• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je 50.000 woorden in één maand schrijft, dus 1.667 per dag, maar je kunt ook voor jezelf een ander wordgoal kiezen. Het is een soort van wedstrijd met jezelf. Op de NaNo site kun je je voortgang bijhouden en in de topics hier op Q kun je alles bespreken wat met je verhaal, het schrijven en andere dingen rond NaNo te maken heeft.

    Wil je meedoen? Zeg dit dan en als je al een account op NaNoWriMo hebt, geef de username van dit account dan ook op als je dit wilt. Titel en wordgoal mogen ook. ^-^


    Deelnemers
    Username Q | Username NaNoWriMo | Storytitle
    Wordgoal


    Lizor | Lizor | Amphora Cordi
    40K

    Scribe | Vipera | Dwarrelende veren
    50K

    Square | Squares | Patchwork Souls
    50K

    Buddy | Sushita | The Ereption
    50K

    Diaval | Diaval | Descandens of my imagination
    ?K

    SPECS | ? | Balance - Seth Clearwater
    20K

    Burkhardt | Constante | Unforgettable
    50K

    Dunedain | FlyingBird | ?
    50K

    Mulford | GreyWolfMoon | Elemental
    50K

    Overkill | Chanice | Limbo
    ?K

    Cenation | xSunhineee | Zwarte Dagen
    25K

    Reid | JanaAusten | The Secret Side of Me
    50K

    Wiarda | Wiarda | Als oktoberwind vervlogen
    25K

    Eloquentiae | Vivant | Scars On The Young Men
    50K

    Seto | Lazuliss | Draken Leerling
    25K

    Derek_Hale | Eruditie | Levensgevaarlijke gave
    ?K

    Corday | Peblesse | Enlightened & Siren
    50K

    Mylintis | Demesio | ?
    10K/20K

    Yayde | Yadinn | Waar de vlinders niet sterven
    ?K

    alae | Sugarflake | ?
    ?K

    Requille | Vaitille | Waves of Bonny
    ?K

    Katl1 | Katl1 | De andere geestmeester
    50K

    Maovesa | ElfCitadel | Pack
    50K

    lukesirwin | Onenatascha | Everything I didn't say
    50K

    Sovereign | ? | Porcelain
    25K

    Goner | falahee | Trees
    25K

    Ampersand | Antithese | De stilte van een eiland
    50K

    Sablier | EmptyStairs | Toren van Illusie - verdieping -22
    50K

    Khamul | Rebirthing | The Truth About Love & Hatefully
    ?K

    Heisuke | Kardia | Sin Angels
    50K

    Aldea | ? | Wereld zonder geluid
    ?K

    Achlys | Lestrange | The Doll Maker
    15K

    Jaeger | Kreszenz | The Off
    20K

    Cesaria | Nemhain | ?
    50K

    Starlord | Asmodom | The Mystery Behind the Mask
    50K

    XY390 | Dream Always | Because I'm not losing again
    50K

    Phrasa | Phrese | Falling In Pieces
    50K

    Quill | Dubio | Rescuing Jamie
    50K



    Word Wars
    Doordeweeks:
    16:30 - 17:30
    18:30 - 19:30
    20:00 - 21:00

    's Weekends:
    9:00 - 10:00 (voor de vroege vogels)
    10:00 - 11:00
    11:30 - 12:30
    13:00 - 14:00
    15:00 - 16:00
    19:00 - 20:00
    21:00 - 22:00
    22:30 - 23:30

    Je kan zelf ook altijd in het topic vragen of iemand zin heeft in een Word War. Je hoeft natuurlijk ook niet het hele uur te schrijven.


    Topics
    12

    [ bericht aangepast op 6 nov 2014 - 23:03 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik begin met 5710 woorden. Succes voor iedereen die meedoet!


    Happy Birthday my Potter!

    Ik begin met 5045. Let's go! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Succes iedereen!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Aargh, ik wil iets laten gebeuren, maar ik weet niet of ik dat nu moet doen of er beter nog even mee wacht. Dillema >.<


    -

    Ik doe de laatste 3 kwartier mee, begin met 15.000 woorden


    Ex astris, sciencia

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?


