• Ik vroeg me af of jullie toevallig bands kennen die echt goede teksten hebben. Daarmee bedoel ik dat je het bijna met dichten zou kunnen vergelijken; metaforen, diepe betekenissen, et cetera. Ik ken namelijk een heleboel bands, maar veel daarvan hebben niet ècht goede teksten.

    Ik bedoel NIET dingen als All Time Low en 5 Seconds Of Summer; vooral de eerste is een goede band, maar echt heel goede teksten zijn het meestal niet. Meestal is het vooral wat gepraat over liefde of over "wow ik ben echt punk rock en een echt buitenbeetje OMG". Ik zoek vooral "alternatieve" bands (mogen op zich best wat bekender zijn, maar met alternatief doel ik op muziek die niet persé pop is, dus (pop)punk, (pop)rock, indie(pop/rock) etc. Mag op zich ook rap bevatten).

    Voorbeelden van nummers die ik écht mooie teksten vind hebben, zodat jullie een idee hebben wat ik zoek qua teksten (het mogen ook heel andere genres zijn, tho, vind bijna alles wel leuk):
    twenty one pilots - Car Radio
    Tyler Joseph - Drown

    Alvast bedankt, mochten je me kunnen helpen!

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 20:15 ]


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Ik vind dit nummer echt waanzinnig.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik luister heel veel naar The Pretty Reckless, weet niet wat je van de teksten vindt? Maar het is iig wat alternatiever dan simpele popmuziek c;

    Edit: Swing life away van Rise Against is trouwens super mooi.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 20:21 ]


    Happy Birthday my Potter!

    3 doors down vind ik altijd wel mooie teksten hebben. En The maine. Ik kan de teksten van panic at the disco bij sommige liedjes ook wel heel erg waarderen, maar dan herhaal ik, bij sommige liedjes.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Puzzlette schreef:
    Ik vind dit nummer echt waanzinnig.

    https://m.youtube.com/watch?v=Vy7yuj-UrNI



    Wauw, dat nummer is vrij epic. I like it.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 20:24 ]


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Phortion schreef:
    3 doors down vind ik altijd wel mooie teksten hebben. En The maine. Ik kan de teksten van panic at the disco bij sommige liedjes ook wel heel erg waarderen, maar dan herhaal ik, bij sommige liedjes.


    3 doors down moet ik eens naar luisteren! The Maine kan ik niet echt meer naar luisteren; was ik een vrij grote fan van, maar ze waren zo dronken/high/slecht op Vans Warped dat ik dat niet meer ben haha. En wat Panic! betreft; ben ik ook een groot fan van, maar veel van hun nummers (vooral de nieuwere) zijn ook zo van, meh, haha. Neemt niet weg dat het een goede band is trouwens!


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Safetysuit kan je proberen? Ze zijn vrij onbekend, maar ik vind hun muziek echt prachtig, vooral de nummers uit 2007/2008.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Goner schreef:
    (...)

    3 doors down moet ik eens naar luisteren! The Maine kan ik niet echt meer naar luisteren; was ik een vrij grote fan van, maar ze waren zo dronken/high/slecht op Vans Warped dat ik dat niet meer ben haha. En wat Panic! betreft; ben ik ook een groot fan van, maar veel van hun nummers (vooral de nieuwere) zijn ook zo van, meh, haha. Neemt niet weg dat het een goede band is trouwens!


    Awesome ^^ Ik moet toegeven dat ik de nieuwe nummer van PATD ook niet zo heel geweldig vind, maar hun oudere nummer hou ik van. Misschien Fall Out Boy? Of slipknot, ik vind vooral de tekst van Snuff erg mooi.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phortion schreef:
    (...)

    Awesome ^^ Ik moet toegeven dat ik de nieuwe nummer van PATD ook niet zo heel geweldig vind, maar hun oudere nummer hou ik van. Misschien Fall Out Boy? Of slipknot, ik vind vooral de tekst van Snuff erg mooi.


    Op zich vind ik het nieuwe album wel gaaf muzikaal gezien, maar de teksten zijn minder geworden haha. Hun oudere muziek vind ik inderdaad nog steeds het leukst.

    Fall Out boy is goed ja! En Slipknot kan ik eens proberen, nog nooit naar geluisterd eigenlijk.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Goner schreef:
    (...)

    Op zich vind ik het nieuwe album wel gaaf muzikaal gezien, maar de teksten zijn minder geworden haha. Hun oudere muziek vind ik inderdaad nog steeds het leukst.

    Fall Out boy is goed ja! En Slipknot kan ik eens proberen, nog nooit naar geluisterd eigenlijk.


    Slipknot valt onder het genre metal volgens mij, maar ik vind dat echt wel meevallen, hun teksten zijn vooral erg diep^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik vind de teksten van Our Last Night best awesome.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Blue October, Beirut, Bon Iver, Marina and The Diamonds, Lorde. Luister ik de laatste tijd naar :)
    oh, en als je de foute boodschap achter de teksten niet erg vind, Lana Del Rey. En dan niet haar popu liedjes. De mix tussen hiphop en 40ties muziek is echt heerlijk.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik vind dat Skillet hele mooie, oprechte nummers heeft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn topics. :3


    wat was dit ookalweer

    Elladan schreef:
    Ik vind dat Skillet hele mooie, oprechte nummers heeft.


    Indeeed.


    26 - 02 - '16

    Klinkt alsof je meer opzoek bent naar pop muziek die niet bekend is onder de massa.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'