• Ik zit hier al een tijdje mee, maar ik heb eindelijk besloten om het toch maar voor te stellen.
    Ik weet dat er mensen zijn die hun verhalen niet op Quizlet durven te zetten omdat ze bang zijn dat het gekopieerd kan worden en zo op een andere site kan worden geplaatst. Ik heb dat zelfde probleem eigenlijk ook. Ik zet mijn stories wel op Quizlet, maar ik vind het om eerlijk te zijn niet echt zo'n fijn gevoel dat iedereen zomaar je verhaal kan kopiëren en plakken.
    Daarom heb ik als voorstel dat het mogelijk wordt om "copyright" in te stellen, wat dus betekend dat je niet kan kopiëren, zoals bijvoorbeeld bij andere sites zoals fanfiction.net en wattpad.com ook het geval is. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar dan zou het een soort aan en uit knop moeten zijn, want er zullen vast mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben.
    Ik snap dat dit natuurlijk een probleem is omdat je bij een fanfiction geen rechten hebt op je story en het dus geen copyright kan zijn voor de schrijver, maar gewoon een "anti-kopieer" functie zou erg gewaardeerd worden.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 17:00 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gannicus schreef:
    Ik weet het niet zo goed meer nu ik de reactie van Square heb gelezen... Zelf lees ik amper stories, dus ik zal daarmee niet tegen problemen aan kunnen lopen, maar er zullen genoeg users zijn die er wél een probleem door kunnen ervaren.

    Klopt, maar ik ben zelf van mening dat de veiligheid van de stories ook wel erg belangrijk is, want als ik een van mijn stories ergens anders dan op mijn Quizlet ziet, dan haal ik ze er waarschijnlijk allemaal gelijk af zodat niemand ze meer kan lezen. Ik vind het gewoon fijner als er bescherming op zit tbh, ook alleen al voor het gevoel :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen die plagiaat plegen daar toch wel hun methodes voor hebben. Het wordt hen misschien wel iets moeilijker gemaakt, maar als ze het echt willen, zullen ze dat toch wel doen.

    Voor mijn verhalen hoeft het niet echt. Ik denk niet dat ze die gaan stelen en anders zou ik me vereerd voelen. :'D
    En daarna gewoon laten zien dat mijn versie eerder bestond.

    Maar goed, ik schrijf hier stories die ik toch niet serieus wil uitgeven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen die plagiaat plegen daar toch wel hun methodes voor hebben. Het wordt hen misschien wel iets moeilijker gemaakt, maar als ze het echt willen, zullen ze dat toch wel doen.

    Voor mijn verhalen hoeft het niet echt. Ik denk niet dat ze die gaan stelen en anders zou ik me vereerd voelen. :'D
    En daarna gewoon laten zien dat mijn versie eerder bestond.

    Maar goed, ik schrijf hier stories die ik toch niet serieus wil uitgeven.

    Ja ik ook en dan kan ik er natuurlijk voor kiezen om ze gewoon niet op Quizlet te zetten, maar dat zou ik jammer vinden :/


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik denk dat je altijd het risico loopt dat mensen je ideeën stelen zodra je het op internet zet. Maar persoonlijk sluit ik me bij Inge aan, want ik zie voor mezelf meer na- dan voordelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik denk dat je altijd het risico loopt dat mensen je ideeën stelen zodra je het op internet zet. Maar persoonlijk sluit ik me bij Inge aan, want ik zie voor mezelf meer na- dan voordelen.

    Ja dat klopt inderdaad wel en ja ik snap waar je vandaan komt


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zie meer voor- dan nadelen. Ik zou eigenlijk graag een verhaal die ik zou willen uitgeven, ook op Quizlet durven te plaatsen omdat ik dan weet hoe het in de smaak valt en het bovendien stimuleert om verder te schrijven. Momenteel durf ik dat niet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    VOOR!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Voor
    Ik heb al een keer het probleem gehad dat iemand gewoon een verhaal van me gekopieerd heeft en dat op een andere site gezet. Het was dan wel fanfic en ik zou ook nooit een verhaal op quizlet zetten dat ik echt van plan ben uit te geven, maar het was toch alles behalve aangenaam.
    Ik kopieer of selecteer ook wel eens dingen, dus ik kan de tegenargumenten goed begrijpen, maar toch zou ik liever die bescherming hebben. Je moet het maar eens voor hebben dat er een verhaal gepikt wordt waar je oorspronkelijk niets serieus mee van plan was en het op Q zette, dat je uiteindelijk toch naar een uitgever zou willen sturen


