• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Het nieuwe topic!

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Assa Guðmundsdóttir - 16 [Natas]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 22:02 ]

    Ignatius' ogen vernauwden zich tot spleetjes en ze zochten de kamer af naar een stok of ander wapen.
    'Dat lijkt me contraproductief,' zei hij.
    'Je zou me enkel nog gevaarlijker maken dan ik al ben.'

    Eva haalde haar schouders op.
    'Niet perse, je kan gedood worden in de overgangsfase als je geen mensenbloed drinkt. Maar dat maakt niet uit, hoe voel je je? Moet ik nog naar je hoofdwond kijken?'

    'Ja.' antwoordde Ignatius.
    'En je kan het beter genezen ook, het is immers jouw fout geweest.'

    Eva moest een beetje lachen en liep naar Ignatius toe en boog voorover om zijn hoofdwond te bekijken. Misschien deed ze het een beetje expres maar haar borsten drukte in zijn gezicht.
    'Het is niet heel erg, kleine wond en moet alleen even schoongemaakt worden.' Eva keek het huisje rond en zag een bakje waar water in was gekomen door de regen. Ze scheurde een stuk van haar jurk af en weekte het in het bakje. Daarna maakte ze de hoofdwond schoon. 'Ik laat het lapje erop om het tegen stof te beschermen.' ze merkte dat ze een extra stuk stof nodig had en scheurde nog een deel van haar jurk af. Plaatste dit op ignatius zijn hoofd en trok de slierten tot onder zijn kin, daar maakte ze een knopje aan de onderkant. 'Zo blijft het lapje op zijn plek.'

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 19:51 ]

    Als het een kleine wond was, had hij dat verdomde lapje ook niet nodig. Hij trok het af en gooide het op de grond.
    'Het zal ook wel lukken zonder,' meldde hij, waarna hij op de bank wees.
    'Ga zitten.'

    'Het gaat wel,' antwoordde Hermes en hij wreef met zijn duim over de rug van Quinn's hand.
    'Nu wel. Toch?'

    Ze knikte licht. Ze vroeg zich af of alles goed was tussen hen, maar twijfelde daar ook sterk aan. Er heerste iets tussen hen wat er nooit eerder geweest was. Iets negatiefs en Quinn wist dat Hermes dat aan haar zou wijten... Nog steeds.
    Toch legde ze haar hoofd tegen zijn schouder en keek Li even dankbaar aan, blij dat ze hier konden blijven al was het nu weer droog buiten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eva sloeg haar armen over elkaar.
    'Vorige keer was ik niet duidelijk genoeg?' zei ze terwijl ze haar wenkbrauw omhoog trok.

    Aenea overhandigde Ardaneus een kop thee. 'Vertel me eens iets over deze wereld.'


    Nick was achter Alaine aangegaan toen ze opeens naar buiten was gestoven. Hij was een beetje teleurgesteld toen hij Sam zag, want hij ging ervan uit dat ze nu bij haar moeder zou willen blijven.
    'Hallo Sam.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zegt Aenea dat of Ardaneus ?

    Aenea.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ardaneus kreeg een glimlach en zijn ogen begonnen te fonkelen. Hij nam de kop thee aan, en hield hem met beide handen vast.
    'Je bent in Askroth,' zei hij , 'het land waarin ik geboren ben, vele, vele jaren geleden. Haar schoonheid is gecreëerd door Mahja, onze god. Dit dorp was mijn geboorteplaats en ik heb mijn jeugd hier doorgebracht. Ik herinner me nog de vele malen dat ik naar de waterput ben gegaan om mijn familie, mijn broer, moeder en vader, van water te voorzien. Ik herinner me de preken die de Mahjaraena hielden in de tempel van Mahja.'
    Hij zag alles weer voor zich nu hij het vertelde.
    'Uiteindelijk hebben de mensen dit dorp echter verlaten. Vrijwel iedereen is naar de steden getrokken.'

    Sam keek op en zag een vertrouwd gezicht die haar naam riep.
    'Aenea!' Met Alaine aan haar arm liep ze het huisje in, Nick liep ze voorbij. 'Wat goed je te zien!'

    Aenea heeft Sam niet geroepen hoor.

    'Duidelijk waarover?' vroeg Ignatius met een frons.