• De stelling van deze week luidt:
    Mensen maken zich te druk om Ebola.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens. Er zijn veel meer besmettelijke ziektes waar mee je veel meer de kans hebt ze op te lopen dan ebola. En in landen waar er ebola is zijn er veel grote problemen die er voor zorgen dat mensen daar sterven dan ebola. Verder kan ik wel begrijpen dat mensen bang zijn dat het naar hun toe komt, of dat ze het erg vinden dat het in sommige landen wel een probleem is.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 18:30 ]


    “One time, Morrissey was being a little bitch, so I put toothpaste in his oreos. He cried. -Johnny Ma

    Oneens


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Britsanity schreef:
    Eens en oneens.
    Ik vind het persoonlijk al genoeg zeggend dat zoiets als ebola in landen als Afrika uitbreekt, en niet in bijv. de EU. De natuur heeft haar eigen manier om dingen recht te trekken (bv. een overvloed aan organismen), denk maar aan de uitbraak van myxomatose. Maar dat is blijkbaar totaal iets onvergelijkbaars, dus vliegt heel de wereld naar Afrika om Ebola te bestrijden om vervolgens zelf besmet terug komt naar hun eigen land. Waardoor je je in mijn ogen wel terecht zorgen moet maken want zo maak je het risico op besmetting groter dan het eigenlijk is...


    Dus, we moeten met z'n allen Afrika maar laten stikken en het hun zelf op laten lossen? Zo komt het op mij in ieder geval over.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind het maar lastig. Aan een kant vind ik dat de media het te erg opblaast, maar aan de andere kant wordt het wel steeds serieuzer aangezien het dus wel langzaam onze kant opkomt. Een kans dat wij het ooit krijgen zit er ook wel in, maar ik vermoed dat we tegen die tijd wel vaccins hebben.


    26 - 02 - '16

    Eens, als in dat we ons wel eens wat drukker mogen gaan maken over de situatie met ebola om Afrika. Echter, ik vind dat Amerika zich wel wat minder druk mag maken. Door geruchten én de onwetendheid weten heel veel mensen niet eens op welke manieren ebola besmettelijk is. Ik denk dat betere communicatie zeker zou kunnen helpen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    De kans dat je ebola krijgt is zelfs nog kleiner dan de kans dat je een vliegtuigongeluk krijgt, dus mensen in rijke landen moeten zich niet zo druk maken. Als je in een perifeer land woont mag je je zorgen maken, want daar zijn de omstandigheden zo dat ebola er meer voorkomt.


    True wisdom is knowing that you know nothing

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Mensen maken zich veel te druk op de kans om zelf besmet te worden (die echt bijna onbestaand is)
    En veel te weinig over alle mensen die 'ver van hun bed' er aan dood gaan...


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.

    Ik vind dat ze niet overdrijven. Het is een hele erge ziekte, die nu ook in Europa is gekomen. Ik snap best dat mensen zich druk maken, want nu is het misschien niet in Nederland maar misschien over een half jaar wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wiarda schreef:
    Eens en oneens. Oneens omdat het echt een erge ziekte is die heel veel levens in die landen in Afrika aantast en het daar zeker iets is om je zorgen over te maken, eens omdat mensen in landen als Nederland en Amerika zich nu zorgen maken dat zij het ook gaan krijgen, terwijl de kans heel, heel erg klein is. De zorg is hier goed en als er al sprake is van besmetting van een arts of zo in een land waar Ebola echt een epidimie is, denk ik niet dat het hier zo makkelijk verspreidt als daar.

    Ik vind dat de zorgen om Afrika terecht zijn, maar al die paniek in Amerika vind ik nergens op slaan.


    Dit, inderdaad. Het geschreeuw dat de grenzen dicht moeten om "ons" te beschermen tegen Ebola is belachelijk en zorgt alleen maar voor paniek, maar dat betekent niet dat het niet heel belangrijk is dat er hulp wordt gestuurd naar de plaatsen in Afrika waar de ziekte echte slachtoffers maakt. Al die mensen die daar buiten de hekken liggen omdat er geen bed meer voor hen vrij is, dát is waar mensen in het Westen zich druk om zouden moeten maken, niet de uiterst minieme kans dat je in Nederland of Amerika zelf wordt aangestoken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aldea schreef:
    Ebola is ook iets om je druk over te maken. Ik bedoel: er is een kans dat je er dood aan kan gaan, tuurlijk maak je-je dan druk om. Maar ik denk dat het paniek rondom ebola zeker ook erg is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Eens, Ebola is een gevaarlijke erge ziekte maar wij kunnen er weinig aan doen, dus eigenlijk hoeven wij ons geen zorgen te maken

    Khamul schreef:
    Ik vind het maar lastig. Aan een kant vind ik dat de media het te erg opblaast, maar aan de andere kant wordt het wel steeds serieuzer aangezien het dus wel langzaam onze kant opkomt. Een kans dat wij het ooit krijgen zit er ook wel in, maar ik vermoed dat we tegen die tijd wel vaccins hebben.


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Ik ben het ermee oneens, want Ebola is een dodelijk virus en mensen raken daarvan gestrest. Net zoals ik. Ik ben dan bang voor de dood en bang dat het in Nederland komt. Maar wat ik ook wel belachelijk vind is dat sommige jeugd valse dingen in het nieuws te zetten door andere mensen (zelfs volwassenen) proberen op te stoken en Ebola is niet om grapjes over te maken. Maar nee. Mensen maken misschien zich wel te druk, maar dat is logisch.


    holy shit in my bloody hands