• De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    SolidSnake schreef:
    Mee eens. De meeste paniek van mensen in het westen focust zich op het doemscenario van een ebola epidemie in Europa of de VS terwijl dit helemaal geen reëel scenario is doordat ebola zich heel slecht verspreid. Bovendien raakt hierdoor het echte gevaar buiten beeld, namelijk West-Afrika waar omstandigheden zodanig zijn dat ebola zich wel kan verspreiden.

    Helaas heeft dit op verscheidene plekken al de politiek aangestoken waardoor grenzen gesloten zijn en verplegend personeel die hard nodig is in West-Afrika dat weer terugkeert naar hun thuisland moet door flink wat hoepels springen en word in sommige gevallen nodeloos 3 weken opgesloten. Dit moedigt zorgmedewerkers af om te helpen in Afrika terwijl hun hulp hard nodig is.

    Hoever het nodeloos panikeren reikt is prima te zien op deze quizlet pagina, aangezien er meerdere mensen zijn die beweren dat we allemaal doodgaan/grenzen moeten gesloten worden enzovoorts. Ik hoop dat de Nederlandse regering niet het voorbeeld volgt van Noord-Korea, Austral|ie, Canada en die twee Amerikaanse die tegen de wil van de CDC in de grenzen hebben gesloten en zorgmedewerkers uit die landen nodeloos heeft opgesloten.


    Er is trouwens blijkbaar ook heel wat mis met de communicatie, weinig mensen hebben een realistisch beeld van wat ebola inhoudt, veroorzaakt, hoe het zich verspreidt en hoe het staat met de experimentele medicatie. Dat valt hier best wel op.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    Fearlessly And Forever <3

    Ik heb juist de indruk dat mensen zich er niet druk om maken en het enkel maar weglachen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tuurlijk!! Ik vind net niet zo gek. Hallo het is niet zomaar even een griepje...
    Het is een dodelijke ziekte die toch wel langzaam over de wereld verspreid. Dus de kans dat het hier uitbreekt bestaat.

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Er is trouwens blijkbaar ook heel wat mis met de communicatie, weinig mensen hebben een realistisch beeld van wat ebola inhoudt, veroorzaakt, hoe het zich verspreidt en hoe het staat met de experimentele medicatie. Dat valt hier best wel op.


    Yup. Hoewel het niet enkel een probleem is in de communicatie: Er warrelt sowieso een boel nep-medische informatie rond op het internet en mensen lezen en geloven dat te snel.


    quidquid excusatio prandium pro

    Pfff, het is allemaal zo ongelofelijk selfish. Ik bedoel, ebola is er al een tijdje in Africa, maar op het moment dat het bij ons terecht komt, is het ineens heel erg. En dat terwijl de kans is dat het hier verspreid super klein is, terwijl er in Africa ook echt daadwerkelijk veel mensen er dood aan gaan. Dus mensen mogen zich wat drukker maken over ebola in Africa, en niet over dat het hier heen zou kunnen komen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    In de eerste plaats maakt men zich er te druk over, immers verspreidt de ziekte zich enkel via lichamelijke vloeistoffen, maar het is ook weer zo dat je als land beter het zekere voor het onzekere kan nemen. De media in de VS gaan daar weer iets te ver in, maar dat even terzijde. Aan de andere kant kan een virus altijd muteren, waardoor het besmettingsgevaar enorm toeneemt. Better safe than sorry.


    Allergie informatie: Bevat gluten, sexyness en sporen van pinda's

    Mee eens.
    Ik woon op het moment in Texas, in de buurt van het ziekenhuis waar het eerste geval van ebola in de VS lag. Die man is uiteindelijk overleden, maar er zijn twee zusters besmet geraakt. Een van hen had gevlogen in een vliegtuig, vlak voordat bekend werd dat ze ebola had. Op het moment dat ze in het vliegtuig zat, vertoonde ze al verschijnselen van ebola. Alle mensen in dat vliegtuig zijn uiteindelijk onderzocht en sommige zelfs in quarantaine gezet. Een van de mensen in het vliegtuig was een moeder van een leerling van mijn school. De school is toen tijdens het weekend op slot gegaan en alle lokalen zijn grondig gereinigd, vanwege die moeder dus. Dat vond ik wel een beetje ver gaan, als mensen zo ver gaan doordenken dat ebola besmettelijk kan zijn.
    Ook is een heel cruiseschip in quarantaine gezet, omdat er iemand met ebola op zou zitten en niemand mocht het schip verlaten.
    Ik ben niet bang om het te krijgen en als ik het wel krijg, is er hier in de VS goede zorg. Een van die zusters is inmiddels genezen en ook met die andere zuster gaat het goed.
    Ik zou trouwens op dit moment niet naar een van die landen gaan in Afrika.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Eens. Nederland kan met alle goede ziekenhuizen ebola echt wel handelen, als we er maar op tijd bij zijn. Het is natuurlijk vervelend voor al die mensen in ontwikkelings landen, en als je daar woont of familie hebt snap ik het wel, maar hier in Nederland zal er niet zo snel iets aan de hand zijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Eens en oneens.
    Ik vind het persoonlijk al genoeg zeggend dat zoiets als ebola in landen als Afrika uitbreekt, en niet in bijv. de EU. De natuur heeft haar eigen manier om dingen recht te trekken (bv. een overvloed aan organismen), denk maar aan de uitbraak van myxomatose. Maar dat is blijkbaar totaal iets onvergelijkbaars, dus vliegt heel de wereld naar Afrika om Ebola te bestrijden om vervolgens zelf besmet terug komt naar hun eigen land. Waardoor je je in mijn ogen wel terecht zorgen moet maken want zo maak je het risico op besmetting groter dan het eigenlijk is...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Nou, gezien mijn vader is gevraagd om naar een rampgebied met code rood te komen (hij werkt op de ambulance en Artsen zonder grenzen hebben mensen te kort) ben ik er wel veel mee bezig. Hij is gelukkig niet gegaan, maar ik ben me door de schrik wel bewust geworden van het feit dat het best dichtbij kan komen...

    Persoonlijk vind ik het ook echt zwaar irritant dat mensen met Ebola schelden, bah

    Sowieso.


    No growth of the heart is ever a waste

    MagicalDreamer schreef:
    Tuurlijk!! Ik vind net niet zo gek. Hallo het is niet zomaar even een griepje...
    Het is een dodelijke ziekte die toch wel langzaam over de wereld verspreid. Dus de kans dat het hier uitbreekt bestaat.


    Volledig mee eens.


    Happiness is the best revenge

    Lol, eens.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Eens. Het is logisch dat mensen zich druk maken, maar sommige mensen overdrijven wel een beetje. Er zijn zat andere ziektes in de wereld waarbij je een grotere kans hebt om te krijgen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''