• Hallo,

    Ik ben nieuwsgierig naar welke kleur ogen iedereen heeft, omdat ik een verhaal ga spelen waarin dat belangrijk is.
    Ik weet door vroegere biologielessen, dat bruine ogen dominant zijn over blauwe ogen en dus normaliter vaker voorkomen. Nu wil ik graag weten of dat in de praktijk ook echt zo is, zeker in Vlaanderen en Nederland.
    Ik weet ook dat veel mensen een mengeling van kleuren hebben, ikzelf val daar onder, maar ik wil toch vragen om het niet te moeilijk te maken, dus pak de kleur die het meest in voorkomt. Moest je iemand zijn die het zeldzame voorval van twee verschillende ogen te hebben (en dat is ook overduidelijk zo en door een dokter vastgesteld) klik dan op anders.
    De categorieën zijn:

    Bruin: Van licht tot donker. Als je bruine ogen met groen in hebt, klik dan hierop als er meer bruin in zit.
    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop!
    Groen: Dit is echt overduidelijk groen, en dus geen blauwgroen!
    Anders: Als je twee verschillende oogkleuren hebt of je hebt de 'ziekte' Heterochromia iridum (kleurverschil in één iris) hebt, klik je hier op.

    Alvast bedankt!

    UPDATE: Wow, ik ben echt blij dat ik zoveel respons krijg! De uitkomsten zijn iets anders dan ik gehoopt had, maar het gaat de goede richting uit. In mijn idee moeten er namelijk meer bruinogen zijn dan de rest, en hier is het zo een beetje gelijk. Maar dat is geen ramp!
    Ik heb ook hulp nodig bij andere dingetjes van mijn idee, dus als jullie daar een kijkje willen nemen?
    Titel
    Cover
    Naam slechterik

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:25 ]

    Welke kleur ogen heb jij?

    38.4% (43 stemmen)
     
    Bruin

    37.5% (42 stemmen)
     
    Blauw

    13.4% (15 stemmen)
     
    Groen

    10.7% (12 stemmen)
     
    Anders


    Mhm?

    Een mix van blauw en groen. Blauwgroen dus. (krul)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Donkerbruin c:


    wat was dit ookalweer

    Nu kom ik met wat ik altijd zie -anderen zeggen simpel weg blauw, of blauw groen... :c-

    Ik heb dus blauwe ogen, met groen erin. Om mijn pupil heb ik bruine spikkeltjes en om de irissen zit een donkergrijze rand. Ook zit er bij het blauwe en groene een klein beetje grijs.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Even een nieuwe reactie, vond het niet zo goed zichtbaar op die andere ahah.

    Ik had dus anders aangeklikt ^^



    Speciaal voor jullie kijk ik dus scheel, hahahah

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 18:51 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zwart. Heel donker bruin.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    PeIIegrino schreef:
    Blauw FTW ^^


    Je heb mooie ogen. :O


    -

    Donkerbruin :) Ik heet trouwens Iris hehe


    Firm believer of all that is magic

    KillianHook schreef:
    Even een nieuwe reactie, vond het niet zo goed zichtbaar op die andere ahah.

    Ik had dus anders aangeklikt ^^



    Speciaal voor jullie kijk ik dus scheel, hahahah


    Jij hebt echt hele mooie ogen. ^^


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Grijs-Groen. Ligt aan hoe de zon erin schijnt. Soms lijken ze grijs, maar meestal groen/grijs.


    Alleen maar tranen van geluk

    Schreave schreef:
    (...)
    Je heb mooie ogen. :O


    Thank you! :3


    El Diablo.

    Solise schreef:
    (...)

    Jij hebt echt hele mooie ogen. ^^


    Aw, dank je ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Blauw, ik post straks even een foto. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bruin/Zwart eerlijk gezegd

    Mijn ogen zijn bruin met een Rode gloed


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Groen met wat grijs en bruin. :)