• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je 50.000 woorden in één maand schrijft, dus 1.667 per dag, maar je kunt ook voor jezelf een ander wordgoal kiezen. Het is een soort van wedstrijd met jezelf. Op de NaNo site kun je je voortgang bijhouden en in de topics hier op Q kun je alles bespreken wat met je verhaal, het schrijven en andere dingen rond NaNo te maken heeft.

    Wil je meedoen? Zeg dit dan en als je al een account op NaNoWriMo hebt, geef de username van dit account dan ook op als je dit wilt. Titel en wordgoal mogen ook. ^-^


    Deelnemers
    Username Q | Username NaNoWriMo | Storytitle
    Wordgoal


    Lizor | Lizor | Amphora Cordi
    40K

    Scribe | Vipera | Dwarrelende veren
    50K

    Square | Squares | Patchwork Souls
    50K

    Buddy | Sushita | The Ereption
    50K

    Diaval | Diaval | Descandens of my imagination
    ?K

    SPECS | ? | Balance - Seth Clearwater
    20K

    Burkhardt | Constante | Unforgettable
    50K

    Dunedain | FlyingBird | ?
    50K

    Mulford | GreyWolfMoon | Elemental
    50K

    Overkill | Chanice | Limbo
    ?K

    Cenation | xSunhineee | Zwarte Dagen
    25K

    Reid | JanaAusten | The Secret Side of Me
    50K

    Wiarda | Wiarda | Als oktoberwind vervlogen
    25K

    Eloquentiae | Vivant | Scars On The Young Men
    50K

    Seto | Lazuliss | Draken Leerling
    25K

    Derek_Hale | Eruditie | Levensgevaarlijke gave
    ?K

    Corday | Peblesse | Enlightened & Siren
    50K

    Mylintis | Demesio | ?
    10K/20K

    Yayde | Yadinn | Waar de vlinders niet sterven
    ?K

    alae | Sugarflake | ?
    ?K

    Requille | Vaitille | Waves of Bonny
    ?K

    Katl1 | Katl1 | De andere geestmeester
    50K

    Maovesa | ElfCitadel | Pack
    50K

    lukesirwin | Onenatascha | Everything I didn't say
    50K

    Sovereign | ? | Porcelain
    25K

    Goner | falahee | Trees
    25K

    Ampersand | Antithese | De stilte van een eiland
    50K

    Sablier | EmptyStairs | Toren van Illusie - verdieping -22
    50K

    Khamul | Rebirthing | The Truth About Love & Hatefully
    ?K

    Heisuke | Kardia | Sin Angels
    50K

    Aldea | ? | Wereld zonder geluid
    ?K

    Achlys | Lestrange | The Doll Maker
    15K

    Jaeger | Kreszenz | The Off
    20K

    Cesaria | Nemhain | ?
    50K

    Starlord | Asmodom | The Mystery Behind the Mask
    50K

    XY390 | Dream Always | Because I'm not losing again
    50K

    Phrasa | Phrese | Falling In Pieces
    50K

    Quill | Dubio | Rescuing Jamie
    50K



    Word Wars
    Doordeweeks:
    16:30 - 17:30
    18:30 - 19:30
    20:00 - 21:00

    's Weekends:
    9:00 - 10:00 (voor de vroege vogels)
    10:00 - 11:00
    11:30 - 12:30
    13:00 - 14:00
    15:00 - 16:00
    19:00 - 20:00
    21:00 - 22:00
    22:30 - 23:30

    Je kan zelf ook altijd in het topic vragen of iemand zin heeft in een Word War. Je hoeft natuurlijk ook niet het hele uur te schrijven.


    Topics
    12

    [ bericht aangepast op 6 nov 2014 - 23:03 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lizor schreef:
    Mijn topics.

    Een vriend van me zei dat hij een boekje had waarin hij alles schreef dat te maken had met schrijven en als hij dan even niks meer wist of vast liep sloeg hij dat gewoon op een random pagina open en dan stond er bijvoorbeeld "stilte" en dan moest er een stilte vallen. Dat vond ik best wel een genius oplossing voor een writersblock.


