schreef:
    het ligt eraan hoe het meisje zwanger is geraakt. ik vind het niet eerlijk als je condoom scheurt en dan pleeg je abortus. maar als het meisje is verkracht dan snap ik het


    Sure, want het is ook echt je eigen schuld als het condoom scheurt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered