• Hallo,

    Ik ben nieuwsgierig naar welke kleur ogen iedereen heeft, omdat ik een verhaal ga spelen waarin dat belangrijk is.
    Ik weet door vroegere biologielessen, dat bruine ogen dominant zijn over blauwe ogen en dus normaliter vaker voorkomen. Nu wil ik graag weten of dat in de praktijk ook echt zo is, zeker in Vlaanderen en Nederland.
    Ik weet ook dat veel mensen een mengeling van kleuren hebben, ikzelf val daar onder, maar ik wil toch vragen om het niet te moeilijk te maken, dus pak de kleur die het meest in voorkomt. Moest je iemand zijn die het zeldzame voorval van twee verschillende ogen te hebben (en dat is ook overduidelijk zo en door een dokter vastgesteld) klik dan op anders.
    De categorieën zijn:

    Bruin: Van licht tot donker. Als je bruine ogen met groen in hebt, klik dan hierop als er meer bruin in zit.
    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop!
    Groen: Dit is echt overduidelijk groen, en dus geen blauwgroen!
    Anders: Als je twee verschillende oogkleuren hebt of je hebt de 'ziekte' Heterochromia iridum (kleurverschil in één iris) hebt, klik je hier op.

    Alvast bedankt!

    UPDATE: Wow, ik ben echt blij dat ik zoveel respons krijg! De uitkomsten zijn iets anders dan ik gehoopt had, maar het gaat de goede richting uit. In mijn idee moeten er namelijk meer bruinogen zijn dan de rest, en hier is het zo een beetje gelijk. Maar dat is geen ramp!
    Ik heb ook hulp nodig bij andere dingetjes van mijn idee, dus als jullie daar een kijkje willen nemen?
    Titel
    Cover
    Naam slechterik

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:25 ]

    Welke kleur ogen heb jij?

    38.4% (43 stemmen)
     
    Bruin

    37.5% (42 stemmen)
     
    Blauw

    13.4% (15 stemmen)
     
    Groen

    10.7% (12 stemmen)
     
    Anders


    Mhm?

    Ik heb donker bruin. (zip)


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Moth schreef:
    Ik weet eigenlijk niet of ik licht - of donkerbruine ogen heb. :v


    Pretty is just a pretty word.

    Je kunt trouwens het gemiddelde echt niet pijmen met iets van een zestig stemmen, hoor.^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bruin ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    groen/grijs


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Bruinnn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Blauwgrijs. :3


    That is a perfect copy of reality.

    Heel donker blauw (denk ik, ze zijn in ieder geval donker blauw)

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:59 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Blauwgrijs


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bruin. Maar als je goed kijkt in de spiegel zie je de randjes zijn groene stipjes


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Donkerblauw.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2014 - 7:08 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mijn ogen verschillen elke dag van kleur. Soms zijn ze overduidelijk groen en soms zijn ze grijs.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Iedereen bedankt om te reageren en te stemmen!
    Het verhaal waarvoor ik dit topic heb geopend, is geactiveerd :)

    hier is het reclametopic, moest je geïnteresseerd zijn :)

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=166491


    Mhm?

    ik heb groen-bruine ogen, met meer groen in :-) en sommige dagen is het echt felgroen, andere dagen (zoals vandaag) eerder mossig groen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik heb andere gekozen, aangezien ik grijs, blauw, groen en bruin heb in mijn ogen :) Alle kleuren zijn er evenveel aanwezig, dus ik kan geen van de ander opties kiezen, hehe :D
    x Stefanie.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}