• Ik weet niet precies in welk subforum dit hoort
    Ik had laatst met een leraar een discussie over bloedgroepen, hij zei dat bloedgroep A bijv. dominanter is over bloedgroep O. Waarbij ik hem onder de neus drukte dat bijna 40% van de Nederlandse bevolking bloedgroep O heeft x) Hij wilde of kon me niet uitleggen hoe dat kwam.
    Zelf heb ik O+, mijn vader A+ en m'n moeder had bij mijn geboorte O- en heeft nu A+ :')
    -bloedgroep van mijn moeder was veranderd door beenmergtransplantatie wegens leukemie-

    Welke bloedgroep hebben jullie? :]
    -En zijn er bloeddonoren hier die wat over hun ervaring willen vertellen? Ik wil graag bloed of plasma doneren maar ik vind het eng ;x

    [ bericht aangepast op 17 nov 2014 - 15:31 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ik heb het tijdens bio ooit wel gehad maar weet alleen dat bloedgroepen intermediar kunnen zijn :')


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik zou het echt heel graag willen weten.

    Een paar maanden geleden kwam ik heel veel in het ziekenhuis, ze moesten ook 3x bloed prikken etc. en toen ik naar mijn bloedgroep vroeg, konden ze die niet vertellen.
    Dus ehm ja.

    Ik weet ook niet welke bloedgroepen mijn ouders hebben...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    B+, als ik me niet vergis.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik weet het niet, maar hoe weten jullie eigenlijk jullie bloedgroep? Staat dat ergens ofzo?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik weet het niet, maar hoe weten jullie eigenlijk jullie bloedgroep? Staat dat ergens ofzo?
    heb je geen bloedgroepkaart?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    marshmellow schreef:
    (...)heb je geen bloedgroepkaart?


    Volgens mij niet, tenzij dat bij de geboorte ofzo is gegeven, want dan weet ik het niet en moet ik eens gaan zoeken


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik weet het niet, maar hoe weten jullie eigenlijk jullie bloedgroep? Staat dat ergens ofzo?


    Ik ben naar een apotheek geweest waar ze een speciaal plekje hebben ervoor. Gewoon een prikje in je vinger, even wachten en je kreeg een ondertekende kaart met je bloedgroep erop.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Ik heb bloedgroep B, maar vraag me nou niet of het positief of negatief is, want dat ben ik dus vergeten. Maar mijn huisarts weet het als het goed is wel want het zit nu in mijn dossier.

    Ik wou het zelf graag weten en dus had ik het aan de huisarts gevraagd. Ik heb 2x moeten prikken (in mijn vinger) voordat ze het zeker wisten (is gewoon standaard zodat ze zich niet vergissen werd er tegen mij gezegd). En toen ik weer naar de dokter ging vertelde hij me wat mijn bloedgroep was.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 22:58 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik weet het helaas niet. Ik ben er echt nieuwsgierig naar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben sowieso negatief.

    Geloof A of O (maar kan eigenlijk ook AB zijn)


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Please_Charon schreef:
    Ik weet het helaas niet. Ik ben er echt nieuwsgierig naar.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Geloof o negatief


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb O- en je leerkracht heeft gelijk. Bloedgroep A en B zijn dominanter dan O. Waarom er meer O voorkomt is ook simpel, want wanneer je de genen AO hebt of BO dan heb je bloedgroep A of B, maar als je kinderen krijgt, heb je natuurlijk weer kans dat je kinderen O zullen hebben doordat je het gen voor bloedgroep O kan doorgeven (indien je partner natuurlijk ook een O heeft, want O is recessief). Zo is de kans op bloedgroep AB het kleinst. Ik vind het trouwens wel raar dat je moeder plots van bloedgroep veranderd is. Hebben ze bij de geboorte iets speciaals gedaan met haar of was het plots? Dat laatste lijkt me namelijk onwaarschijnlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Dus is het net zoals oogkleur.
    De B is dominant over b en als je moeder B heeft en je vader B heeft heb je dus B en Bb dan heb je vaak ook B. Twee kleine b is dan automatisch weer b.

    oké, zo leerde ik het op het VMBO en dat is twee jaar geleden, dus ik kan het verleerd zijn x'd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    ^ Dus is het net zoals oogkleur.
    De B is dominant over b en als je moeder B heeft en je vader B heeft heb je dus B en Bb dan heb je vaak ook B. Twee kleine b is dan automatisch weer b.

    oké, zo leerde ik het op het VMBO en dat is twee jaar geleden, dus ik kan het verleerd zijn x'd


    Zo klopt het ongeveer wel. Zo heb ik het namelijk ook geleerd.


    "Ignite, my love. Ignite."