    Ik heb ook een boekje en daar schrijf ik ook altijd zulke dingen in. Zo heb ik pagina's met "zinnen met een toekomst", dat zijn dus zinnen die ik ooit heb geschreven, die lekker lopen / betekenisvol zijn en dan probeer ik gewoon een van die zinnen in het verhaal te verwerken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ampersand schreef:
    (...)

    Ik heb ook een boekje en daar schrijf ik ook altijd zulke dingen in. Zo heb ik pagina's met "zinnen met een toekomst", dat zijn dus zinnen die ik ooit heb geschreven, die lekker lopen / betekenisvol zijn en dan probeer ik gewoon een van die zinnen in het verhaal te verwerken.

    Dat is ook slim!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ondanks het hebben van weinig tijd ga ik toch maar weer proberen. Nanowrimo account = Dream Always, titel = Because I'm not losing again. Wordgoal is 50k. Hoop dat het gaat lukken ondanks alle drukte.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ampersand schreef:
    (...)

    Haha bij deze zin, zo uit de context, heb ik echt alleen maar vraagtekens.


    Ik denk dat de enige context die ik tot nu toe geschreven heb je in dit geval ook niet veel zal helpen, haha. (krul)
    “Wow, dat is een erg bijzondere opvatting. Zo bijzonder dat het bijna bizar is, zelfs. Ze zouden het moeten verbieden. Goh, ik heb opeens zo’n zin in biscuitjes. Wisten jullie dat bizons heel gave beesten zijn? En panda’s pas, oh man.”




    XY390 schreef:
    Ondanks het hebben van weinig tijd ga ik toch maar weer proberen. Nanowrimo account = Dream Always, titel = Because I'm not losing again. Wordgoal is 50k. Hoop dat het gaat lukken ondanks alle drukte.


    Ik heb je erbij gezet. Dapper dat je het ondanks tijdgebrek toch probeert en voor de volle 50k gaat. Succes! ^^
    Klopt het trouwens dat er een spatie in jouw NaNo naam zit? Dat kan toch niet?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Square: Voorlopig zit ik met een tie tussen Gabe and Sam (those adorable little bastards). Heb niet echt een personage dat ik volledig niet mag, tot nu toe. Misschien de persoon de Sam in een van de volgende hoofdstukken aanrijdt.
    Jij? (:

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 16:40 ]


    comfort in c h a o s

    @Square, lekker met klanken spelen haha.

    Qua personages: een van mijn twee hoofdpersonages is mijn favoriet en zijn zusje is een goede tweede. Dat hoofdpersonage is Fridolf en hij zit niet zo lekker in zijn vel. Daarom wil hij Stockholm ontvluchtten en op een eiland gaan wonen. Hij is mijn favoriet omdat hij een beetje gek is, een vreemde gedachtegang heeft en vooral lekker doet waar hij zin in heeft. Zijn zusje Elin is een goede tweede omdat ze zo vroegwijs is en onvoorwaardelijk veel van Fridolf houdt.

    Het persoon dat ik nu het minste vind is een van de oudere broers van Fridolf, omdat hij Fridolf absoluut niet begrijpt en daarom de hele situatie nog erger maakt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?

    Mijn favorieten zijn toch wel Troye (broer van Hoofdpersonage) & Pat (beste vriend van Troye), omdat het allebei goofballs zijn.
    “Pat, this is Sam or Samantha, Don't know which of both she wants you to use.” The guy with the earth bracelet, who had been undetermined like her, smirked.
    “Well, I hope that Sam is fine because I do not like long names, I wanted to shorten blockhead over here's name too, but he didn't want it,” he said cheerfully.
    “Well, I could hardly let you call me Roy!” Troye said, shaking his head. “I swear, this guy is a menace with names.”
    “Now I just call him Col.” Pat smiled at her. She wouldn't ever be able to get a word in with these guys around. “Either way, Sam, you are going to be sitting with us for lunch, I hope? Until you're determined? Maybe after too, I guess.”
    “Yeah, that's okay.” Samantha said. “I will.” Pat smiled.
    “One tip,” Pat said, smile aimed towards her now. “Is don't try to fit in too hard here. Don't try too hard to get good grades in PE either. You'll get better, but don't beat up your body, like Col over here. And if you are even close to as stubborn as he says you are, you will.” Samantha raised her eyebrows.
    “Oh, he did?” she asked, casting eyes at her brother.
    "I didn't want to break my body, or do that for that matter!" Troye said, looking at her with an apologetic look.
    "Oh, you didn't?" Pat asked hem, looking at the both of them now. "Then you didn't look at like a pig after slaughter?"
    "No , I didn't!" Samantha raised her eyebrows. “I swear, sure I had some muscle aches...”

