• De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    SolidSnake schreef:
    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.



    Mee eens _O_


    wat was dit ookalweer

    CandyFreak01 schreef:
    Eens en oneens. Op TV zag ik een doktor uit Amerika die ebola heeft overleeft door een medicijn die goed bij apen werkt. Als ze dat medicijn nou met 1000x maken dan kunnen mensen er van overleven!



    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nee. Mensen maken zich niet druk genoeg om Ebola. Moest ebola in de Westerse wereld zijn uitgebroken, was er al veel meer aangedaan. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hmm ja. Er zijn meer ziektes / dingen waaraan je dood gaat. Bij dat kennen mensen het virus ebola al een hele lange tijd. Nu er blanke mensen aan dood gaan is het pas een probleem.


    Alleen maar tranen van geluk

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Eens. Ik heb gisteren nog een artikel over angst gelezen in het Belgische tijdschrift Humo en daarin werd ebola onder andere genoemd. Onze angst voor ebola is absoluut irreëel als je kijkt naar de kans dat de ziekte zich hier verspreidt, zeker als je naar de enorm strenge quarantaineregels en andere voorzorgsmaatregelen kijkt, en bovendien is de hygiëne in westerse landen als België en Nederland vele malen beter dan in de landen waar ebola daadwerkelijk heerst.
    De psychiater en filosoof die in het artikel het woord voerde noemde ook onze angst voor IS trouwens irreëel, al ben ik het daar persoonlijk iets minder mee eens. Volgens hem heeft onze angst voor terreur en ziektes vooral te maken met het feit dat we geen controle over zulke dingen lijken te hebben, terwijl dat we juist geobsedeerd door controle zijn. Maar goed, ik ga niet z'n hele artikel hier bespreken, want daar gaat het niet over en ik ben het er ook niet volledig met hem eens, maar ik vind dat hij een punt heeft dat we veel te bang zijn voor dingen waar we zelf eigenlijk zo goed als niets aan kunnen veranderen of dingen waar het helemaal niet voor nodig is om bang voor te zijn. Natuurlijk ben ik blij dat we niet zo egoïstisch zijn om ons er helemaal geen zorgen om te maken en die mensen daar maar te laten stikken, maar het helpt niemand ook maar een meter verder om te panikeren dat de ziekte naar ons komt. Artsen doen al hun uiterste best om de ziekte in toom te houden en ik vind dat we daar ook een beetje vertrouwen in moeten hebben.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens. Alle paniek en dat mensen zich druk maken is goed te begrijpen, ook al heb ik het volste vertrouwen in de quarantaine- en andere voorzorgsmaatregelen die nu overal worden ingezet.

    Het meest hypocriete is wel dat mensen zich pas druk begonnen te maken om ebola toen deze ziekte het Westen bereikte. Dat er voor die tijd al duizenden mensen uit verschillende Afrikaanse landen overleden was blijkbaar niet zo boeiend, totdat een Amerikaan/Spanjaard/etc. deze ziekte kreeg.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Eens


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens. Ebola heeft al zoveel levens gekost en het is logisch dat mensen zich er druk over maken, aangezien het alleen maar blijft verspreiden in plaats van terug te dringen. Een paar jaar geleden hadden we de Mexicaanse ziekte en daaraan overleden ook mensen in Nederland, misschien dat er nu extra paniek is omdat we bang zijn dat de ziekte zich weer zo ver verspreid, maar ik vind dat alleen maar terecht. Er moeten goede voorzorgsmaatregelen zijn en zelfs als daar mensen voor in quarantaine moeten die uiteindelijk niet ziek blijken te zijn, is dat beter dan dat we weinig doen en andere mensen worden besmet.


    “Love is a contradiction.”

    Eens en oneens.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 18:45 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mee eens, we hebben al zoveel epidemieën gehad, denk aan SARS, Mexicaanse griep, Q-koorts en vogelgriep. Daar zouden we ook allemaal mee te maken krijgen en allemaal aan doodgaan en nog steeds is er niets aan de hand. Zelfde geldt voor Ebola en er is zelfs al een medicijn gevonden, dus niets om je zorgen over te maken. Iedereen maakt elkaar gewoon bang.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eens. Natuurlijk is ebola een verschrikkelijke ziekte, maar het is echt belachelijk hoe hysterisch sommige westerse mensen er van worden. Vooral in Amerika kunnen ze er wat van, de media blaast het op alsof het 't eind van de wereld betekent.


    i put the fun in funeral