    Hmmmm, ik denk dat mijn favoriet Roan is, de voormalige pester van mijn hoofdpersoon, omdat hij heel gecompliceerd is en een ambigue rol speelt in het verhaal.
    Ik heb niet echt iemand die ik niet mag, al ben ik er zeker van dat ik Roan intens zou haten als ik hem in het echte leven tegenkwam. :'D
    Ik hou ook wel echt heel veel van mijn hoofdpersoon, Noah, omdat hij anders is en niet binnen de genderrol van de man valt, iets wat heel belangrijk is in de wereld van mijn verhaal. Hij is geen doorzetter, maar eigenlijk een watje die zichzelf verstopt in plaats van uit te komen voor alles wat hem anders maakt, en dat maakt hem in mijn ogen realistisch en 'echt'.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Square schreef:
    Oké, vraagje, omdat ik eeuwig nieuwsgierig ben: wie is je favoriete personage in het verhaal dat je schrijft? Waarom? ^^
    En heb je ook een personage dat je juist totaal niet mag?


    Oké. Hier komen ze:
    - Ik vind Gunnar irritant.
    - Edmund gaat wel. Zijn moeder, Anine daar integendeel dan weer totaal niet. Ik zie haar het liefst verdwijnen door de Versnipperaar. c:
    - Grace is mijn favoriete personage. (:
    - Veronica is me nog iets te zachtaardig, maar dat verandert in de loop van het verhaal. (hoofdpersonage)
    - De nog onbekende reizende jongen met half lang, krullend bruin haar (wat tot de schouders reikt), is nu al mijn favoriete personage. (en dat terwijl ik nog niet eens een leeftijd of naam heb.)
    Dat waren mijn hoofdpersonages wel, denk ik. Haha.

    (Wie heeft er zin in een wordwar rond acht uur?)

    Edit. Oh. Ik zie net dat jullie al bezig zijn met één. ;D

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 19:21 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oh shit. Ik bedenk me net dat de nog steeds naamloze jongen er als het goed is donderdag al in mijn verhaal komt. *Raakt in paniek en stelt een top zes samen*
    (Ja, het zijn wat aparte namen, maar daar hou ik in dit verhaal wel van. ;D )

    Wat vinden jullie en leuke naam voor hem?
    1. Leroy
    2. Ashwin, (afgekort naar Ash)
    3. Ghislain (hij komt dan uit de buurt van (oud)Frankrijk, afgekort, Ghis)
    4. Laurentz
    5. Nathaniël.
    6. Rolán

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 19:37 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik stop nu echt; ik moet Frans gaan leren :c
    Ik heb 579 woorden geschreven en heb nu 7020 woorden.


    -

    Scribe schreef:
    Oh shit. Ik bedenk me net dat de nog steeds naamloze jongen er als het goed is donderdag al in mijn verhaal komt. *Raakt in paniek en stelt een top zes samen*
    (Ja, het zijn wat aparte namen, maar daar hou ik in dit verhaal wel van. ;D )

    Wat vinden jullie en leuke naam voor hem?
    1. Leroy
    2. Ashwin, (afgekort naar Ash)
    3. Ghislain (hij komt dan uit de buurt van (oud)Frankrijk, afgekort, Ghis)
    4. Laurentz
    5. Nathaniël.
    6. Rolán


    Ik vind Rolán het mooist klinken. Ghislain vind ik het minst, omdat ik daar eerst drie keer moet kijken hoe die persoon heet en geen idee heb hoe ik het goed uitspreek.


    -

    Dunedain schreef:
    (...)

    Ik vind Rolán het mooist klinken. Ghislain vind ik het minst, omdat ik daar eerst drie keer moet kijken hoe die persoon heet en geen idee heb hoe ik het goed uitspreek.


    Ik vind Rolán ook het mooist ^^
    *gaat weer snel verder met schrijven*


    Happy Birthday my Potter!

    Sablier schreef:
    (...)

