• Hallo,

    Ik ben nieuwsgierig naar welke kleur ogen iedereen heeft, omdat ik een verhaal ga spelen waarin dat belangrijk is.
    Ik weet door vroegere biologielessen, dat bruine ogen dominant zijn over blauwe ogen en dus normaliter vaker voorkomen. Nu wil ik graag weten of dat in de praktijk ook echt zo is, zeker in Vlaanderen en Nederland.
    Ik weet ook dat veel mensen een mengeling van kleuren hebben, ikzelf val daar onder, maar ik wil toch vragen om het niet te moeilijk te maken, dus pak de kleur die het meest in voorkomt. Moest je iemand zijn die het zeldzame voorval van twee verschillende ogen te hebben (en dat is ook overduidelijk zo en door een dokter vastgesteld) klik dan op anders.
    De categorieën zijn:

    Bruin: Van licht tot donker. Als je bruine ogen met groen in hebt, klik dan hierop als er meer bruin in zit.
    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop!
    Groen: Dit is echt overduidelijk groen, en dus geen blauwgroen!
    Anders: Als je twee verschillende oogkleuren hebt of je hebt de 'ziekte' Heterochromia iridum (kleurverschil in één iris) hebt, klik je hier op.

    Alvast bedankt!

    UPDATE: Wow, ik ben echt blij dat ik zoveel respons krijg! De uitkomsten zijn iets anders dan ik gehoopt had, maar het gaat de goede richting uit. In mijn idee moeten er namelijk meer bruinogen zijn dan de rest, en hier is het zo een beetje gelijk. Maar dat is geen ramp!
    Ik heb ook hulp nodig bij andere dingetjes van mijn idee, dus als jullie daar een kijkje willen nemen?
    Titel
    Cover
    Naam slechterik

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:25 ]

    Welke kleur ogen heb jij?

    38.4% (43 stemmen)
     
    Bruin

    37.5% (42 stemmen)
     
    Blauw

    13.4% (15 stemmen)
     
    Groen

    10.7% (12 stemmen)
     
    Anders


    Mhm?

    Gestemd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Blauwgroen, al gaat het iets meer de groene kant op.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb bruingroen :') Het neigt meer naar groen, maar het is ook wel duidelijk bruinig. Ik weet niet of het handig is om te weten maar mijn vader heeft blaiwgroen en mijn moeder bruingroen neigend naar bruin.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Donkerbruin.

    Ik heb blauw, groen en grijs. Wat moet ik dan doen?


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik heb blauw, groen en grijs. Wat moet ik dan doen?


    Waar hebben je ogen het meeste van? En anders kies je gewoon de kleur die jij het meest bij jouw ogen vind passen :Y)

    Ik heb blauw, groen en grijs. Wat moet ik dan doen?


    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop

    Dit dus, tenzij je uitgesproken groene ogen hebt :)


    Mhm?

    grijs....bijna zwart.....waarom is de mijne er niet ):

    grijs....bijna zwart.....waarom is de mijne er niet ):


    Blauw: Dit zijn alle soorten blauw en ook grijs. Als je blauwgroene ogen hebt klik je ook hierop!

    Grijs staat er tussen. Als het echt zwart lijkt, zou ik het onder bruin zetten.


    Mhm?