    Ugh, ik zou dit echt wat moeten herschrijven als november over is.


    Personages die ik niet mag heb ik niet echt. En jij?

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 16:44 ]


    Ex astris, sciencia

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?

    De hoofdpersoon Damian is mijn favoriet omdat hij zo verknipt is ^^ en mijn minst favoriete personage is de ex die nog geen naam heeft, daarom gelijk mijn vraag:

    Ik heb een naam nodig voor een ex, voor en achternaam en ook een achternaam voor een rechercheur iemand ideeën?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?


    Ik vind Cal echt geweldig. Hij is een soort half-demoon en heeft een vreselijk droog gevoel voor humor. Hij ik praat alleen veel te formeel, dus daar gaat verandering in komen.
    Ik ben bang dat ik mijn hoofdpersonage het minst mag van allemaal. Ze is veel te lief en behulpzaam en heeft de meest schattige broertjes in de wereld. Maar ik ga haar veranderen in een moordmachine alsof dat haar sympathieker gaat maken, waardoor er hopelijk iets meer actie in het verhaal komt en ze niet meer zo irritant lief is.


    -

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?

    Ja, maar dat sowieso mijn favoriete personage van de HP-series: James. Ik weet niet waarom precies, maar in mijn hoofd is hij geidealiseerd als een perfect vriendje. Ontzettend galant, complimenteus. Maar hij heeft ook zijn irritante kanten: nieuwsgierig, en tot aan ergernis toe bezorgd of zichzelf wegcijferend.
    Severus en Peter zijn mijn minst favoriete personages.
    Het leukste personage wat ik zelf gecreëerd heb, vind ik Evi, omdat zij zoveel achtergrond al heeft terwijl ze in het begin nauwelijks voorkomt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Oké, kei hard aan de slag om de 8K iig te halen. Ik wilde eerst 10K proberen, maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden, dus heb mijn planning iets aangepast.


    Happy Birthday my Potter!

    Ampersand schreef:
    @Square, lekker met klanken spelen haha.

    (...)


    Ja, zoiets. :Y)


    Jullie personages klinken allemaal erg interessant. *O* Mijn favoriet is waarschijnlijk de broer van de hoofdpersoon of haar beste vriendin. Zij zijn echter allebei nog niet echt in het verhaal voorgekomen, haha, dus ik durf ze nog niet zo goed te beschrijven, want ik weet alleen nog maar over ze wat ik heb gepland. Soms loopt alles opeens heel anders. :'D


    Iemand zin in een wordwar van 19:00 tot 20:00?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, zoiets. :Y)


    Jullie personages klinken allemaal erg interessant. *O* Mijn favoriet is waarschijnlijk de broer van de hoofdpersoon of haar beste vriendin. Zij zijn echter allebei nog niet echt in het verhaal voorgekomen, haha, dus ik durf ze nog niet zo goed te beschrijven, want ik weet alleen nog maar over ze wat ik heb gepland. Soms loopt alles opeens heel anders. :'D


    Iemand zin in een wordwar van 19:00 tot 20:00?


    Ik wel ^^
    Ik heb overigens nog geen idee wie mijn favoriet gaat worden. Sws is James Sirius Potter er wel eentje, maar die is er nog niet echt in voorgekomen. En een vriendin van mijn hoofdpersoon, Kyoko, is ook wel leuk.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 18:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Square schreef:
    (...)

    Ja, zoiets. :Y)


    Jullie personages klinken allemaal erg interessant. *O* Mijn favoriet is waarschijnlijk de broer van de hoofdpersoon of haar beste vriendin. Zij zijn echter allebei nog niet echt in het verhaal voorgekomen, haha, dus ik durf ze nog niet zo goed te beschrijven, want ik weet alleen nog maar over ze wat ik heb gepland. Soms loopt alles opeens heel anders. :'D


    Iemand zin in een wordwar van 19:00 tot 20:00?


    Ja hoor


    -