    Hmmmm, ik denk dat mijn favoriet Roan is, de voormalige pester van mijn hoofdpersoon, omdat hij heel gecompliceerd is en een ambigue rol speelt in het verhaal.
    Ik heb niet echt iemand die ik niet mag, al ben ik er zeker van dat ik Roan intens zou haten als ik hem in het echte leven tegenkwam. :'D
    Ik hou ook wel echt heel veel van mijn hoofdpersoon, Noah, omdat hij anders is en niet binnen de genderrol van de man valt, iets wat heel belangrijk is in de wereld van mijn verhaal. Hij is geen doorzetter, maar eigenlijk een watje die zichzelf verstopt in plaats van uit te komen voor alles wat hem anders maakt, en dat maakt hem in mijn ogen realistisch en 'echt'.


    Ben je van plan het verhaal dat je nu schrijft op Q te zetten? Ik vind het namelijk erg interessant klinken. :3




    Scribe schreef:
    Oh shit. Ik bedenk me net dat de nog steeds naamloze jongen er als het goed is donderdag al in mijn verhaal komt. *Raakt in paniek en stelt een top zes samen*
    (Ja, het zijn wat aparte namen, maar daar hou ik in dit verhaal wel van. ;D )

    Wat vinden jullie en leuke naam voor hem?
    1. Leroy
    2. Ashwin, (afgekort naar Ash)
    3. Ghislain (hij komt dan uit de buurt van (oud)Frankrijk, afgekort, Ghis)
    4. Laurentz
    5. Nathaniël.
    6. Rolán


    Namen hangen voor mij echt heel erg van het personage af, maar als je voor zo'n wat langere naam gaat, zou ik er wel eentje nemen die op een gemakkelijke manier af te korten valt. Laurentz bijvoorbeeld is best wel een mond vol - al kan dat natuurlijk ook iets zijn wat je opzettelijk wel wilt. Ik vind Ashwin wel leuk, al moet ik eerlijk toegeven dat Ash me toch een beetje aan Pokémon doet denken. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Namen hangen voor mij echt heel erg van het personage af, maar als je voor zo'n wat langere naam gaat, zou ik er wel eentje nemen die op een gemakkelijke manier af te korten valt. Laurentz bijvoorbeeld is best wel een mond vol - al kan dat natuurlijk ook iets zijn wat je opzettelijk wel wilt. Ik vind Ashwin wel leuk, al moet ik eerlijk toegeven dat Ash me toch een beetje aan Pokémon doet denken. :'D


    Ja, ik zat ook al te twijfelen over zijn naam. Misschien dat ik hem als achternaam doe.

    En die van Sablier staat al online. Toren van illusie - verdieping -22. (als ik het goed heb, aangezien ik er een abo op heb en de namen verdacht veel hetzelfde zijn. haha)
    Linkje. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik wil wel met je meedoen om acht uur, Scribe. Als je dat nog wilt, tenminste. c:
    En man o man, ik maar denken dat mijn seksualiteitgrapjes niet subtiel waren. Biscuit. Panda. :')

    Mijn favoriete personage weet ik nog niet helemaal zeker. Mijn minst favoriete is in ieder geval Valentijn, die het in zijn bol heeft gehaald dat ieder meisje gek op hem moet zijn en hij dus met iedereen mag flirten omdat hij rijk is. Sukkel. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik wil wel met je meedoen om acht uur, Scribe. Als je dat nog wilt, tenminste. c:
    En man o man, ik maar denken dat mijn seksualiteitgrapjes niet subtiel waren. Biscuit. Panda. :')

    Mijn favoriete personage weet ik nog niet helemaal zeker. Mijn minst favoriete is in ieder geval Valentijn, die het in zijn bol heeft gehaald dat ieder meisje gek op hem moet zijn en hij dus met iedereen mag flirten omdat hij rijk is. Sukkel. :')


    Ja hoor. Ik ben net lijstjes voor mijn nieuwe personages aan het invullen, die er ergens tussen de 10.000 en 12.500 woorden inkomen. Acht uur red ik wel. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!