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Voor - simpelweg doordat ik daar tevens hetzelfde over denk. Ik heb al mijn verhalen, behalve de SA's, op inactief gezet omdat ik het idee daarvan niet fijn vind.
    Een goede vriendin van me, zowel op Q. als irl, deelt deze mening met mij en zet ook geen verhalen meer online.
          Ik zie er geen nadelen aan, niet in het opzicht dat het mij zal storen in elk geval. Als er een optie zou komen of de user het wel ofwel niet wilt, is dat je eigen keuze. Wanneer je een reactie achter wilt laten met enkele zinnen erin kan je dat er toch bij typen? Als je de moeite hebt gedaan voor de feedback, wat maakt dan die paar woorden uit? Desnoods schrijf je niet alles, maar de eerste paar en laatste. Bijvoorbeeld: "Hij loopt naar haar. . . . maar zeg er niets over."
    En voor het kopieer - gedeelte? Leg een boekenlegger tegen het scherm, mocht de user het geïnstalleerd hebben. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je kan het kopieren, maar het is alsnog strafbaar (moet je het wel opmerken natuurlijk).
    Op zich vind ik het geen verkeerd plan, hoewel ik het ook geen ramp vindt als het niet komt. Bij mij kunnen sowieso alleen users met een account mijn creaties zien.
    Ik vind wel dat het dan ook op gedichten moet komwn.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 8:39 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Als iemand een verhaal echt goed vindt, kan je gewoon naar de broncode gaan kijken en daar de hele tekst kopiëren. En dat is niet de enige manier.

    Een hele tekst kopiëren is sowieso niet toegestaan, daar kunnen de mods je voor straffen. En daarnaast, als iemand je idee neemt, waar is de grens? In principe kan iedereen zoiets verzinnen. Als de namen en gebeurtenissen hetzelfde zijn is het natuurlijk wel overduidelijk plagiaat en kan er iets aan gedaan worden.


    Let the Night embrace you

    Tegen. Er zijn nog steeds manieren om te kopieëren (broncode) en ik selecteer ook tekst als ik lees. Ik ga het sowieso vergeten en om nou de hele tijd de melding te krijgen dat je niet kan kopieëren zoek ik niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik kijk nog niet naar de reacties.
    Maar ik vind dat zeer vervelend, ik kan mijn eigen stories dan niet kopieren met de 'layout', en dan op Wattpad zetten hoe ik het wil.
    En ik zal nooit iets kopieren van een ander...
    Zo kan je typefouten ook wat moeilijker aan geven, dan moet je soms van alles gaan schrijven etc.

    Nu ga ik de reacties lezen. ^^

    Ik ben het eens met Square, haha. Het zou wel fijn zijn als je het aan en uit kan zetten per story!

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 16:59 ]


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Pseudos schreef:
    Ik kijk nog niet naar de reacties.
    Maar ik vind dat zeer vervelend, ik kan mijn eigen stories dan niet kopieren met de 'layout', en dan op Wattpad zetten hoe ik het wil.
    En ik zal nooit iets kopieren van een ander...
    Zo kan je typefouten ook wat moeilijker aan geven, dan moet je soms van alles gaan schrijven etc.

    Nu ga ik de reacties lezen. ^^

    Daarvoor is het idee van een aan/uit knop en dat jij nooit iets zou kopiëren van een ander betekend - helaas - niet dat andere dat niet zullen doen


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Daarvoor is het idee van een aan/uit knop en dat jij nooit iets zou kopiëren van een ander betekend - helaas - niet dat andere dat niet zullen doen
    Goed zo, haha.
    Dat blijft jammer... Maar er bestaat altijd wel een manier, en zo niet dan bedenken mensen die toch wel weer....


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.