• De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens.
    Eens, omdat ebola al veel langer bestaat dan wij denken. En nog nooit heeft iemand zich er druk over gemaakt omdat het toen enkel in Afrika speelde. Maar nu het bij de 'rijke' mensen komt is het opeens een probleem.
    Daarbij, het zal wel nodig zijn, want zoiets bestaat niet voor niets.
    En oneens omdat, een persoon met ebola, ongeveer 4 andere mensen besmet. Dit is dus best veel en het groeit hierdoor ook enorm.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''



    Just saying.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ehm, ik merk niet echt dat mensen hier druk om maken. Mensen moeten sws alert blijven voor welke ziektes dan ook, maar niet paranoïde.


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    Ehm, ik merk niet echt dat mensen hier druk om maken. Mensen moeten sws alert blijven voor welke ziektes dan ook, maar niet paranoïde.


    Voorbeeldje: De Hogeschool van Amsterdam heeft alle stages naar Afrika verboden vanwege Ebola. Heel fucking Afrika.
    Klang schreef:



    Just saying.

    En dat is dus waarom dat verbod helemaal van de zotte is. Je kan wel toestemming krijgen als de stage of reis noodzakelijk is maar het is "nee, tenzij" Dan komt er nog wat gelul bij over instabiliteit maar er zijn zat landen buiten Afrika waar meer instabiliteit is (In Thailand, Oekraine, Russische Kaukasus, China, Tibet, in Mexico en half zuid-amerika is nog steeds een drugsoorlog aan de gang en in Amerika word je bijna op staande voet geexecuteerd door de politie als je niet blank bent) en daar geld zoiets niet voor.

    Dus er is een boel drukte en paniek. Als ik me goed herinner zijn er ook kamervragen en dergelijke


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)
    En dat is dus waarom dat verbod helemaal van de zotte is. Je kan wel toestemming krijgen als de stage of reis noodzakelijk is maar het is "nee, tenzij" Dan komt er nog wat gelul bij over instabiliteit maar er zijn zat landen buiten Afrika waar meer instabiliteit is (In Thailand, Oekraine, Russische Kaukasus, China, Tibet, in Mexico en half zuid-amerika is nog steeds een drugsoorlog aan de gang en in Amerika word je bijna op staande voet geexecuteerd door de politie als je niet blank bent) en daar geld zoiets niet voor.

    Dus er is een boel drukte en paniek. Als ik me goed herinner zijn er ook kamervragen en dergelijke


    Ugh, daar word je toch moe van. Mensen zijn zo vreselijk paranoïde En egoïstisch als je het mij vraagt. in plaats van zich druk maken om de mensen in Afrika, zich alleen druk maken om hun eigen veiligheid. :Y)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    SolidSnake schreef:
    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.


    Hopla. Dit! En ik ben het ook eens met Sucre. I mean, come on! In Afrika hebben ze onze hulp dringend nodig, juist doordat daar mensen sterven aan deze - natuurlijk verschrikkelijke - ziekte. Vervolgens moet iedereen hier in quarantaine omdat we misschien besmet zijn. We maken ons veel te druk. Het is besmettelijk, het is natuurlijk verschrikkelijk kut, maar we maken ons, zoals altijd, veel te druk om onszelf en niet om de mensen die daadwerkelijk gevaar lopen, namelijk de Afrikanen (in West Afrika).

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 15:57 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eens, maar dan vanuit het standpunt van Nederland en België bekeken. Wij moeten ons namelijk geen ZORGEN maken, maar wel meeleven met de mensen in Afrika en meedenken naar oplossingen. Maar in Europa staat de geneeskunde nu eenmaal verder, is er nu eenmaal meer geld aanwezig en leven de mensen nu eenmaal ook niet zo dicht op elkaar als in Afrika. Moest je nu in Afrika wonen of er op vakantie zijn (wat overigens nu een freaking slecht idee is), dan ben ik het natuurlijk oneens met de stelling!


    God knows I haven't found it yet

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Avarosa schreef:
    Ik heb juist de indruk dat mensen zich er niet druk om maken en het enkel maar weglachen.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Eens, ik snap dat mensen er zich druk om maken maar te druk is niet goed. Ik bedoel, als een iemand in m'n klas het woord ebola zegt dan begint de rest te gillen of te schreeuwen... :S


    Life can be full of sadness, but you allways have to remember that there's someone who can turn it into happyness.

    Haerolin schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast op 7 nov 2014 - 17:23 ]

    Fathom schreef:
    Eens en oneens. Er zijn veel meer besmettelijke ziektes waar mee je veel meer de kans hebt ze op te lopen dan ebola. En in landen waar er ebola is zijn er veel grote problemen die er voor zorgen dat mensen daar sterven dan ebola. Verder kan ik wel begrijpen dat mensen bang zijn dat het naar hun toe komt, of dat ze het erg vinden dat het in sommige landen wel een probleem is.


    † All great and precious things are lonley †

    Mensen in afrika zijn bang.Dat mag,Dus ben ik het eens,Maar ik ben het oneens omdat mensen hier er nu teveel aan denken.Er zijn mensen met onbekende ziekte gekomen,Metteen Dacht je aan Ebola.Maar het was altijd vals alarm dus..

    Ik vind het wel normaal dat veel mensen bang zijn. Het is een vreselijke ziekte. Maar de laatste tijd heb ik er niks meer van gehoord. Dat mensen in Afrika er bang voor zijn kan ik begrijpen, maar om zich hier in België of Nederland druk te maken om ebola vind ik echt onnodig.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?