• Ik vroeg me af of jullie toevallig bands kennen die echt goede teksten hebben. Daarmee bedoel ik dat je het bijna met dichten zou kunnen vergelijken; metaforen, diepe betekenissen, et cetera. Ik ken namelijk een heleboel bands, maar veel daarvan hebben niet ècht goede teksten.

    Ik bedoel NIET dingen als All Time Low en 5 Seconds Of Summer; vooral de eerste is een goede band, maar echt heel goede teksten zijn het meestal niet. Meestal is het vooral wat gepraat over liefde of over "wow ik ben echt punk rock en een echt buitenbeetje OMG". Ik zoek vooral "alternatieve" bands (mogen op zich best wat bekender zijn, maar met alternatief doel ik op muziek die niet persé pop is, dus (pop)punk, (pop)rock, indie(pop/rock) etc. Mag op zich ook rap bevatten).

    Voorbeelden van nummers die ik écht mooie teksten vind hebben, zodat jullie een idee hebben wat ik zoek qua teksten (het mogen ook heel andere genres zijn, tho, vind bijna alles wel leuk):
    twenty one pilots - Car Radio
    Tyler Joseph - Drown

    Alvast bedankt, mochten je me kunnen helpen!

    [ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 20:15 ]


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Ik luister alleen maar rare muziek, dus ik stuur je wel een groot gedeelte van mijn muzieklijst toe.

    Mijn favoriete artiesten zijn:

    -Lamb, Andy Barlow en Lou Rhodes zijn een duo en heten samen Lamb, ze zijn een tijdje uit elkaar gegaan en zijn solo verder gegaan. Daaruit is LOWB en The Romano Flowers ontstaan vanuit de kant van Andy en Lou is gewoon onder haar eigen naam verder gegaan.)
    -En Björk. Björk is IJslands en heeft ook bij The Sugarcubes gespeeld maar is uiteindelijk solo verder gegaan.

    Door Björk ben ik echt vet veel IJslandse muziek gaan luisteren. Een aantal daarvan zijn:
    -Sigur Ros
    -Amiina
    -Ólafur Arnalds
    -Ólöf Arnalds
    -Emiliana Torrini
    -Múm

    Uhm, een beetje rock/alternatieve muziek:
    -Paramore
    -Three Days Grace
    -Fleedwood Mac
    -The Cure
    -Evanescence
    -Radiohead
    -Massive attack
    -Rammstein
    -Woodkid
    -The Cranberries
    -Peter Fox

    Meer de klassieke/folk kant:
    -Kate Bush
    -Tori Amos
    -Ludovico Einaudi
    -Patrick Watson
    -Karl Jenkins
    -Clannad
    -The Cinematic Orchestra
    -Joni Mitchell

    Rare muziek!
    -Cocorosie
    -Helium Vola
    -Maskesmachne

    En deze lijst kreeg ik laatst van een vriendin van mij toegestuurd, daar zitten ook wel toffe dingen tussen:

    -Newton Faulkner
    -Selah Sue
    -Angus & Julia Stone
    -Amos Lee
    -Agnes Obel
    -Bahamas
    -Of monsters and Men
    -The Civil Wars
    -Daughter
    -Fleed Foxes
    -Hooverphonic
    -India Arie
    -Jack Johnson
    -Kings of Convenience
    -Dillon
    -Kodaline
    -Lianne la Havas (Forget, Elusive, Is your love big enough)
    -Lucy Spraggan
    -Matt Corby
    -Mister and Missisipi
    -Micheal Prins
    -Phosphorescent
    -Saturday Sun (borderline)
    -SOHN
    -Two steps from Hell

    En deze vond ik laatst nog ergens random:

    -Bon Iver
    -Joanne Weston
    -the cat empire

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 15:57 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    En misschien is Motionless In White nog wat voor je?


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Puzzlette schreef:
    Ik vind dit nummer echt waanzinnig.



    Ja echt een mooi nummer en trouwens ook de introsong van de serie The Bridge


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Misschien Shinedown? Een paar van hun teksten hebben wel een diepere betekenis (zoals bijvoorbeeld the Crow & The Butterfly, dat over een moeder die haar zoon verliest, gaat).


    Ex astris, sciencia

    Ik weet niet wat je leuk vind. Ik denk nu aan : Mudhoney, Silverstein, Nirvana, seether etc

    ik denk dat je Nirvana wel leuk vind :



    Of Seether

    [ bericht aangepast op 27 sep 2014 - 18:24 ]

    Ik luister veel naar wat vrienden "oude brol" noemen; vooral classic en hardrock, grunge, de wat lichtere metal, garage, je kent het wel. Ik weet niet of je met alternatief zulke dingen bedoelt of je eerder niet al te "zware" dingen zoekt, maar meestal vind je daar wel wat diepere betekenissen in, ja. En dit is stiekem ook een mijn topics-berichtje, want ik luister altijd graag naar "nieuwe" artiesten. :]

    [ bericht aangepast op 27 sep 2014 - 19:01 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    - Indica
    - Nightwish
    - Kamelot


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    Novoselic schreef:
    Ik luister veel naar wat vrienden "oude brol" noemen; vooral classic en hardrock, grunge, de wat lichtere metal, garage, je kent het wel. Ik weet niet of je met alternatief zulke dingen bedoelt of je eerder niet al te "zware" dingen zoekt, maar meestal vind je daar wel wat diepere betekenissen in, ja. En dit is stiekem ook een mijn topics-berichtje, want ik luister altijd graag naar "nieuwe" artiesten. :]


    Houd ook wel van zwaardere dingen ja haha!


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Ik weet niet of dit is wat je bedoeld maar je kan misschien de band You Me At Six een keer opzoeken ( klik op link ). Het is een pop-punk en rock band, maar ze hebben ook wat rustigere nummers. En natuurlijk Nirvana, maar ik denk dat je dat zelf ook wel kent :).


    Let it be.

    Voor goede teksten moet je o.a. bij alt-J zijn of Timber Timbre, Bear's Den, Elbow, Hozier, The War on Drugs.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 20:29 ]


    "I shut my eyes in order to see.'