• Ik zit hier al een tijdje mee, maar ik heb eindelijk besloten om het toch maar voor te stellen.
    Ik weet dat er mensen zijn die hun verhalen niet op Quizlet durven te zetten omdat ze bang zijn dat het gekopieerd kan worden en zo op een andere site kan worden geplaatst. Ik heb dat zelfde probleem eigenlijk ook. Ik zet mijn stories wel op Quizlet, maar ik vind het om eerlijk te zijn niet echt zo'n fijn gevoel dat iedereen zomaar je verhaal kan kopiëren en plakken.
    Daarom heb ik als voorstel dat het mogelijk wordt om "copyright" in te stellen, wat dus betekend dat je niet kan kopiëren, zoals bijvoorbeeld bij andere sites zoals fanfiction.net en wattpad.com ook het geval is. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar dan zou het een soort aan en uit knop moeten zijn, want er zullen vast mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben.
    Ik snap dat dit natuurlijk een probleem is omdat je bij een fanfiction geen rechten hebt op je story en het dus geen copyright kan zijn voor de schrijver, maar gewoon een "anti-kopieer" functie zou erg gewaardeerd worden.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 17:00 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik hou mijn hele verhaal altijd bij op word, zo dus ook de delen die mijn co-writers schrijven. Als ik dit niet meer kan kopieren, kan ik dit dus ook niet meer bewaren in mijn word bestand...

    En net als Dierickx mark keer ik de tekst ook voordat ik iets begin te lezen (vooral als het een lang deel is).

    Voor de rest ben ik wel voor.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Lizor schreef:
    (...)
    Oh zo, ja dat snap ik wel, dat is inderdaad niet heel handig, maar ik denk dat ik als schrijver liever heb dat mijn story beschermd wordt dan dat je het selecteren gebruikt om te lezen en het dan onbeschermd is :3


    Dat begrijp ik wel, haha. Dat heb ik ook liever, moet ik zeggen. Ik raak gewoon nogal in de war bij van die lange teksten, omdat ik me moeilijk lang kan concentreren, en dat kleurverschil helpt. ^^ Maar to be honest, ik heb ook liever dat de teksten beschermd zijn. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dierickx schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik wel, haha. Dat heb ik ook liever, moet ik zeggen. Ik raak gewoon nogal in de war bij van die lange teksten, omdat ik me moeilijk lang kan concentreren, en dat kleurverschil helpt. ^^ Maar to be honest, ik heb ook liever dat de teksten beschermd zijn. ^^

    Ja dat probleem heb ik ook helaas

    Tragically schreef:
    Ik hou mijn hele verhaal altijd bij op word, zo dus ook de delen die mijn co-writers schrijven. Als ik dit niet meer kan kopieren, kan ik dit dus ook niet meer bewaren in mijn word bestand...

    En net als Dierickx mark keer ik de tekst ook voordat ik iets begin te lezen (vooral als het een lang deel is).

    Voor de rest ben ik wel voor.

    Daarvoor kan je de functie dus aan en uit zetten, als dat mogelijk is (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Voor, mits dat de moderators of bèta-readers die een stuk moeten verbeteren niet belemmert om de tekst aan te passen, anders kan er gemakkelijk misbruik van gemaakt worden, en als je het ook kunt uitschakelen. Maar ik vind het een heel goede suggestie!

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 16:10 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Lizor schreef:
    (...)
    Daarvoor kan je de functie dus aan en uit zetten, als dat mogelijk is (:

    Maar stel ik zet de functie even uit voor een deel van mijn co-writer te kopiëren en in word te zetten zodat het verhaal compleet blijft en mijn co-writer heeft zijn/haar functie op "aan" gezet, dan kan ik het toch nog niet kopiëren? Of zie ik dat nou verkeerd?
    -naast dit probleem, ben ik wel voor.-

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 16:10 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Ik hou mijn hele verhaal altijd bij op word, zo dus ook de delen die mijn co-writers schrijven. Als ik dit niet meer kan kopieren, kan ik dit dus ook niet meer bewaren in mijn word bestand...

    En net als Dierickx mark keer ik de tekst ook voordat ik iets begin te lezen (vooral als het een lang deel is).

    Voor de rest ben ik wel voor.


    Maar als je naar je hoofdstuk bewerken gaat, kun je daar toch de tekst kopieren? :p


    OT: Ik ben voor. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Tragically schreef:
    (...)
    Maar stel ik zet de functie even uit voor een deel van mijn co-writer te kopiëren en in word te zetten zodat het verhaal compleet blijft en mijn co-writer heeft zijn/haar functie op "aan" gezet, dan kan ik het toch nog niet kopiëren? Of zie ik dat nou verkeerd?
    -naast dit probleem, ben ik wel voor.-


    Als je gewoon naar hoofdstuk aanpassen gaat, zou dat wel moeten lukken, denk ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tragically schreef:
    (...)
    Maar stel ik zet de functie even uit voor een deel van mijn co-writer te kopiëren en in word te zetten zodat het verhaal compleet blijft en mijn co-writer heeft zijn/haar functie op "aan" gezet, dan kan ik het toch nog niet kopiëren? Of zie ik dat nou verkeerd?
    -naast dit probleem, ben ik wel voor.-

    Je zal het dan uitzetten per story, dus als je het uit zet, ze je het uit voor de hele story (: dus ook voor je co-auteur tot je het weer aan zet


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Maar als je naar je hoofdstuk bewerken gaat, kun je daar toch de tekst kopieren? :p


    OT: Ik ben voor. (:


    Als dat wel gewoon nog kan, dan ben ik wel voor ^^

    @Dierickx: Als dat wel gewoon nog kan dan heb ik niks gezegd (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik vind het een beetje overbodig maar kan ergens ook wel begrijpen dat er mensen zijn die het geen fijn idee vinden. Dus op zich zou ik het prima vinden, zolang het verder geen irritaties oplevert (;

    Ik weet niet of dit werkt. Je kan heel makkelijk tekst uit de broncode/paginabron halen en het dan kopiëren.
    Zelfs op wattpad lukt dat.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 16:43 ]

    Lophos schreef:
    Ik weet niet of dit werkt. Je kan heel makkelijk tekst uit de broncode/paginabron halen en het dan kopiëren.
    Zelfs op wattpad lukt dat.


    Prob is: Niet iedereen weet hoe je daaraan raakt. :'D Ik, bijvoorbeeld, ik doe het altijd per ongeluk. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lophos schreef:
    Ik weet niet of dit werkt. Je kan heel makkelijk tekst uit de broncode/paginabron halen en het dan kopiëren.
    Zelfs op wattpad lukt dat.

    Ja, maar het kost wel meer moeite en je moet het wel net even weten :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ja, oke, dat is waar. Het maakt het dus wel veiliger als het systeem van wattpad gebruikt wordt.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 16:44 ]

    Guys het kopieren van je eigen hoofdstukken is geen probleem als je dit gewoon kopieert bij 'Hoofdstuk aanpassen', hè? :p
    Dus wat mij betreft is een aan/uit-functie niet echt nodig, gezien je op die manier ook gewoon hoofdstukken van co-auteurs kunt kopieren.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 17:16 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain